ویزای مولتی کانادا با ویزای توریستی چه تفاوتی دارد؟




تفاوت ویزای توریستی کانادا با مولتی

 

ویزای مولتی کانادا سام سیر

 

آشنایی با ویزای توریستی و مولتی کانادا

 

ویزای مولتی کانادا در سال 2015 توسط اداره مهاجرت این کشور در دسترس کسانی که برای دریافت ویزای توریستی متقاضی بودن قرار گرفت تا ورود و خروج آن ها را راحت تر کند. پس در حقیقت ویزای مولتی همان ویزای توریستی کانادا است با این تفاوت که به کسی که این ویزا را دارد اجازه می دهد تا پایان اعتبار پاسپورت خود نیازی به تمدید ویزا نداشته باشد و بدون محدودیت به کانادا سفر کرده و هر بار به مدت 6 ماه در آنجا بماند. ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها ویزای دانشجویی کانادا است و خیلی ها از طریق این ویزا و خرید بلیط هواپیما مهاجرت می کنند.

 

 

 

 

دو دسته از کسانی که معمولا ویزای مولتی کانادا برای راحتی ورود و خروجشان صادر می شود عبارت اند از:

 

1- کسانی که به خاطر داشتن دلایلی که از طرف کنسولگری مورد قبول است باید به صورت مداوم به کانادا سفر کنند.

2- والدین، پدر بزرگ و مادربرزگ های مسن و بازنشسته ای که قبلا برای مهاجرت به کانادا از طریق فرزندانشان اقدام کرده اند و خرید بلیط هواپیما انجام داده اند.

 

باید بدانید در حال حاضر صدور این ویزا فقط برای این دو دسته نیست و ممکن است برای افراد دیگری هم صادر شود. البته بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند از طریق تحصیل و اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام می کنند.

 

شما با داشتن این ویزا می توانید در هر بار ورود حداکثر 6 ماه اقامت داشته باشید و به گردشگری، دیدار خانواده، شرکت در کنفرانس و همایش های علمی بپردازید. جالب است بدانید حتی در دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز می توانید شرکت کنید. در حقیقت با داشتن ویزای مولتی کانادا دیگر نیازی نیست از طریق ویزای دانشجویی کانادا در دوره های آموزشی شرکت کنید بلکه با همین ویزا نیز می توانید در دوره هایی که کمتر از شش ماه طول می کشند شرکت داشته باشید.

 

کسانی که ویزای مولتی را دارند فقط مجاز هستند که به مدت محدودی در خاک این کشور اقامت داشته باشند و نمی توانند از حقوق شهروندی، مدارک دولتی کانادا و مزایای دیگری مثل پوشش رایگان خدمات درمانی برخوردار باشند. شما با داشتن ویزای مولتی اجازه کار و دریافت دستمزد در این کشور را نخواهید داشت اما با ویزای دانشجویی کانادا ساعات مشخصی را می توانید مشغول کار باشید.

 

 

ویزای مولتی کانادا چه مزیت هایی دارد؟

 

مهم ترین و اصلی ترین مزیت این ویزا رفت و آمد به خاک کانادا و خرید بلیط هواپیما کانادا بدون محدودیت و عدم نیاز به تمدید هر ساله آن است. اما می توانیم به مزیت هایی دیگری نیز اشاره کنیم که عبارت اند از:

 

- ایجاد سابقه سفر خیلی خوب برای دریافت سایر ویزاها مثل ویزای دانشجویی کانادا و ویزای شنگن

- امکان شرکت در دوره های آموزشی که کمتر از شش ماه طول می کشند.

- هزینه ی کم نسبت به درخواست ویزا برای کشوری مثل آمریکا

- امکان ورود به کانادا از طذیق همه ی مرزها و در زمان های مختلف

- اقامت در کانادا به مدت شش ماه در هر بار ورود

 

 

پس از پایان شش ماه اقامت فقط کافی است به مدت چند ساعت از طریق خرید بلیط هواپیما یا راه های دیگر از خاک کانادا خارج شده و دوباره وارد آن شوید تا بتوانید برای شش ماه دیگر در این کشور بمانید.

 

 

فردی که دارای ویزای مولتی کانادا است می تواند تا پایان اعتبار پاسپورتش که در ایران 5 سال و در کشورهای دیگر 10 سال است از مزایای گفته شده استفاده کند و پس از بررسی شرایط زندگی، کار و یا تحصیل پس از تمام شدن ویزای مولتی برای داشتن آینده ی بهتر و گرفتن ویزاهای دیگر کانادا اقدام کند و خرید بلیط هواپیما انجام دهد. ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که هر شخص با توجه به هدف و نیاز خود می تواند برای گرفتن آن اقدام کند.



نظرتان را بنویسید







منو