فرودگاه بین المللی امام خمینی




 

فرودگاه بین المللی امام خمینی

 

بلیط داخلی + سام سیر

 

 

 

آشنایی با فرودگاه بین المللی امام خمینی

 

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که مسافرت با هواپیما را ترجیح می دهند و برای خرید بلیط هواپیما یا بلیط خارجی اقدام کرده باشید حتما نام فرودگاه بین المللی امام خمینی به گوشتان خورده است. اگر شما قصد پرواز خارجی یا داخلی از این فرودگاه را دارید حداقل سه تا چهار ساعت از وقت خود را باید در این مکان سپری کنید پس با ما همراه باشید تا با آشنایی کامل در مورد این فرودگاه احاطه کامل به سفر مورد نظر خود داشته باشید و همچنین لذت سفر را با این آگاهی برای خود دو چندان کنید.

 

تاریخچه فرودگاه بین المللی

 

در سال 1972 طرح ساخت این فرودگاه به تصویب هیئت دولت ایران رسید و هدف این طرح افزایش توان ترانزیتی بین اروپا و آسیا بود که از طرف سازمان ایکائو داده شده بود. در سال 1977 ساخت فرودگاه آرایامهر با همکاری شرکت های ایرانی و آمریکایی شروع شد اما پس از انقلاب این طرح متوقف شد و بعد از 8 سال جنگ تحمیلی، در سال 1955 با همکاری چند کشور ایرانی و فرانسوی ساخت این پروژه دوباره از سر گرفته شد.

تا قبل از سال 2004 برای تهیه بلیط خارجی یا خرید بلیط هواپیمای خارجی و در کل پروازهای خارجی باید به فرودگاه بین المللی مهرآباد مراجعه میشد. اما پس از اتمام سال 2003 این پروژه به طور ناقص افتتاح گردید. پس از گذشت سالی تمام پروازهای بین المللی تهران به این فرودگاه منتقل گردید . اما در این سال برخی از مشکلات فنی مانند نشست برخی از ساختمانها دولت های کشور های خارجی را مجبور به اجتناب از استفاده این فرودگاه کرد، ولی رفته رفته زیر سازهای مناسبی برای صنعت هواپیمایی این فرودگاه فراهم شد و همین امر باعث استقبال بی نظیر مردم شد.

 

فرودگاه بین المللی امام یکی از بزرگترین فرودگاه کشور است که ماهانه تعداد زیادی از اتباع خارجی یا هموطنان کشورمان با تهیه بلیط خارجی و یا خرید بلیط هواپیما به سفرهای خارجی میپردازند. 

فاز یک این فرودگاه مقصد سالانه 8 میلیون مسافر است که این مسافران تنها به خارج از کشور سفر میکنند و خرید بلیط هواپیما خود را از سایت های این فرودگاه انجام میدهند. مسافران برای خرید بلیط هواپیما داخلی به فرودگاه داخلی مهرآباد و برای تهیه بلیط خارجی به فرودگاه بین المللی امام خمینی مراجعه میکنند.

 

 

لوکیشن فرودگاه امام خمینی

 

درسرتاسر جهان فرودگاه های بین المللی در شهرهای مهم یا در اطراف پایتخت قرار دارند. در ایران نیز این فرودگاه در جنوب پایتخت قرار دارد. برای یافتن آدرس دقیق فرودگاه می توانید از اپلیکیشن های مخصوص مانند گوگل مپ استفاده کنید. این فرودگاه در نزدیکی آزاد راه تهران- قم و 30 کیلومتری تهران است. 

 

 

خطوط هواپیمایی

 

شرکت های هواپیمایی خارجی زیادی با این فرودگاه همکاری دارند. در حال حاضر حدود 40 ایرلاین فعالیت دارند، که از آنها می توان به ایرلاین های معتبر خارجی هواپیمایی امارت، تای ایرویز، قطر ایرویز، لوفت هانزا، فلای دبی، ترکیش ایرلاینز و ایرفرانس را نام برد.

 

 

شما برای تهیه بلیط خارجی یا تهیه بلیط داخلی یا خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی میتوانید ازاین فرودگاه استفاده کنید. این به این معنی است که خطوط هواپیمایی داخلی نیز در این فرودگاه فعالیت دارند. مانند هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، ایران ایر، کیش ایر، هواپیمایی زاگرس و هواپیمایی کاسپین 

 

 

حمل و نقل

 

حمل نقل یکی از مهم ترین ملاک ها برای مسافران است. برای راحتی هر چه بیشتر مسافران باید مسیر فرودگاه تا شهر و یا شهر تا فرودگاه دسترسی مقبولی داشته باشد، ار این رو در این فرودگاه راه های حمل و نقل گوناگونی برای مسافران در نظر گرفته شده است از جمله خودروهای شخصی، تاکسی، مترو و یا حتی اتوبوس.

 

 

CIP

 

اگر شما ازآن دسته از افرادی هستید که حوصله مراحل چک را ندارید میتوانید دراین سالن منتطر کارکنان فرودگاه بمانید. البته برای استفاده از این سالن باید هزینه ای جدا از خرید بلیط خارجی و یا خرید بلیط هواپیما بپردازید.

 

 

امکانات فرودگاه بین المللی امام

 

 از دیگر امکانات فرودگاه میتوان به سالن استراحت، رستوران، صرافی، خدمات اورژانس شبانه روزی، دفتر اشیاء گمشده، بانک، انبار بار و چمدان و حتی هتل اشاره کرد.

 



نظرتان را بنویسید







منو