10 غذای ناب سوئیسی




 

10 غذای ناب سوئیسی

 

 

به نظر شما در تور سوئیس چه چیزهایی خواهیم خورد؟ چلوکباب یا فندو؟ در این مطلب قرار است درباره  غذاهای اصل سوئیس با شما ارتباط بگیریم. اگر مسافر تور اروپا سام سیر و یا زوریخ هستید تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 

 

سوئیس یکی از کشورهای پیشرفته و دارای طبیعت بی نظیر اروپایی است. از شهرهای مهم آن برن، ژنو، زرمات و زوریخ هستند. مردم کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی ( با توجه به اینکه در کدام ناحیه از سوئیس هستید) صحبت می کنند. در کل تور سوئیس می تواند تجربه ای از جنس چشم انداز های خیره کننده و شهرهای تاریخی اروپایی باشد. ادامه مطلب و غذاهای سوئیسی

 

 

 

در سوئیس چه بخوریم؟

 

 

فوندو/  Fondue

 

پنیر نقش مهمی را در خوراک ها در سوئیس بازی می کند. مگر نه اینکه یکی از صادرات های مهم این کشور پنیر است! انواع پنیر را در سوئیس جستجو کنید. فوندو ترکیبی از پنیر آب شده به همراه کمی سیر و لیمو است. طرز سرو این غذا با قاشق های مخصوص  و نان است.

 

 

 

 

تارت و کیشه/ Tarts and quiche

 

 

یکی از غذاهای محبوب سوئیسی تارت و کیشه هستند. تارت ها معمولا با پنیر و سبزیجات طبخ می شوند و کیشه با پودر کاسترد سرو می شود. این دو شیرینی خوش طعم در اندازه های کوچک و بزرگ در وعده صبحانه یا نهار و همچنین مراسم تولد و سالگرد ازدواج انتخاب خوبی است و با ذائقه اکثر مردم مثل ایرانی ها جور در می آید.

 

 

 

سوسیس لاندیگر در سوسیس

 

 

معروف است که شکارچیان و کوله گردها در مسیرهای سخت کوه پیمایی برای لحظه ای استراحت و شکمی سر کردن از سوسیس   ( به معنای شکارچیان  زمین /Landjager استفاده می کنند. این سوسیس از ترکیب گوشت خوک یا گاو، شراب قرمز و ادویه های مختلف است. طعم جالبی باید داشته باشد.

 

 

 

ماکارونی آلپ/   Alplermagronen

 

 

یک غذای خوشمزه و بانمک که از سال 1930 برای نگهبانان گله های گاو در روستاهای سوئیس طبخ می شده صحبت می کنیم. ماکارونی آلپین از سیب زمینی، پیاز، ماکارونی و پنیر درست می شود، البته در برخی رسپی ها از بیکن و سبزیجات و خامه هم استفاده می شود.  یکی از لذیذ ترین غذاهای محلی است! به به! در تور اروپا حتما این غذا را تست کنید.

 

 

 

راکلت/ Raclette

 

 

آیا شما هم از دوستداران پنیر هستید؟ همین جا بمانید که غذای جنون آمیزی را به شما معرفی می کنیم. راکلت یک پنیر تهیه شده از شیر گاو های کوهستان آلپ است. این غذای دهقانان بوده که پنیر را جلوی آتش می گرفتند و در حین ذوب شدن آن را توی بشقاب سرو می کردند. ریشه این غذا به شهر ژنو بر می گردد. امروز Raclett  را همراه سیب زمینی با پوست و سبزیجات میخورند. نمونه آن را در تصویر پایین ببینید.

 

 

 

رستی/ Rosti

 

 

این غذای محبوب شبیه کوکو سیب زمینی یا پنکیک سیب زمینی است. در قدیم به عنوان وعده صبحانه کشاورزان کانتون برن بوده است، اما الان در سراسر سوئیس یک بشقاب رستی یا  rooschti دل همه را شاد می کند. طبخ این غذا در ماهیتابه مخصوص است و پس از اینکه یک طرف سرخ شد، طرف دیگر باید مدل سرآشپز بدون دخالت دست برگردانده شود!

 

 

 

ریزوتو زعفرانی/ Saffron Risotto

 

 

جالب است که در کانتون واله در نزدیکی برن سوئیس، زعفران کاشت می شود و گویا از کیفیت بالایی هم برخوردار است. ریزوتو زعفران ترکیب برنج پخته شده به سبک ایتالیایی با زعفران می باشد. یکی از غذاهای محبوب بین سوئیسی ها است و با سوسیس یا ترشی جات سرو می شود.

 

 

 

مالاکوف/ Malakoff   توپی از پنیر سرخ شده است که به عنوان پیش غذا با ترشی یا چاشنی سرو می شود. توسط نیروهای فرانسوی در زمان چنگ کریمه با روسیه به سوئیس آورده شده و تقریبا ماهیتی فرانسوی دارد. پنیر خورها! ترو سوئیس با این همه جذابیت را از دست ندهید!

 

 

پولنتا با آرد ذرت

 

 

این پوره با حرارت ملایم شعله طبخ می شود و مثل ریزوتو یک غذای سنتی است. با کره، پنیر یا شیر سرد هم دلچسب و خوشمزه خواهد بود. این غذا زمانی مخصوص افراد فقیر بود اما لان فرم شاهانه ای به خود گرفته است!

 

 

راگو زوریخی/ Zurich Ragout

 

 

نام اصلی این غذا  Zurcher Geschnetzeltes است. میکسی از سس سفید( سس آرد و شیرو خامه)، قارچ و شراب سفید می باشد. از طعم دهنده های مرسوم آلمانی مثل جعفری و پوست لیمو هم در پیدایش آن استفاده می شود. شبیه بیف استروگانف با تکه های باریک گوشت گاو هر سیری را گرسنه می سازد!

 

 

 

آیا شهرهای مهم سوئیس را می شناسید؟

 

 

 

زوریخ یک تجربه همه جانبه در تور سوئیس

 

 

این شهر در شمال غربی کشور و نزدیک آلمان قرار دارد. دریاچه آرام زوریخ از وسط شهر می گذرد. ساختمان های اصل سبک اروپایی، برگزاری اپرا، خرید از گران ترین خیابان، شنا و قایق سواری در دریاچه، گشت شهری، کافه های زوریخی و بازدید از طبیعت اطراف این شهر کلیت آن چیزی است که شما را فرا می خواند. ناگفته نماند که این شهر مقر بانک ها و دانشگاه بین المللی حقوق در جهان است.

 

 

 

ادامه مطلب شهرهای مهم سوئیس در این لینک

 

 

رزرو تور اروپا با سام سیر

 

اگر هوای یک سفر هیجان انگیز و اروپایی را در سر دارید به جای درستی آمده اید! با نزدیک شدن به سال نو میلادی/ کریسمس اتفاقات دوست داشتنی از جنس زمستان در جریان است. کشورهای فرانسه، سوئیس و اسپانیا به عنوان یک پکیج رویایی اروپایی را تشکیل می دهد. یکی شدن با جشن ها و فستیوال های کریسمس در شهرهای زوریخ، پاریس و بارسلونا تجربه ای کم نظیر است! پس از تماس با سام سیر از طریق این لینک، موفق به دریافت ویزای شنگن و رزرو تور سوئیس یا رزرو تور اروپا خواهید شد. حتی تصور قدم زدن زیر نور چراغ های تزئینی در خیابان شانزه لیزه یا بانهوف انسان را به ابرها می رساند. این طور نیست؟ پس روی این لینک کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو