شرایطی که با داشتن آنها می‎توانید مهماندار هواپیما شوید. (بخش چهارم)




 

شرایط مهماندار هواپیما شدن

 

بلیط خارجی سام سیر

 

شرایطی که با داشتن آنها میتوانید مهماندار هواپیما شوید. (بخش چهارم)

 

 

توانایی بدنی مناسب

 

یکی دیگر از شرایطی که افراد باید در این شغل و زمینه کاری از آن بهرهمند باشند داشتن توانایی بدنی مناسب و سلامت جسمانی میباشد. یکی از شرکتهای هواپیمایی با نام جت کانادا یک آزمایش برروی خدما پروازی خود انجام داد و در طی این آزمایش مهمانداران باید میتوانستند جسمی با وزن 22.2 کیلوگرم تا کمرشان و جسمی 10 کیلویی را تا بالای سرشان انتقال دهند.

 

تمامی افرادی که در این شرکت هواپیمایی در حال فعالیت هستند توانستند این آزمایش را با موفقیت به پایان برسانند. این موضوع نشان میدهد که داشتن توانایی جسمانی مناسب برای فردی که در زمینه مهمانداری هواپیما در حال فعالیت میباشد بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا بتواند به مسافرانی که با خرید بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما سوار هواپیما شده اند خدمات برساند.

 

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند در این رابطه چنین گفته است: سلامت بدنی برای شما امری بسیار مهم و با اهمیت خواهد بود و در صورتیکه در طی فرآیند استخدام بهبود پیدا کنید باید یک تست پزشکی نیز انجام دهید. وجود قوانین متنوع و گوناگون در این زمینه شغلی سبب شده تا افراد کمی اقدام به انجام فعالیت در این زمینه بکنند.

 

 

داشتن مهارت شنا

 

یکی دیگر از قابلیتهایی که یک مهماندار باید آن را دارا باشد داشتن توانایی شنا میباشد. افرادی که در این زمینه در حال انجام وظیفه میباشند باید بتوانند حداقل طولی 20 متری را شنا کنند. ایزی جت یکی دیگر از شرکتهای هواپیمایی میباشد که مهماندارانی که در این شرکت در حال فعالیت هستند باید بتوانند بدون داشتن هرگونه کمکی طولی 25 متری را شنا کنند.

 

در این شرکت هواپیمایی در رابطه با شنا کردن قانون دیگری نیز وجود دارد و آن هم شنا کردن در آب های متلاطم میباشد. مهمانداران این شرکت هواپیمایی برای اینکه بتوانند در این شرکت به فعالیت بپردازند باید بتوانند در آبهای متلاطم بدون کمک طولی 1 متری را شنا کنند. این کار به این خار است که اگر هواپیما دچار سانحه شد بتوانند جان مسافرانی که با بلیط ارزان خارجی و بلیط ارزان هواپیما و سایر بلیط ها سوار هواپیما هستند را نجات دهند.

 

اتحاد که یکی از شرکتهای هواپیمایی میباشد در رابطه با وجود توانایی شنا کردن در مهمانداران چنین گفته است : مهمانداران باید در آب دارای اعتماد به نفس باشند و بتوانند با استفاده از جلیقه نجات به شنا کردن بپردازند.

 

 

آزمایشهایی در خصوص سلامت روان و آموزش در جنگل

 

در برخی از ایرلاینها قوانین و مراحلی عجیب برای استخدام مهماندار به کار برده میشود به عنوان مثال شرکت هواپیمایی چک یکی از این ایرلاینها میباشد که مراحلی پیچیده برای جذب افراد در این زمینه دارد. برای خرید بلیط خارجی به آدرس https://samseir.com/ مراجعه فرمایید.

 

 با توجه به مراحل این شرکت اول از همه افرادی که برای فعالیت در این زمینه درخواست دادهاند هویت و میزان تحصیلاتشان را دریافت خواهد کرد و سپس از هرکدام یک آزمون شفاهی خواهند گرفت برای ارزیابی مهارتهای زبانی و گفتاری متقاضیان در صورتیکه افراد از این مراحل با موفقیت عبور کردند با استفاده از یک مرکز پزشکی هوانوردی یک آزمایش سلامت روان از این افراد گرفته خواهد شد تا رفتار آن ها با مسافرانی که بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما گرفته اند خوب باشد.

 

بعد از اینکه این مراحل با موفقیت سپری شدند افراد باید یک دوره شش هفتهای را برای آماده شدن و کارآموزی پشت سر بگذارند. یکی دیگر از نکات عجیبی که در برخی از شرکتهای هواپیمایی دیده میشود فرستادن مهمانداران به اتاقی هزارتو میباشد که از دود پر شده است. این کار توسط شرکت هواپیمایی برزیلی atm انجام میشود. تیم مهماندارانی که وارد این هزارتو میشوند باید با یکدیگر همکاری و هم فکری کنند تا بتوانند در نهایت مسافر گمشدهای را پیدا کنند و وی را به نقطهای امن منتقل کنند.

 

این فضا که توسط این شرکت هواپیمایی فعال در برزیل طراحی شده است به شکلی کامل نحوه بقا در جنگل را به مهمانداران آموزش خواهد داد. با انجام این گونه آموزشها مهمانداران از مهارتهایی که در هنگام سقوط هواپیما در یک جنگل مورد نیاز است آشنا خواهند شد و در آن شرایط میتوانند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. اطلاعاتی درباره بلیط ارزان هواپیما که نمی دانید.

 

 

سن مناسب

 

یکی دیگر از عوامل مهم در این شغل داشتن سنی مناسب خواهد بود. البته این قانون در برخی از مناطق قابل اجرا نمیباشد به عنوان مثال در کشورهای پادشاهی بریتانیا شرکتهای هواپیمایی که در حال فعالیت هستند نمیتوانند برای استخدام مهمانداران خود محدودیت سنی در نظر بگیرند.

 

اما در دیگر شرکتهای هواپیمایی از این نوع محدودیتها استفاده خواهد شد و آنها افرادی که بین 18 تا 21سال را دارند برای این کار استخدام خواهند کرد و از آنها در انجام این فعالیت و در این زمینه استفاده میکنند.



نظرتان را بنویسید







منو