آشنایی با بدترین سقوط‎های هواپیما در حین پرواز (بخش اول)




 

بدترین سقوط‎های هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با بدترین سقوطهایی که در حین پرواز روی داده است

 

هواپیماها یکی از امنترین وسایل نقلیه در جهان می‎‎باشند که همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از خدماتی که توسط این نوع وسیله نقلیه ارائه خواهد شد استفاده میکنند و با انجام انواع مختلفی از سفرهای هوایی به مقاصد مورد نظر خود منتقل خواهند شد.

 

 اینکه این نوع وسیله نقلیه از امنیت بالایی برخوردار است امری غیر قابل انکار بوده است اما از زمانی که برای حمل و نقل مسافران از این وسیله نقلیه استفاده شده است و هواپیماها وارد سیستم حمل و نقل جهانی شدهاند گاها دچار سوانحی شدهاند که در آن افراد زیادی جان خود را از دست دادهاند.

 

 این رویدادها سبب شده تا در طی سالیان متمادی که این نوع وسیله نقلیه برای حمل و نقل مسافرانی که با استفاده از سایت سام سیر خرید آنلاین بلیط هواپیما و بلیط ارزان انجام داده اند، هواپیما قصد انجام سفرهای هوایی را دارند استفاده شده است از نظر طراحی و تدابیر امنیتی ارتقایی چشمگیر داشته باشد و احتمال بروز مشکلات و سوانح در آنها به حداقل خود برسد.

 

این افزایش امنیت سبب شده تا در سال 2017 هیچ گونه حادثهای برای هواپیماهایی که با استفاده از آنها افرادی زیادی قادر به انجام سفرهای هوایی میشوند روی ندهد. اما در این صنعت اتفاقات ناگوار بسیاری روی داده است که همچنان در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است.

 

 اما توجه به این نکته که هواپیماها از امنترین وسایل نقلیه موجود در جهان میباشند و همه ساله میلیونها نفر با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی و یا داخلی از آنها استفاده میکنند ضروری به نظر میرسد. در ادامه به ارائه اطلاعاتی در رابطه با برخی از این حوادث که در طی آن هواپیما موفق به فرود نشده است و افراد زیادی جان خود را در آنها از دست دادند خواهیم پرداخت.

 

 این حوادث به عنوان تلخترین حوادث در جهان در خاطر بسیاری از افراد ماندگار شده است.

 

پاتریک اسمیت یکی از نویسندگان و خلبانی میباشد که با توجه به حادثهای که در فرودگاه شمالی تنریف چنین اظهار نظر کرده است: بزرگ بودن یک حادثه خود گویای همه چیز بوده است اما مسایلی که فراموش نشدنی هستند مجموعهای عجیب از نزاعها و وقایعی است که پیش از آن وجو دارند.

 

این رویداد یکی از تلخترین حوادثی بوده است که در صنعت هواپیمایی روی داده است و طی آن دو بوئینگ 747 با یکدیگر برخورد میکنند و تمامی مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی یا داخلی  ارزان هواپیما در آن حضور پیدا کرده بودند سلامت آنها با چالشی جدی روبرو شده بود.

 

 یکی از این هواپیماها به شرکت هواپیمایی کی ال ام و هواپیمای دیگری که در این حادثه حضور داشت به شرکت هواپیمایی پن امریکن بوده است. این دو هواپیما در یک باند در شرایطی که هوا مه آلود بوده است با یکدیگر برخورد میکنند.

 

نکتهای که در رابطه با این هواپیما قابل توجه میباشد آن است که اصلا قرار نبود این هواپیماها در این فرودگاه حضور داشته باشند. علت حضور آنها این بود که در فرودگاه بمب گذاری شده بود. این عملیات توسط یکی از جدایی طلبان جزیره قناری در یک گلفروشی شکل گرفت.

 

این دو هواپیما هردو از این فرودگاه در جزیرهای نزدیک به گران کاناریا به این فرودگاه منتقل شده بودند. برخورد بین این دو هواپیما زمانی روی داد که هواپیمایی که متعلق به شرکت کی ال ام بوده است بدون کسب اجازه اقدام  به انجام فرآیند تیک آف میکند.

 

در همان زمان هواپیمایی که متعلق به شرکت هواپیمایی پن امریکن بوده است در همان فرودگاه در حال سرعت گرفتن بوده است. همه ساله تعداد زیادی مسافر با استفاده از این شرکتها و با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشدند.

 



نظرتان را بنویسید







منو