آشنایی با طولانی ترین پل های جهان (بخش اول)




 

طولانی ترین پل ها

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با طولانی ترین پل های جهان

 

جالب است بدانید که تقریبا بیشتر پل های طولانی در کشورهای شرقی مثل کشور چین ساخته شده اند. اگر می خواهید بدانید مه طولانی ترین پل ها در کدام کشورها هستند با ما همراه باشید، در ادامه این پل ها به شما معرفی کرده ایم.

 

جمعیت زیادی از اهالی سانفرانسیسکو در روز 27 ماه مه در سال 1937 برای افتناح پل گلدن گیت در خیابان های این شهر جمع شده بودند تا جشن بگیرند. این پل که در آن زمان یک معماری جدید و عجیب در جهان مدرن محسوب می شد و برای مردم اهمیت زیادی داشت. در عصر امروز که این پل معروف طولی بیشتر از 1200 متر دارد، در فهرست پل های طولانی جهان قرار ندارد. ولی اگر بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به سانفرانسیسکو را تهیه کردید و به این شهر سفر کردید حتما از این بل دیدن کنید. در ادامه شما را با 11 پل بزرگ جهان آشنا می کنیم.

 

 

پل مانچاک سوامپ

 

 

یکی از پل های طولانی جهان، پل مانچاک سوامپ می باشد که طولی به اندازه 36.576 متر دارد. این پل در ایالات لوئیزیانا در آمریکا قرار دارد. ساخت این پل زیبا در سال 1979 به پایان رسید. نکته ی جالبی که درباره این پل وجود دارد این است که از روی باتلاق مانچاک عبور می کند و ستون های آن در برخی از نقاط تا عمق 80 متری نیز رسیده است. این پل جزو پل جاده ای است و قسمتی از بزرگراه میان_ ایالتی 55 است.

 

اگر بلیط داخلی چارتری یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به این مقصد را خریداری کردید، حتما به این پل سر بزنید و از روی آن عبور کنید.

 

 

پل متروی ووهان  ( Wuhan Metro Bridge)

 

 

یکی دیگر از پل های طولانی جهان پل متروی ووهان است که طولی به اندازه 37.795 متر دارد. این پل نقاط مختلفی از کلان شهر ووهان که دارای 10.6 میلیون نفر جمعیت دارد و در چین واقع شده است، را بهم متصل می کند. ووهان جز استان پرجمعیت هوبی می باشد و پنجمین شهر موجود در چین است که خط آهن مترو را ساخت.در سال 2009 پل مترویی ووهان افتتاح شد که از روی روخانه یانگ تسه و رودخانه هان عبور می کند. ووهان جزو مرکز عمده نقل و انتقالات در چین می باشد و در طی حملات جنگی ژاپن به چین جزو پایتخت جنگی این کشور محسوب می شود.

 

بهتر است با خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی ه این مقصد از پل ها طولانی و زیبا ی آن دیدن کنید.

 

 

پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین  (Lake Pontchartrain Causeway)

 

یکی دیگر از پل های طولانی موجود در جهان پل میان گذر دریاچه پونچاترین می باشد که طولی به اندازه 38.404 متر دارد. ساخت این پل در سال 1969 به پایان رسید. این پل تا سال 2011 جزو طولانی ترین پل آبی جهان محسوب می شد. این پل طولانی منطقه ی متاری در حومه نیواورلئان را به ماندویل که به عنوان سالحل شمالی شناخته می شود را بهم وصل می کند. این پل نیز در آمریا جود دارد و تنها پل های طولانی که به آمریکا متعلق دارد پل میان گذر دریاچه پونچاترین و پل مانپاک سوامپ است.

 

با خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی ارزان قیمت  یا داخلی به این مقصد از پل های طولانی آن دیدن کنید.

 

 

پل بزرگ بیجینگ  (Beijing Grand Bridge)

 

یکی دیگر از پل های طولانی موجود در جهان پل بزرگ بیچینگ می باشد که دارای طولی به اندازه 48.158 متر می باشد. این پل طولانی قسمت عظیمی از پروژه ی خط آهن تندروی پکن به شانگهای است. این پل آهنی در سال 2010 تکمیل شده است. این پل طولاین نیز در کشور چین واقع شده است.

 

بنابراین اگر بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به این مقصد کردید بدانید که این پل طولانی راهی برای پکن و شانگهای می باشد.

 



نظرتان را بنویسید







منو