با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش پنجم)




 

زیباترین کلیساهای جهان

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش پنجم)

 

 

- کلیسای اسامپشن (Church of the Assumption)، اسلوونی

 

کلیسای اسامپشن که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است در یکی از زیباترین مکان های جهان با پس زمینه ی رشته کوه های جولین آلپس قرار گرفته است یعنی درست در مرکز دریاچه بلد داخل یک جزیره کوچک.

 

گردشگران زیادی با بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به دیدن این کلیسا می روند تا از چشم انداز زیبای آن عکاسی کنند. روی دیوارهای کلیسای اسامپشن نقاشی های دیواری فوق العاده ای نصب شده است و تنها راهی که گردشگران می تونن به این کلیسا بروند از طریق قایق سواری می باشد. اگر قصد دیدن این کلیسا و طبیعت شگفت انگیزش را دارید باید بدانید دریاچه بلد 35 کیلومتر از فرودگاه لیوبلیانا و 55 کیلومتر از شهر لیوبلیانا که پایتخت اسلوونی است فاصله دارد.

 

این کلیسا جزو مشهورترین و زیباترین جاذبه های گردشگری کشور اسلوونی است که دارای مناره ی سفیدی است که تصویر منعکس شده ی آن روی آب دریاچه به همراه تصویر درختان یک منظره ی فوق العاده را برای گردشگرانی که با بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به آن جا سفر می کنند به وجود می آورد.

 

 

- کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)، ایتالیا

 

یکی از جالب ترین نکته ها درباره کلیسای جامع میلان که بزرگترین ساختمان معماری گوتیک است این است که ساخت آن شش قرن طول کشیده است. نمای بیرونی این کلیسا پر است از نقش و نگارها و جزئیات خارق العاده که هر گردشگری را وادار می کند با بلیط هواپیما خارجی و بلیط ارزان هواپیما به ایتالیا سفر کند. کلیسای میلان جزو بزرگترین کلیساهایی است که در همه دنیا وجود دارد و مناره ها و طاق های زیبایش هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

 

در محوطه ی بیرونی وداخلی کلیسای جامع میلان مجسمه های فوق العده ای قرار دارند که از میان آن ها می توان به مجسمه سنت ناتانائیل و محراب مقدس پلگرینی که جزو بهترین آثار هنری هستند اشاره کرد.

 

این کلیسای شگفت انگیز که یکی از مهم ترین بناهای ایتالیا از نظر معماری، فرهنگی و تاریخی محسوب می شود در زیر خود تعمیدگاهی دارد که پیشینه آن به سال 335 میلادی برمی گردد. یکی از مکان هایی که گردشگران خارجی وقتی با بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به ایتالیا می روند حتما از آن دیدن می کنند کلیسای جامع میلان است.

 

 

- ایاصوفیه، ترکیه

 

یکی از شگفت انگیزترین و تاثیرگذار ترین بناها و مکان هایی که در ترکیه و شهر استانبول قرار دارد ایاصوفیه است که زیباترین معماری روم شرقی در تمام جهان محسوب می شود. در سال 532 میلادی امپراتور ژوستین یکم دستور داد تا این کلیسای اورتدوکس را بسصازند اما سال های بعد این کلیسا به دست حکومت عثمانیان به مسجد سلطنت تبدیل شد. امروزه این کلیسا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و گردشگرانی که با بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به استانبول سفر می کنند علاقه زیادی به دیدن آن دارند. برای خواندن نکاتی درباره بلیط ارزان هواپیما روی لینک کلیک کنید.

 

ایاصوفیه دارای یک گنبد بزرگ و چهار مناره است که زمانی بزرگترین بنای جهان بوده است که هنوز هم هر بیننده ای را جذب خود می کند. امروزه این کلیسا را به یک موزه تبدیل کرده اند که در استانبول بسیار معروف است.

 

زمانی که داخل ایاصوفیه می شوید احساس می کنید به یک غار وارد شده اید این فضا دارای ستون ها و طاق های بسیار ارزشمندی است و هم چنین روی دیوارهای آن نقاشی های دیواری شگفت انگیز و موزائیک های زیبایی وجود دارد. این مکان فوق العاده در کنار تنگه ی بسفر و در فاصله ی چند قدمی از مسجد آبی و کاخ توپکاپی قرار گرفته است. اگر زمانی با بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به استانبول سفر کردید حتما به دیدن ایاصوفیه بروید.



نظرتان را بنویسید







منو