با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش اول)




 

زیباترین کلیساهای جهان

 

بلیط خارجی سام سیر

 

با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش اول)

 

در سرتاسر جهان جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد یکی از این جاذبه ها در کشورهایی که دین رسمی آن ها مسیحیت است کلیساها می باشند. کلیساها دارای بناهای تاریخی و معماری شگفت انگیزی هستند که به هیچ عنوان نباید دیدن آن ها را از دست بدهید.

 

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشورهایی که دین رسمی اکثریت مردم آن را مسیحیت تشکیل می‌دهد، کلیساها هستند. بناهایی با معماری و تاریخ برجسته که به هیچ‌وجه نباید بازدید از آنها را از دست داد.

 

دلیل ساخت کلیساها این بوده است که از آن برای برگزاری مراسم مذهبی، عبادت و پرستش خداوند استفاده کنند به همین دلیل همواره در کل تاریخ جزو ساختمان های با اهمیت بوده اند.

 

از صدها سال قبل رهبران مذهبی برای نشان دادن شکوه و قدرت خداوند کلیساهایی بزرگ که مناره های آن رو به آسمان است می ساختند و داخل ساختمان ها را پر از نقاشی های انجیل می کردند. امروزه کلیساها به مهم ترین نقاط تاریخی و معماری شگفت انگیز در همه دنیا حساب می شوند که سالانه میلیون ها نفر با بلیط داخلی یا بلیط خارجی به دیدن آن ها می روند.

 

در طی گذشت قرن ها کم کم معماری ها عوض شدند و معیارهای زیبایی تغییر یافتند به طوری که معماری باروک و رنسانس جایگزین معماری گوتیک و رومانسک شد. در همه کلیساها گنجینه های با ارزش و آثار هنری مذهبی در اتاق های دعا و راهروهای کلیسا وجود داشت که با گذشت زمان دچار تغییرات زیادی شدند.

 

در این مطلب می خواهیم شما را با زیباترین و خاص ترین کلیساهای جهان آشنا کنیم تا با خرید بلیط داخلی یا بلیط خارجی و بازدید از آن ها در معماری شگفت انگیز این بناها غرق شوید.

 

 

- کلیسای بانوی صخره ای ما (Our Lady of the Rocks)، مونته نگرو

 

این کلیسا در جزیره ی کوچکی در خلیج کوتور قرار دارد که وجود کوه های شگفت انگیز و خارق العاده در اطراف این کلیسا آن را به یک مکان بسیار زیبا و تماشایی تبدیل کرده است. در شکل گیری از جزیره افسانه هایی وجود دارند و می گویند قرن ها پیش دریانوردانی که در این خلیج سنگ پرتاب می کردند باعث به وجود آمدن این جزیره ی مصنوعی شده اند که امروزه گردشگران زیادی با بلیط داخلی یا بلیط خارجی به دیدن آن می روند. برای کسب اطلاعات درباره بلیط روی لینک https://samseir.com/ کلیک کنید.

 

علت پرتاب سنگ دریانوردان این بوده است که از مریم مقدس برای اینکه سالم از سفر برگشته اند تشکر کنند. باید بدانید تنها چیزی که باعث شگفت انگیز بودن کلیسای بانوی صخره ای ما شده است فقط موقعیت قرارگیری و دوست داشتنی آن برای عکس نیست بلکه دارای طراحی داخلی بسیار زیبایی است.

 

زمانی که گردشگران با بلیط داخلی یا بلیط خارجی به دیدن این کلیسا می روند با دیوارهایی مواجه می شوند که همگی با نقاشی های خیره کننده ی تریپو کوکولیا هنرمند قرن هفدهمی پوشیده شده اند. مشهور ترین و معروف ترین اثری که در این کلیسا وجود دارد اثر مرگ مریم است که به دست همین نقاش کشیده شده است.

 

 

- کلیسای مونت سنت میشل (Mont St. Michel Abbey)، فرانسه

 

این کلیسا در شمال غربی فرانسه روی یک جزیره ی جزر و مدی قرار گرفته است. مونت سنت میشل بی شک یکی از زیباترین و چشم نواز ترین مکان هایی است که می توانید با بلیط داخلی ارزان یا بلیط خارجی به دیدن آن بروید. این کلیسا دارای اتاق های دعای بسیار زیبا و راهروهایی سرپوشیده است و در بالای ساختمان های تاریخی و تو در توی شهر که روی دامنه یک تپه قرار دارند مثل الماس می درخشد.

 

یکی از دلایلی که این کلیسا با سایر بناها و ساختمان های دیگر متفاوت است این است که جامعه ی فئودال یعنی جامعه ی ارباب – رعیتی جایگاه کلیسا و هداوند را بالاتر از هر چیزی می داند.

 

از قرن نهم تا به امروز کلیسای مونت سنت میشل و راهبانش از زائران پذیرایی کرده اند اما در واقع بخش اعظمی از این کلیسا در سال 1523 ساخته شده است.

 

معماری شگفت انگیز این کلیسا و خلیج زیبایی که دارد باعث شده این جزیره به یک مکان بسیار پر بازدید تبدیل شود و سالانه 2.5 میلیون گردشگر با بلیط داخلی یا بلیط خارجی از این منطقه دیدن می کنند.



نظرتان را بنویسید







منو