آشنایی با طولانی ترین پل های جهان (بخش سوم)




 

طولانی ترین پل ها

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با طولانی ترین پل های جهان

 

بیشتر افراد درباره طولانی ترین پل های جهان اطلاعاتی ندارند اما دوست دارند که در این رابطه اطلاعات کسب کنند یا اگر بلیط خارجی برای کشوری تهیه کردند و به آنجا سفر کردند بدانند که آیا در آن کشور پلی طولانی وجود دارد که ثبت نهایی شده است؟ طول این پل چقدر است؟ و حتی شکل ظاهری آن به چه صورت است؟

 

این افراد بهتر است قبل از خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی به هر مقصدی، اطلاعات کلی آن کشور را بخوانند. مثلا این که این کشور از چه جاذبه هایی برخوردار است، واحد چول آن به چه صورت است، به چه زبانی صحبت می کنند، میزان تسلط آنها به زبان انگلیسی چقدر است، رفت و آمد عمومی آن کشور به چه صورت است و همین طور آیا مکانی در این کشور وجود دارد که ثبت جهانی شده باشد. (مثل پل های طولانی)

 

در دومقاله قبل در بخش اول و دوم شما را با طولانی ترین پل هایی جهان که در لیستی جمع شده اند آشنا کردیم و همان طور که گفتیم طولانی ترین پل ها بیشتر در کشور های شرقی مثل چین واقع شده اند. بنابراین با شناخت کامل از پل ها می توانید بلیط خارجی ارزان قیمت یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی انجام دهید.

 

پل های طولانی جهان عبازتند از:

 

پل مانچاک سوامپ، پل متروی ووهان، پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین، پل بزرگ بیجینگ، پل بزرگراه بانگ نا، پل هنگ‌کنگ ژوهای، پل بزرگ وینان وایهه، پل بزرگ تیانجین، پل بزرگ، پل چانگوا کائوسیونگ .

 

این پل ها جزو طولانی ترین پل ها در جهان محسوب می شود که به ترتیب از رتبه 11 برای شما شرح داده ایم. حال در این مطلب قصد داریم شما را با طولاترین پل جهان آشنا کنیم که در رتبه یکم این لیست است، پس با ما همراه باشید.

   

 

پل بزرگ دان یانگ کانشان (Danyang–Kunshan Grand Bridge)

 

 

بزرگترین پل جهان پل بزرگ دان یانگ کانشان است که طولی به اندازه 164.592 متر دارد. این پل بسیار طولانی در سال 2010 سلخته شده است. این پل همانند پل هایی که برای شما شرح دادیم جزو پروژه های خط آهن تندروی پکن به شانگهای است که قسمت مهم این لیست است.

 

این پل بزرگ میان پایتخت مالی چین یعنی شانگهای و شهری در همسایگی آن که ناجینگ می باشد قرار دارد. نکته جالبی که وجود دارد این است که این دو شهر جزو منطقه ی دلتای رودخانه یانگ تسه محسوب میشوند که یکی از مهد های تمدن بشری می باشد.

 

جالب است بدانید که باستان شناسان معتقد هستند که چین شامل دو مهد تمدن بشری می باشد. یکی از این مهد ها در رودخانه yellow و دیگری در رودخانه یانگ تسه. بنابرانین اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی به این منطقه کردید حتما از این دو روخانه دیدن کنید.

 

ناحیه دلتایی رودخانه یانگ تسه بهش کل مثلثی ب یه استان متصل شده است. این استان ها عبارتند از : شانگهای، جیانگسو و استان زیجیانگ. این منطقه جرو مناطق ویژه ی اقتصادی کشور چین می باشد. پس اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی برای این کشور انجام دادید و به اینجا سفر کردید حتما از این دلتا دیدن کنید.

 

جعمعیت این منطقه 140 میلیون نفر می باشد که در حقیقت موتور رشد اقتصاد چین محسوب می شود. ساختن این پل بزرگ نشان دهند پیشترفت دانش مهندسی این منطقه است. پس اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی برای این کشور انجام دادید و به اینجا سفر کردید، حتما از یان دانش مهندسی دیدن کنید.

 

همانگونه که گفته شده 7 پل طولانی جهان به کشور چین متعلق دارد که یقینا در آینده بیشتر نیز می شود.



نظرتان را بنویسید







منو