سوغاتی های کشور چین (بخش سوم)




 

سوغاتی چین 

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با سوغاتی های کشور چین

 

 

در این مطلب قصد داریم شما را با سوغاتی های کشور چین آشنا کنیم که اگر با تور چین یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید با سوغاتی های این کشور آشنا باشید ، پس با ما همراه باشید.

 

 

ماسک‌ها و نقاب چینی

 

 

یکی از سوغاتی های کشور چین، ماسک ها و نقاب های چینی می باشد. یکی از تفریحات بزرگ کشور چین، اپرا می باشد و همین طور یکی از مهمترین بخش های این نمایش ها، ماسک ها می باشند. مخصوصا در اپرای پکن این ماسک ها خرف اول را میزنند. به منظور اینکه بخشی از این نمایش های زیبا و به یاد ماندنی را با خود به خانه هایتان ببرید، می توانید این ماسک ها را تهیه کنید ویا اینکه می توانید با این ماسک های زیبا بخشی از دیوار خالی خانه اتان را پر کنید. بنابراین زمانی که با تور چین و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید به مغازه های سوغاتی برای خرید ماسک ها سر بزنید.

 

توجه داشته باشید که این ماسک های زیبا در اندازه ها و طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارد و شما می توانید مطابق با سلیقه ی خود خرید کنید.

 

 

یادگاری‌های مائو در  چین

 

 

یکی دیگر از سوغاتی های تور چین، یادگاری‌های مائو می باشد. این یادگاری های مائو تجارت بزرگی در چین به حساب می آیند. منظور از یادگاری های مائو ساعت، کتاب قرمزکوچک، کتب مدرسه از زمان مائو، پوسترهای تبلیغاتی (واقعی و کپی) و موارد دیگر است که اگر با تور چین و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید این یادگاری ها را در بازار های آن پیدا خواهید کرد.

 

البته شما می توانید درهرجایی از این کشور اقلام مناسب را پیدا کنید اما اگر به دنبال اقلام خوب هستید بهتر است باپه مغازه های بازار پانجیایوان (Panjiayuan)پکن بروید زیرا مغازه های خوب با اقلام خوب زیادی در آن وجود دارد و شما می توانید اقلام مرغوب و واقعی را در مرکز هنری پوستر تبلیغاتی شانگهای بیابید. این بازار گردی راه خوبی برای سپری کردن صبح یا بعد از ظهر شانگهای می باشد. بنابراین اگر با تور چین و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید حتما به بازار های آن بروید.

 

 

عینک و لنز تماسی چینی

 

 

یکی دیگر از سوغاتی های کشور چین، عینک و لنز تماسی است. این سوغاتی کشور چین بسیار ارزان قیمت است به همین دلیل خرید و جمع کردن آنها در اینجا ارزش دارد مخصوصا اگر به داشتن طرح های مختلف عینک شیشیه ای علاقه داشته باشید. این عینک ها در تمامی عینک فروشی های سطح کشور کیفیت مرغوبی دارد، ولی انتظار نداشته باشید که برند های آنها واقعی باشند. یک عینکی که برند نباشد، با توجه به کیفیت و قدرت لنز و مهارت هایی که برای تخفیف گرفتن زده می شود، بین 200 و 400 یوان هزینه دارد. اگر با تور چین و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید و قصد داشتید از این عینک ها خریداری کنید بدانید که بازار آن در پکن در نزدیکی بازار عتیقه‌جات پانجیایوان وجود دارد همچنین در بزرگ ترین بازار در شانگهای در نزدیکی راه آهن نیز وجود دارد.

 

بازار های کشور چین عبارتند از: ۴۳ هواوی بیلی (Huawei Beili)، ناحیه‌ی چائویانگ بیجینگ گلاسِز سیتی (Beijing Glasses City)، پانجیایوان، بازار عینک ۳ Ye Optical شانگهای، دونگسان‌هوان نانلو (Dongsanhuan Nanlu)، میدان Train Plaza South شانگهای و ...

 

 اگر با تور چین و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید، در برنامه ی سفر خود علاوه بر تماشای مکان های گردشگری و انجام تفریحات چین، یک روز را برای رفتن به بازار ها و گشت و گذار در پاساژ های چین اختصاص دهید زیرا این کار هم جذاب است و هم می توانید اقلام زیبا و جالبی را برای خود یا به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان تهیه کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو