در دیوالی چه می گذرد؟




 

 

 

در دیوالی چه می گذرد؟

 

Diwali festival in India

 

 

 

یکی از جشن های معروف هندوستان دیوالی Diwali  است. این فستیوال بین هندو ها مثل نوروز برای ایرانیان و کریسمس برای مسیحیان از اهمیت بالایی برخوردار است. دیوالی 2 نوامبر هر سال آغاز می شود و تا پنج روز ادامه دارد. سمبل دیوالی شمع و چراغ است. جا شمعی های ساخته شده از خاک رس که دیپاوالی deepavali  نام دارد در هر گوشه و کنار و بیرون خانه ها روشن هستند. این کار نشان دهنده ی قدرت نور درون انسان ها در مبارزه از تاریکی ها است. حقیقتا هندی ها مراسم و آداب جالب و هیجان انگیزی دارند. تا جایی که در مناطق مختلف جهان دیوالی را گرامی می دارند.

 

 

 

آداب و رسوم دیوالی

 

The custom of Diwali

 

 

این فستیوال دوست داشتنی و دنج با نور معنا می گیرد. نور شمع هایی که دلالت بر پاکی و روشنایی روح انسان ها دارد. برنج و آرد رنگی را روی زمین به شکل های مختلف دل و ترنج طراحی می کنند. چه چیزی بهتر از این اتمسفر آرامش بخش و الهام بخش می تواند باشد. رایحه ی خوراکی های زندگی بخش هندی مثل سمبوسه و کلوچه به مشام می رسد.  مردم بر این باورند که لاکشمی Lakshmi  الهه ی پاکی به هر خانه ای که تمیز و تزئین شده است قدم می گذارد. در پایین تصویر این الهه را می توانید ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

چرا هندی ها دیوالی را دوست دارند؟

 

 

 

اگر برای اولین بار سفری به هندوستان با سام سیر داشته باشید، متوجه خواهید شد که به سرزمینی در قالب جشن ها و پایکوبی های معنوی سفر کرده اید. هندوستان سرزمین عجیبی است. هندی دیوالی را دوست دارند چون به درون خود رسیدگی می کنند. نتیجه ی این مراسم پاکسازی روح و لذت بردن از یک تفکر قدرتمند و آرام است. کاش ما هم در آیین های خود به خود آگاهی بیشتر فکر می کردیم. کاش هدف از سفر و رزرو تور ارزان رسیدن به نگرشی بهتر در بازدید از این جهان پر از شگفتی باشد. با سام سیر سفر متفاوت سفر کنید.



نظرتان را بنویسید







منو