همه چیز را درباره ویزای مولتی کانادا بدانید.




 

ویزای مولتی کانادا

 

ویزای مولتی کانادا

 

 

آشنایی با ویزای مولتی کانادا

 

 

اگر شما هم تاکنون قصد گرفتن ویزای کانادا را داشته اید حتما می دانید که می توانید یکی از انواع ویزای کانادا را انتخاب کنید از جمله ویزای توریستی، تحصیلی و غیره. اما این ویزاها برخلاف ویزای شینگن گزینه ای برای انتخاب تعداد دفعات ورود ندارند به همین دلیل خیلی ها دنبال راهی هستند که بتوانند تعداد دفعات ورود و خروج به کانادا را مشخص کنند. برای فهمیدن این راه در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

ویزای مولتی کانادا در ایران به اسم ویزای 5 ساله ی کانادا معروف است و به طور پیشفرض برای همه ی کسانی که درخواست انواع ویزای کانادا را دارند در نظر گرفته می شود. این حرف بدین معنی است که چه بخواهید و چه نخواهید دولت کانادا به شما ویزای مولتی می دهد و می توانید با بلیط هواپیما به ایت کشور بروید.

 

 

 

اعتبار ویزای مولتی کانادا

 

 

بعد از اینکه تقاضای خود برای دریافت ویزای کانادا را به سفارت تحویل می دهید اگر شرایط مورد قبول را داشته باشید با تقاضای شما موافقت شده و از انواع ویزای کانادا هر کدام را که درخواست داده اید برایتان صادر می شود. مدت اعتبار این ویزا 10 ساله است و البته به میزان اعتبار پاسپورت فرد نیز بستگی دارد به همین دلیل برای ایرانی ها چون اعتبار پاسپورت هایشان 5 ساله است مدت این ویزا نیز 5 ساله می باشد و نمی توان بیشتر از 5 سال از این ویزا استفاده کرد و با بلیط هواپیما سفر کرد.

 

 

شرایط سفر به کانادا با ویزای مولتی کانادا

 

 

کسانی که موفق می شوند ویزای مولتی کانادا را دریافت کنند تا زمانی که ویزایشان اعتبار دارد می توانند به دفعات زیاد وارد کاناد شوند. تنها محدودیتی که در این رابطه وجود دارد مدت زمانی است که می توان در کانادا اقامت داشت. به جز انواع ویزای کانادا کسانی که دارای ویزای مولتی کانادا هستند هر دفعه که وارد کانادا می شوند فقط شش ماه می توانند در آنجا بمانند و بعد از سپری شدن این شش ماه باید از خاک کانادا خارج شوند حتی برای چند ساعت. سپس می توانند دوباره با بلیط هواپیما یا هر چیز دیگری به کانادا بازگردند و شش ماه دیگر نیز در آنجا بمانند.

 

 

 

آیا همه می توانند ویزای مولتی کانادا بگیرند؟

 

 

تنها کسی که می تواند صلاحیت افراد را برای گرفتن ویزا تعیین کند افسر سفارت کانادا است. این افسر تعیین می کند اعتبار ویزای دریافتی شما و تعداد ورود آن چقدر باشد. اگر افسر سفارت تشخیص دهد که شما برای دریافت ویزای مولتی کانادا یا انواع ویزای کانادا مناسب نیستید ویزا برای شما صادر نمی شود و طبیعتا شما نمی توانید با بلیط هواپیما یا راه های دیگربه کانادا بروید.

 

 

ویزای یک بار ورود کانادا

 

 

حتی اگر واجد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا شناخته نشوید باز هم شانسی برای دریافت ویزای یک بار ورود کانادا را دارید. همان گونه از اسم این ویزا معلوم است فقط یک بار می توانید با آن به خاک کانادا وارد شوید و بعد از اینکه از آنجا خارج شدید برای ورود باید مجددا درخواست ویزا بدهید و پس از موافقت با درخواست ویزا بلیط هواپیما ارزان بخرید.

 

 

هزینه ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

 

 

هزینه ی اخذ ویزای کانادا برای انواع ویزای کانادا متفاوت است. مثلا هزینه ای که هر فرد باید برای بررسی پرونده درخواست ویزای توریستی کانادا بپردازد 100 دلار و هزینه انگشت نگاری و عکس نیز نفری 85 دلار می باشد. بعد از انجام این مراحل نیز برای هزینه بررسی پاسپورت و درج لیبل ویزای کانادا باید 45 دلار پرداخت شود. اگر بخواهید مراحل دریافت ویزای خود را به دست شرکت هایی که این کار را انجام می دهند بسپارید باید علاوه بر هزینه های سفارت، مبلغ اضافه تری را نیز برای انجام کارهای اجرایی بپردازید.

 

 

وقت ‌سفارت و انگشت ‌نگاری برای ویزای کانادا

 

 

اگر به صورت آنلاین درخواست ویزای مولتی کانادا یا انواع ویزای کانادا را داده باشید باید پس از تکمیل مدارک و واریز مبلغ تعیین شده بعد از 24 ساعت نامه انگشت نگاری برای شما ارسال می شود و می توانید با مراجعه به سایت شهر و روزی که می خواهید مراجعه کنید را تعیین نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو