رمز و راز غذا خوردن چینی ها




 

راز غذا خوردن چینی

 

تور چین سام سیر

 

آشنایی با رمز و راز غذا خوردن چینی ها

 

 

همانطور که اطلاع دارید در کشور چین فرهنگ غنی وجود دارد و مردم چین دارای آداب و رسومی خاص در هر زمینه ای هستند، که ممکن است برای ما بسیار عجیب باشد. ما در این مقاله تصمیم داریم که شما را با شگفت انگیز ترین رسوم چینی که مربوط به غذا خوردنشان می شود آشنا کنیم. باید بدانید که مردم چین دارای آداب خاصی در همه مراحل غذا خوردن هستند. اگه دوست دارید بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین آشنایی پیدا کنید یا برای رفتن به تور چین برنامه ریزی می کنید و میخواهید بلیط هواپیما تهیه کنید، بهتر است با فرهنگ و آداب و رسوم چینی ها به خصوص غذا خوردنشان آشنا شوید.

 

 

آشنایی با میزها سرو غذای چینی

 

برای آشنایی با آداب و رسوم غذا خوردن در چین، در ابتدا شما باید با میزهای غذاخوری چینی آشنا شوید. میزهای غذاخوری در چین به صورت مدلی دایره شکل طراحی می شوند و نکته مهم در این میز ها این است که شخصی که در جمع از سایرین مهم تر است باید روی صندلی بنشیند که روبروی در ورودی اتاق است و پس از وی سایرین در سمت چپ میز و بقیه نیز در قسمت راست میز بنشینند. شما در تور چین با این میزهای ناهارخوری چینی و نحوه نشستن افراد بر سر میز آشنا خواهید شد.

 

 

آداب و رسوم قبل از خوردن غذا در چین

 

شما در تور چین مشاهده خواهید کرد که افرادی که میزبان هستند به هیچ عنوان قبل از مهمان ها بر سر میز نخواهند نشست. در واقع این کار را احترام به مهمان می دانند و پس از این که مهمان ها نشستند، چینی ها از مهمان هایشان به خاطر تشریف فرماییشان تشکر می کنند و همچنین مهمان ها نیز از میزبان ها به دلیل دعوتشان و زحماتی که کشیده اند تشکر می کنند. با خرید بلیط هواپیما و شرکت در تور چین شما خواهید دید که میزبان های کشور چین همیشه بعد از افرادی که به خانه شان دعوت کرده اند غذا می خورند. حتما اگر شما بلیط هواپیما چین را تهیه کنید و در تور چین شرکت کنید و نحوه برخورد چینی ها با مهمان هایشان را خواهید دید.

 

 

آداب و رسوم چینی ها هنگام غذا خوردنشان

 

همانطور که می دانید چینی ها در غذا خوردن استفاده از چوب های مخصوص خوردن غذا را جایگزین قاشق و چنگال کرده اند. به این چوب های غذاخوری چاپستیک می گویند که سرو غذا با آن ها دارای آداب خاصی است که شما در تور چین حتما نحوه غذا خوردن با چاپستیک را خواهی دید.

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما ارزان چین را دارید بهتر است از قبل با نحوه غذا خوردن با چاپستیک آشنا شوید. هنگامی که می خواهید از چاپستیک استفاده کنید باید یک سری قواعد را به یاد داشته باشید. باید بدانید که بازی کردن با چاپستیک ها باعث می شود که میزبان ها فکر کنند که شما به ایشان بی احترامی می کنید، علاوه بر این باید بدانید که استفاده از چوب ها برای برداشتن غذا از ظرف مشترک امری زشت و ناپسند است. همچنین یکی از نکاتی که در زمان کاربرد چاپستیک باید رعایت کنید این است که هنگام غذا خوردن با این چوب ها را برای اشاره به کسی یا چیزی به کار نبرید که این کار در چین امری زشت منسوب می شود. اگر قصد شرکت در تور چین و خرید بلیط هواپیما چین را دارید توجه داشته باشید که نباید با سر و صدا غذا بخورید و هیچ صدایی در زمان سرو غذا نباید به گوش برسد!

 

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید بلیط هواپیما چین باید به آن توجه داشته باشید این است که باید کمی از غذا را در ظرف خود بگذارید بماند، این کار به این دلیل است که میزبان فکر نکند که غذا برای شما به مقدار کافی نبوده است.

 

این موارد نکاتی بسیار مهم در آداب غذا خوردن چینی ها بودند که شما حتما برای شرکت در تور چین، تهیه بلیط هواپیما و سفر کردن به این کشور باید رعایت کنید.



نظرتان را بنویسید







منو