هواپیماهای مفقود شده که تا کنون اثری از آنها یافت نشده است (بخش اول)




 

هواپیماهای مفقود شده

 

بلیط خارجی سام سیر

 

هواپیماهای مفقود شده که تا کنون اثری از آنها یافت نشده است (بخش اول)

 

یکی از یرکاربردترین وسایل نقلیه عمومی که افراد زیادی با استفاده از خدماتی که توسط آنها ارائه میشود موفق به انجام انواع مختلفی از سفرهای هوایی میشوند هواپیماها هستند. همه میلیونها مسافر با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی برای منتقل شدن به مقاصد مورد نظرشان از این غولهای فلزی بهره میبرند.

 

 وجود ایمنی بالا در این وسیله نقلیه سبب شده تا استقبال بینظیری از آن در سطح جهان صورت پذیرد و افراد زیادی با استفاده از بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که توسط این وسیله ارائه میشود بهرهمند شوند.

 

این موضوع درست است که هواپیماها از امنترین وسایل نقلیه در جهان میباشند اما این موضوع به شکل 100 درصدی نمیباشد و گاها هواپیماها در طول پرواز دچار سوانح میشوند که با بروز آنها صدماتی جدی به هواپیما و مسافرانی که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را داشتند وارد خواهد شد. از زمان آغازبه فعالیت این نوع وسیله نقلیه اتفاقات مختلفی در این زمینه روی داده است که در ذهن افراد زیادی نقش بسته است.

 

سقوطهایی که این وسایل نقلیه دچار آن شدهاند و یا فرودهای موفقی که در زمانهای اضطراری رخ داده است، فرود برروی رودخانه و یا سطح دریا و دیگر مواردی که در رابطه با هواپیماها بوجود آمده است از آن دسته از حوادث میباشند که در ذهنها باقی خواهند ماند. موضوع دیگری که در رابطه با هواپیماها وجود دارد و ممکن است ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده باشد هواپیماهای گمشده میباشند.

 

هواپیماهایی که با داشتن چندین مسافر که با استفاده از خرید بلیط هواپیما چارتری و یا با تهیه بلیط ارزان هواپیما در آنها حضور پیدا کرده بودند اما بعد از برخاستن از زمین دیگر هیچ اثری از آنها وجود نداشت و به یکباره محو شدند.

 

در ادامه به ارائه برخی از عجیبترین حوادثی در رابطه با این وسیله نقلیه خواهیم پرداخت که در طول آنها هواپیماها مفقود شدهاند و دیگر تا به امروز هیچ گونه اثری از آنها پیدا نشده است.

 

تمامی این هواپیماها با تمامی مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی در آنها حضور داشتند به شکل نامعلومی دچار سانحه شدهاند.

 

 

آملیا ارهارت

 

در سال 1928 یک پرواز تک نفره برروی عرض اقیانوس آرام توسط یک خانم شکل گرفت. آملیا ارهارت اولین زنی بود که دست به انجام چنین کاری زده بود و با استفاده از یک هواپیما تک سرنشینه قصد پیمودن عرض اقیانوس هند را داشته است.

 

 وی را میتوان به عنوان یکی از پیشتازان در این عرصه دانست. اما ماجراجویی این خانم دارای پایانی تلخ و نامعلوم بوده است که در سال 1937 بوقوع پیوست.

 

آملیا ارهارت با استفاده از یک لاکهید مدل 10 الکترا در حال انجام سفری به دور دنیا بود که در پروازی برروی اقیانوس آرام و در نزدیکی منطقهای با نام هاولند ناپدید میشود و اثری از وی برروی رادار دیده نشد.

 

 افراد زیادی برروی سانحهای که برای این خانم رخ داده است تحقیقاتی انجام دادند و نظریههایی چون سقوط در اقیانوس و یا رفتن به یک جزیره خالی از سکنه را در مورد این اتفاق ارائه کردهاند اما تا به امروز هیچ کدام از آنها به شکلی قطعی تائید نشده است و سقوط این فرد همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد.

 

 

پرواز تایگر 739

 

در زمانی که جنگ ویتنام تازه آغاز شده بود در میانه ماه مارچ 1962 پروازی از ایالات متحده به مقصد فلسطین در حال انجام شدن بود. افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی ارزان در این هواپیما حضور داشتند.

 

 این پرواز که با نام تایگر 739 صورت گرفته بود در امتداد دریای ماریانا در اقیانوس آرام ناپدید میشود. برای پیدا کردن این هواپیما که افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما در آن حضور داشتند تلاشهای بسیاری شده بود.



نظرتان را بنویسید







منو