مهاجرت به ارمنستان




 

 

 

 

 

 

 

 

مهاجرت به ارمنستان

 

فکر به زندگی در جایی غیر از وطن مسئله ای است که این روزها ذهن خیلی از ما را مشغول ساخته. اینکه از زندگی چه می خواهیم و هدف نهایی ما چیست تعیین کننده ی نوع مهاجرت است. قصد ادامه ی تحصیل داریم؟ یا منتظر دریافت فرصت شغلی خارج از کشور هستیم؟ به هر دلیل مهاجرت حق هر آدم است. بعضی کشورها مهاجر پذیر تر هستند. مثل کانادا یا ترکیه. همان طور که شاهد هستید، ترکیه بر خرید ملک توسط دیگر ملیت ها تمرکز کرده که این موضوع هم دلایل اقتصادی خود را دارد. پروسه ی مهاجرت به بعضی کشورها پیچیدگی کمتری دارد، بویژه جاهایی که به ویزا نیاز ندارد. مهاجرت به ارمنستان یکی از این موارد است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

چرا به ارمنستان مهاجرت کنیم؟

 

 

این کشور در همسایگی شمال غربی ایران قرار دارد. در چند ساله ی اخیر رشد اقتصادی رو به جلو داشته. زبان این کشور ارمنی است. اولین ناحیه زمین است که دین مسیحیت را در قرن چهارم میلادی رسمی اعلام کرد. مردم ارمنستان سال ها تحت تاثیر سلطه ی شوروی و دخالت  دولت های بیگانه بوده اند، بر همین اساس قدردان استقلال فعلی شان هستند، و برای به رسمیت شناختن کشورشان به جهان در تلاشند. آب و هوا این کشور کوهستانی و خشک است. از لحاظ انرژی وابسته به کشورهای اطراف است. اقتصاد ارمنستان بیشتر بر روی شاخه های ساختمان سازی، مهندسی، فلز کاری، توریسم، تکنولوژی، جواهر، شیمی و سرمایه گذاران ارمنی خارج از کشور است.

 

 

 

هزینه ی زندگی در ارمنستان چقدر است؟

 

 

واحد پولی این کشور درام معادل600 تومان است. زندگی در مرکز شهر ایروان هزینه ی بالاتری نسبت به اطراف دارد. در سطح متعادل و استاندارد ماهیانه حدود 1000 دلار صرف مسکن و مخارج دیگر در ایروان است. هر چه از شهر دورتر، سبک زندگی ساده تر و هزینه ها پایین تر خواهد بود.

 

 

 

جذابیت های تفریحی ارمنستان در این لینک

 

 

 

مشاغل مورد نیاز در ارمنستان

 

 

این کشور پس از کسب استقلال هنوز با بحران اشتغال برای مردم خود مواجه است. با این حال برای دریافت ویزای کار باید دعوتنامه و فرصتی شغلی از سمت کارفرما داشته باشید. البته اشخاصی که دارای اقامت دائم هستند، خانواده ی دیپلمات ها، پناهندگان، افرادی که به عنوان همراه شخص اصلی وارد کشور شده اند، مدیران سازمان ها و شرکت ها برای انجام کسب و کار و افرادی که جهت یک رویداد یا پروژه ورزشی یا فرهنگی برای مدت کوتاهی وارد ارمنستان شده اند، بی نیاز از ویزای کار هستند.

 

 

  • مشاور مالی
  • مشاور کسب و کار
  • مدیر فروش
  • مدیر بازاریابی
  • حسابدار
  • مهندس نرم افزار
  • دستیار اداری
  • برنامه نویس
  • و مهندس کشاورزی از مشاغل مورد نیاز در ارمنستان هستند.

 

 

 

خرید ملک در ارمنستان

 

 

یکی از راه های دریافت اقامت در یک کشور، سرمایه گذاری با خرید ملک است. خرید ملک در ارمنستان به عنوان یک راهکار خوب و امن پیشنهاد نمی شود. چون این کشور هنوز درگیر مصادره ی اموال زمین ها قبل از استقلال یابی است. 

 

 

 

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان

 

 

این نوع از رهسپاری به دیاری دیگر همواره مورد تایید بوده است. دانشگاه دولتی ایروان و دانشگاه خصوصی به زبان های ارمنی، انگلیسی و روسی هستند. تحصیل در همه ی رشته ها در 4 دانشگاه بین المللی ارمنستان امکان پذیر است.

 

 

 

چقدر مهاجرت به ارمنستان پیشنهاد می شود؟

 

 

ابتدا باید به مقایسه ی کشور مبدا و مقصد بپردازیم. بهترین تصمیم زمانی مشخص می شود که پس از مهاجرت و گذشت چندین ماه از تصمیم خود پشیمان نشده باشیم. قبل از مهاجرت به ارمنستان سفری کوتاه به این کشور داشته باشید. /رزرو بلیط هواپیما به ارمنستان/ همه ی جوانب را در نظر بگیرید. چقدر در ارمنستان دوام می آورید. چقدر زندگی در این کشور شما را  برای رسیدن به هدف کمک می کند. بیشتر تحقیق کنید.

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو