مهاجرت در دوران کرونا




 

 

 

مهاجرت در دوران کرونا

 

 

این میهمان ناخوانده اکثر برنامه های زندگی را به هم ریخت. سفرها لغو شدند، کسب و کارها را شکل دیگری به خود گرفت و مهاجرت به بعد موکول شدند. چه بسیار افرادی که در مراحل پایانی دریافت ویزای کانادا یا استرالیا بودند و حالا در صف انتظار برای ریشه کن سازی کرونا ایستاده اند. در اوایل همه گیری ویروس کرونا، کشورها وحشت زده شدند و درب های ورود را به روی مهاجرین و توریست ها بستند. تا چند ماه نه خبری از سفر بود نه از مهاجرت. جهان سیاحت در سکوت فرو رفته بود.  تا اینکه در 14 دسامبر 2020 اولین واکسن با نام فایزر به ساندرا لیندزی پرستار مرکز پزشکی یهودیان لانگ آیلند نیویورگ تزریق شد. پس از تایید واکسن های فایزر، اسپوتنیک ،مدرنا، آسترازنکا و .... روند واکسیناسیون شروع شد.

 

 

کشورهای سازنده ی واکسن از وضعیت بهتری نسبت به سایرین برخوردار بودند. حمل واکسن فایزر با توجه به مسافت طولانی با موانعی مواجه شد و در نتیجه برخی کشورها از رویه معمول واکسن عقب ماندند.

 

 

 

 

 

پذیرش مهاجرین کانادایی

 

چند سالی است که خطوط هواپیمایی کانادا مسافرین مهاجر را جا به جا می کند. شرایط خوب و رفاه نسبی موجود عاملی شد تا مردم از سرزمین های جهان سوم مثل ایران و افغانستان و هندوستان به کانادا مهاجرت کنند. با شیوع کرونا پروسه ی immigration  متوقف شد. دولت های دلسوز و متمدن در فکر برای یافتن چاره ای بودند که نتیجه اش اختراع واکسن کوید 19 شد! در تاریخ 5 جولای 2021 دولت کانادا پذیرش مهاجرین منوط به تزریق دو فاز واکسن های زیر را اعلام کرد:

 

 

 

واکسن مدرنا        Moderna

واکسن فایزر- بیو ان تک Pfizer-BioNTech    

واکسن آسترازنکا   AstraZeneca         

واکسن جانسون اند جانسون   Janssen & Janssen

 

 

 

سرنوشت مهاجرین استرالیایی چه خواهد بود؟

 

 

نقل مکان به استرالیا به دلایل مختلفی مثل وضعیت اقتصادی پایدار، آب و هوای درجه یک و تقاضای مشاغل فنی، مهندسی و پزشکی پر طرفدار بوده است. پاندمی کرونا تا اقیانوسیه هم سفر کرد. استرالیا هم مرزهای خود را روی مهاجرین بست. در حال حاضر ورود مهاجرین واکسینه نشده به استرالیا امکان پذیر نیست.

 

 

 

 

اکثر دولت ها پذیرای افراد مقیم کشور هستند. در وضعیت نابسامانی اقتصادی، نوسانات بازار بورس، افزایش نرخ بیکاری و تورم در ممالک ضعیف، مردم ترجیح می دهند در جای دیگری با آسایش خیال بیشتر زندگی می کنند. این امری کاملا طبیعی است. با همه گیری کرونا آمار بالایی از مشاغل به حالت تعلیق در آمد. حتی خانواده های مقیم یک خاک که در سرزمین مادری به سر می بردند تا مدتی اجازه ورود نداشتند، و در صورت کسب مجوز موظف به ماندن در قرنطینه ی 14 روزه بودند.

 

 

 

خرید بلیط هواپیما در دوران کرونا

 

کشور ترکیه برای ایرانیان بهترین شرایط سفر و اقامت را در حال حاضر ایجاد کرده است. مرزهای ترکیه بدون ویزا برای ایرانیان به شرط تست PCR  باز است. فعلا نمی توان درباره ی ویزای شنگن حرفی زد. چون 90 درصد جمعیت ایران هنوز واکسینه نشده اند... کشور ارمنستان هم امکان تزریق واکسن را برای توریست ها فراهم کرده که از طریق این لینک می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین فراهم است. روی این لینک کلیک کنید!

 



نظرتان را بنویسید







منو