در ارمنستان چه بخوریم؟




 

 

غذاهای ارمنی

 

 

 

 

در ارمنستان چه بخوریم؟

 

 

سفر به یکی از بهترین مقاصد توریستی با تست غذاهای متنوع و هیجان انگیز همراه است. در ارمنستان چه بخوریم؟ غذاهای ارمنی چه شکلی هستند؟ گیاه خواران در ارمنستان چقدر حق انتخاب دارند؟ رستوران ها و کافه های خوب ارمنستان کجا هستند؟ در این مقاله می خواهیم به تمام این سوالات پاسخ دهیم . به هر حال شکم و خوراک بخش مهمی از زندگی هستند.

 

 

 

غذاهای ارمنی چه شکلی هستند؟

 

 

آشپزهای ارمنی ترجیح میدهند که از ادویه های مختلف در غذا استفاده کنند. معمولا در رستوران و کافه های محلی بشقابی از شامل گوشت بره، بادنجان و نان لواش با یک لیوان نوشیدنی الکلی مخصوص را جلوی شما می گذارند. 

 

 

منوی اینترنشنال غذا در ارمنستان

 

لیست خوراک های موجود برای انتخاب از تبوله لبنانی، سالاد سیب زمینی روسی شروع و با دامپلینگ آسیایی تمام می شود قیمت مناسب غذاهای محلی امکان چند بار سفارش دادن را برای مشتری فراهم میکند. هیچکس در سفر به ارمنستان گرسنه نمی ماند.

 

 

 

 

 

 

مانتی، Manti

 

این غذای محبوب و خوشمزه مخلوطی از دامپلینگ در سس گوجه فرنگی است. ماست موسیر از مخلفات مانتی است.

 

 

 

دلمه و رولت لواش

 

برگ درخت مو به همراه برنج در هم پیچیده می شوند و با سسی مخصوص اماده سرو هستند. به به! رولت لواش با ادویه و سبزیجات معطر هم یکی از همیشگی ها برای وعده های غذایی است.

 

 

 

کباب ارمنی یا خوروواتس

 

 

این غذا مشابه به کباب لقمه اما پهن تر است. معمولا از گوشت خوک، گوسفند یا گوساله برای تهیه ی این غذا استفاده می کنند.

 

 

 

مکان های توریستی ارمنستان را در این لینک بخوانید

 

 

 

پیتزا ارمنی یا لحماجون/ Lahmachun

 

 

تنها تفاوت این غذا با پیتزای کلاسیک در عدم استفاده از پنیر است. گوشت گوسفند روی نان های گرد به همراه لیمو ترش، ریحان یا رب انار سرو می شود. لحماجون را به صورت لقمه تا می کنند و می خورند. نوش جان!

 

 

 

 

لحماجون یا پیتزا ارمنی

 

 

 

 

خینکالی ارمنستان یا گرجستان؟

 

این غذا همان دامپلینگ سوخاری پر شده با گوشت یا سبزیجات است که به صورت سرخ شده سرو می شود. ظاهرا خینکالی به گرجستان تعلق دارد.

 

 

سوپ عدس و ماست هم در میان ارمنیان پر طرفدار است. یک کاسه سوپ خوش عطر و طعم محلی ارمنی به وقت عصر پاییزی در گوشه ی دنج یک کافه عجیب می چسبد!

 

 

 

پرواز به ارمنستان

 

دلتان خواست؟! راه نزدیک است. همین بالای مرز شمال شرقی ایران. هم با اتوموبیل می شود رفت هم با هواپیما. سفر زمینی به ارمنستان و انجام امورات لب مرز کمی زمان می برد. باید برای این بخش برنامه ریزی کنید. پرواز به ایروان هم که هر هفته از IKA  انجام می شود. انتخاب با شماست. خرید بلیط هواپیما به ارمنستان با سام سیر از این لینک!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو