23 غذای فرانسوی که حتما باید تست کنید (قسمت اول)




 

23 غذای فرانسوی که حتما باید تست کنید (قسمت اول)

 

 

فرانسه با مرکزیت شهر پاریس یکی از شهرهای خواستنی برای مسافرت است. تور فرانسه در همه ی فصول سال طرفداران خود را داشته است. آژانس های مسافرتی رویایی ترین و متنوع ترین تورهای خارجی را روی فرانسه پیاده کرده اند. پس از همه گیری کوید 19 تا حدودی از این شور هیاهوی پرواز مستقیم به پاریس کم شد. اما با گسترش واکسیناسیون برنامه ریزی مجدد تورهای اروپا از جمله تور فرانسه صورت گرفت. در این مقاله به یکی از مهم ترین بخش های سفر یعنی غذا می پردازیم. به طور مثال شیر و خامه در رسپی فرانسوی دیده می شود. 32 غذای فرانسوی که حتما باید تست کنید را در این مطلب سام سیری بخوانید.

 

 

 

 

فرانسه کشوری جذاب برای سفر است. مناظر شهری و روستایی دل انگیز، برج ایفل و خیابان شانزه لیزه، زبان دوست داشتنی و کراسان های خوش طعم و عطر تور فرانسه را تبدیل به تجربه ای منحصر به فرد می کنند.

 

 

 

 

جاذبه های گردشگری فرانسه از این لینک

 

 

 

نان باگت تولید فرانسه

 

 

نان از اصل یترین خوراک روزانه ی انسان هاست. هر سرزمینی نان مخصوص خود را دارد. باگت با baguette  نانی معروف و جهانی است. به تنهایی خوشمزه است. دیگر چه برسد اینکه با پنیر یا تکه گوشتی سرو شود. بوی این نام مایوس را زندگی می بخشد.

 

 

 

 

کرم بروله یک دسر اصیل فرانسوی

 

 

این پس غذا یکی از رایج ترین ها در کشورهای فرانسه و سوئیس است. ترکیبات آن تخم مرغ و کارامل است و اگر به خوبی طبخ شود، سبک و خوشمزه است. روی این دسر به اصطلاح می بندد که برای سرو با قاشق مثل یخ حوض آن را می شکنند.

 

 

 

 

استیک و سیب زمینی خلالی

 

 

یکی دیگر از بشقاب های جذاب و پرطرفدار فرانسوی، استیک به همراه سیب زمینی سرخ کرده خلالی است. معمولا با سس بلوچیز سرو می شود. این غذا در فرانسه و سوئیس اصالت دارد. در رستوران فردیس (سوئیس سابق) تهران هم میتوانید این غذا را تست کنید تا در تور فرانسه با شناخت کافی انتخاب کنید.

 

 

 

رزرو تور فرانسه از این لینک

 

 

 

نان تست و پنیر

 

 

این ترکیب برای پنیرخورها به خودی خود یک سفر به فرلنسه است. تکه ای ژامبون، پنیر، سس بشامل روی لای نان تست یک ساندویچ نه چندان سبک فرانسوی است. در شانزه لیزه قدم بزنید و ساندویچ گاز بزنید! به به !

 

 

 

 

خوراک صدف فرانسوی

 

 

یکی از بشقاب هایی که فرانسوی ها برای آن سر و دست می شکنند خوراک صدف است. طعم این غذا لزج و لیز است. شاید شما دوست داشته باشید. در فرهنگ خوراک صدف محتویات آن را یک نفس هورت می کشند.

 

 

 

مرغ سرو شده در مشروبات الکلی

 

 

این غذا به همراه سبزیجاتی مثل سیر در شراب قرمز سرو می شود. میان فرانسوی ها بویژه مردم شهر بورگوندی بسیار محبوب است.

 

 

 

خوراک حلزون فرانسوی ها

 

 

بله! ممکن است برخی غذاهای فرانسوی برای مخاطبین ایرانی عجیب باشد، به همان اندازه که کله پاچه می تواند برای دیگر مردمان دنیا چیزی مشمئز کننده تلقی شود. خوراک حلزون سرو شده با سیر داغ داغ برای بچه پاریسی ها چیز دیگری است!

 

 

 

 

 

یک شیرینی کوچک فرانسوی

 

 

پروفیت رول نان کوچ پف داری است که با خامه و سس شکلات به عنوان میان وعده یا همراه قهوه ی صبحانه سرو می شود. اوم! برای شیرینی خورها عالی است!

 

 

 

 

فرانسوی ها اصولا سیب زمینی دوست دارند و در اکثر غذاها و پیش غذا ها دیده می شود. گراتن سیب زمینی با ترکیب خامه یا شیر روی میز غذا دل همه را می برد! همچنین ما را!

 

 

 

در این مقاله ما در تلاش هستیم تا غذاهای فرانسوی مطابق با طبع ایرانی را توضیح دهیم. برخی غذاها مثل سوسیس تهیه شده از خون خوک هم در منوی غذاهای فرانسه هستند که بد نیست حداقل  نام آن را بدانید.

 

 

 

 

کروسان فرانسوی نانی که در ایران هم می درخشد!

 

 

نانی شبیه شیرینی دانمارکی که شکل صدف یا حلزون پیچیده شده! این همان کروسان است که در قنادی های تهران هم به چشم می خورد. بو و طعم این شیرینی بی نظیر است. به صورت ساده یا شکلاتی به همراه کاپوچینو یا چای سرو می شود.

 

 

 

ماکارون های رنگی رنگی

 

 

یکی دیگر از شیرینی های محبوب فرانسوی که در تهران هم موجود است ماکارون نام دارد. چیزی شبیه به شیرینی لطیفه است، البته با این تفاوت که نان ماکارون مغز دار تر است. این کوچولوهای نه چندان سبک خوشمزه و در رنگ های متنوع هستند.

 

 

 

کوفته ماهی فرانسوی

 

 

این غذا ریشه در منطقه رون آلپ دارد و از ترکیب ماهی خامه ای ( یک نوع ماهی با اسم لاتین pike) کره، پودر سوخاری تهیه می شود. در سس خرچنگ سرو می شود، سرشار از ویتامین و سبک است!

 

 

 

 

خوراک تارتار  Tartare

 

 

این غذای اصیل فرانسوی از برش های نازک گوشت گوساله به صورت خام سخن می گوید. لایه های نازک در ادویه و سبزیجات تند مثل سیر مدتی می ماند و از خوشمزگی تبدیل به باقلوا می شود! تا جایی که اصلا فکر نمیکنید گوشت خام است.

 

 

 

rقسمت دوم غذاهای فرانسوی در این لینک

 

 



نظرتان را بنویسید







منو