معروف ترین شهرهای آبی چین (بخش دوم)




 

شهرهای آبی چین

 

تور چین سام سیر

 

معروف ترین شهرهای آبی چین (بخش دوم)

 

 

- شهر آبی تونگلی (Tongli)

 

شهر تونگلی یکی از شهرهای آبی کشور چین است که 1000 سال قبل و در سلسله سونگ ساخته شده است. تونگلی یک نمونه بی نقص در استفاده از آب برای ساخت شهرهای آبی است.

 

اگر روزی با تور چین و خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید و قصد بازدید از یک شهر آبی را داشتید شهر تونگلی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این شهر می توانید معماری های سلسله یوآن، مینگ و کینگ را به صورت تلفیقی مشاهده کنید. در شهر آبی و کوچک تونگلی یک باغ زیبا، دو سالن و 3 پل قدیمی وجود دارد.

 

نام باغی که در این شهر وجود دارد تویسی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر در بین شهرهای آبی چین می خواهید به شهری که هنوز پر از گردشگر نشده است بروید تونگلی را انتخاب کنید.

 

از جاذبه های درون این شهر که اگر با تور چین گردشگری و خرید بلیط هواپیما می توانید از آن ها دیدن کنید عبارت اند از: باغ انعکاس و انزوا، سالن جیایین و سه پل تاریخی شهر.

 

ویژگی های منحصر به فرد

نقشه ی این شهر شبیه به شاخ گاو است.

به سوژو بسیار نزدیک است.

یک مقصد خیلی فوق العاده برای عکاسی محسوب می شود.

 

 

- شهر آبی ژیتانگ (Xitang)

 

در بین سه شهر شانگهای، هانگژو و سوژو که به مثلث طلایی معروف هستند یکی دیگر از شهرهای آبی چین به نام ژیتانگ قرار گرفته است که در آنجا می توان با زندگی اصیل و باستانی چینی ها آشنا شد.

 

تقریبا 1300 سال قبل اولین شهروندان شهر در سلسله تانگ خانه هایشان را کنار رودخانه ساختند و سپس در زمان سلسله سونگ روز به روز شهر بزرگ تر شد و تجارت آن رونق زیادی پیدا کرد. در زمان سلسله های مینگ و کینگ نیز شهر ژیتانگ به مرکز اصلی و مهم در تولید صنایع دستی چین تبدیل شد.

 

اگر جزو گردشگران تور چین باشید و با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر می کنید با بازدید از این شهر احساس متفاوتی را تجربه می کنید چون مردم این شهر هنوز هم به سبک هزاران سال پیش زندگی می کنند.

 

از جمله موارد دیدنی در این شهر که با تور چین و خرید بلیط هواپیما چین می توانید از آن دیدن کنید می توان به 104 پل قدیمی، 122 مسیر سنگفرش شده، کوچه های مسقف، سالن ونزون، سالن ژونگفو، کوچه باریک شیپی و پل سونگزی لایفنگ اشاره کرد.

 

ویژگی های منحصر به فرد

نقشه این شهر کاملا شبیه یک ستاره طراحی شده است.

جمعیت این شهر خیلی کم است و مردم به روش ابتدایی زندگی می کنند.

برای عکاسی مکان بسیار جذابی است.

 

 

- شهر آبی نانژون (Nanxun)

 

این شهر متعلق به 760 سال پیش است و در بالای فهرست شهرهای آبی چین برای بازدید گردشگران خارجی قرار دارد و نام آن در گذشته ژانژی بوده است. این شهر در زمان سلسله مینگ و کینگ به اوج شهرت خود رسید و تجارت ابریشم و تولید نخ ابریشم بسیار رونق پیدا کرد.

 

زمانی که با تور چین و خرید بلیط هواپیما به دیدن شهر نانژون می روید با خانه و خیابان هایی مواجه می شوید که در بین کانال های آبی و پل های سنگی ساخته شده اند. سبک معماری این خانه ها ترکیبی از معماری چینی و معماری قرن هجدهم اروپایی است.

 

این شهر انقدر دارای جذابیت است که به عروس دریایی آب های چین معروف است. این شهر در 60 کیلومتری سوژو و 95 کیلومتری هانگژو قرار دارد. از جمله جذابیت های بسیار زیبای این شهر که در تور چین می توانید آن ها را ببینید می توان از سالن جیای، باغ لوتوس کوچک و سالن یید نام برد.

 

ویژگی های منحصر به فرد

نقشه ی شهر نانژون شبیه به یک صلیب است.

شهری بسیار خلوت و دنج می باشد.

برای عکاسی یک مکان فوق العاده عالی است.



نظرتان را بنویسید







منو