سفر به عمان

 

این کشور نقش میانجی گر میان سرزمین های حوزه ی خلیج فارس و دریای عمان را ایفا می کند. هم مرز آبی با ایران است. زبان و دین رسمی مردم عربی و اسلام است. دارای آب و هوای گرم است، اما رطوبت هوا در مناطق کوهستانی و شب ها بالا رفته و هوا رو به سردی می رود. افراد با پاسپورت ایرانی برای سفر عمان به ویزا احتیاج دارند. مردمان عرب میهمان نواز و خونگرم هستند، بنابراین در طول سفر به عمان احساس غریبه گی نخواهید کرد. برویم با هم جاذبه های توریستی مسقط پایتخت عمان را بررسی کنیم.

 

 

 

 

مصطف العبریین

 

Misfat al Abriyeen

 

 

یک روستا با خانه هایی با رنگ نارنجی و قهوه ای که یاد آور طبیعت ایتالیا است. مصطف العبریین اصالت عمان را بیان می کند. یک قریه ی کوهستانی که در امتداد یک جاده مرتفع قرار دارد. درختان موز در اینجا فراوان دیده می شوند. روی هم رفته از عمان و کشوری در نزدیکی شبه جزیره عربستان، همچنین حال و فضایی انتظار نمی رود.

 

 

 

 

 

جزیره ماسیره

 

Masirah Island

 

 

عمان نقاط کشف نشده ای برای کاوش دارد. جزیره ی ماسیره تصویری است رو به افق. اینجا محل استقرار پایگاه هوایی عمانی هم می باشد. پس می توانید به تماشای امواج آب، حیات وحش ( لاک پشت ها)، شنا و مانور هواپیماها بنشینید.

 

 

 

 

شهر تاریخی بهلا

 

Bahla

 

 

قدمت این شهر تاریخی به قرن سیزدهم برمی گردد. این شهر واحه ای در بیابان است که توقف گاهی برای توریست ها است. دیوارهای کهن بهلا با تو سخن می گویند.

 

 

 

 

صلاله

 

Salalah

 

 

باران های هندی در ماه های تیر و مرداد، طبیعت شهر تاریخی صلاله را به محلی شگفت انگیز و سر سبز تبدیل می کند! این شهر در جنوب عمان قرار دارد و گاهی دومین شهر مسقز عنوان می شود. سوغات اینجا کندر است و خانه ی اجدادی سلطان قابوس فرمانروای عمان است.

 

 

 

 

شبه جزیره مسندم

 

Musandam Peninsula

 

 

این شبه جزیره ی عمانی توسط امارات متحده عربی از این کشور جدا شده. در این ناحیه هنوز مردمان بومی در روستاها به سبک اصیل عرب زندگی می کنند. تماشای دلفین ها، غواصی و سواری قایق های سنتی در سکوت مسندم تجربه ای از جنس بکر است.

 

 

 

 

صحرای واهیبا

 

Wahiba Sands

 

 

درست در قلب عمان صحرایی است که شناسنامه ی سرزمین های جنوبی و عربی است. شتر سواری، آفرود بازی، کمپ زیر نور ستارگان صحرا در کنار نفس های مردمان عشایر عمان بهترین جاذبه ی گردشگری در این کشور است.

 

 

 

 

 

مسقط

 

 

به تنهایی شهری برای بازدید از عمان است. موزه ها، بناهای تاریخی، کاخ ها، مسجد سلطان قابوس، و قلعه های دو قلوی جلالی و المیرانی به همراه طعم تند و به یاد ماندنی غذاهای عمان، در هتل های لوکس و یا رستوران و کافه ای محلی در کنار مردمانی با قصه ای باستانی چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. برای خرید بلیط هواپیما به عمان کلیک کنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو