تعطیلات زمستانی در مسکو




 

 

 

 

 

 

تعطیلات زمستانی در مسکو

 

 

شما هم رویای سفر به مسکو را در سر می پرورانید؟ این خیلی خوب است که رویا پرداز هستید، اما رویا وقتی رویا است که به واقعیت تبدیل شود. از همین جا شروع میکنیم. با یک تعطیلات زمستانی در مسکو چطور هستید؟ مسکو پایتخت کشور روسیه است. آب و هوای سرد و مردمان سخت روسی زبانزد دنیا هستند. شرایط زندگی برای روس ها در کشور خوب و مساعد است. گفته شده که مردمانی نژاد پرست هستند، اما این نظریه نسبی است، باید خودتان سفر کنید و ببینید این نتیجه درست است یا خیر. پیشنهاد می کنم تعطیلات زمستانی در مسکو را جدی بگیرید. تور روسیه هم در این لینک!

 

 

جذابیت های مسکو در زمستان در یک نگاه

 

 

  • یک گشت و گذار از جنس زمستان در مسکو
  • نمایش رقص یخ در پارک نوووپوشکینسکی
  • بازار کریمسس در زمستان کرملین
  • ایستادن پای درخت کریسمس و تماشای آن در میدان سرخ
  • رستوران های جذاب مسکو در تعطیلات کریسمس
  • بازار سال نو دوروگومیلوفسکی
  • خیره ماندن به رژه دد موروز در مسکو
  • تجربه یک شادمانی بی نظیر در کریسمس سفید مسکو
  • جنگل جادویی میدان Manezhnaya
  • مبهوت شدن در تئاتر کریسمس بین الملل خیابان Tverskaya

 

 

 

یک گشت و گذار زمستانی در مسکو

 

 

حوالی 22 دسامبر که مصادف با یکم دیماه به تاریخ شمسی است، خیابان های مسکو پر از رفت و آمدهای بی هدف و هدفمند می شود. برخی با حالی خوب و برخی دیگر برای جستجوی حالی بهتر به خیابان های مسکو می آیند. تماشای تئاتر ها، جشنواره ها و رویدادهای هنری متعدد در روزهای قبل از سال نو، از بهترین تفریحات پیشنهادی سام سیر در تور روسیه- مسکو است. چراغانی درختان و میدان های مختلف شهر، چشم و دل را روشن می کند.

 

 

 

رقص روی یخ در پارک نووویوشکینسکی

 

 Ice Theatre At Novopushkinsky Public Garden

 

 

شما هم از دیدن رقص روی یخ/ پاتیناژ لذت می برد؟ شما هم در شگفتی چگونگی این نمایش روی ماده ای به لیزی یخ هستید؟ رقص روی یخ یکی از مراسم های رایجی است که در کریسمس برگزار میشود. موسیقی والتز/ Waltz به گوش می خورد، ملودی های متنوعی مثل دریاچه قو/ Swan Lake، Nutcracker و Cipollino  به شیوه ای افسانه ای چون رقص اجرا می شود. دیدن این نمایش از ساعت 11 صبح تا 10 شب در پارک عمومی مسکو مقدور است.

 

 

 

 

خرید کریسمس حوالی کاخ کرملین

 

 

کاخ کرملین یکی از جذابیت های کهن در گردشگری مسکو و یکی از شاخصه های شهر است. در نزدیکی این بنا مارکت های شور انگیز و پر هیاهو کریسمسی برگزار می شود. انواع یادبود های این سال نو مثل عروسک های ماتریوشکا/ Matryoshka و طراحی های خوخلوما/ Khokhloma ( طراحی مثل نقاشی روی سفال) و دیگر تزئینات مناسبتی در غرفه های رنگارنگ به فروش می رسند. حتی اگر اهل خرید هم نباشید و برای اولین بار در مسکو باشید، محال است ماتریوشکا برای خودتان سوغات نیاورید!

 

 

 

کاج کریسمس در میدان سرخ

 

Christmas Tree at Red Square

 

 

درخت کریسمسی که در میدان سرخ قرار دارد به اندازه یک برگزاری یک جلسه سیاسی بین دولت ها حائز اهمیت است. ارتفاع و قطر کاج میدان سرخ توسط کارشناسان تعیین می شود و در تاریخ 20 دسامبر همگام با دیگر درخت ها نصب می شود. هر ساله یک تم خاص برای تزئین این درخت در نظر گرفته می شود. تصور تماشای این کاج بلند هم بی نظیر است! چه برسد که در تور مسکو حضور فیزیکی داشته باشیم!

 

 

 

رستوران گردی در مسکو

 

 

شاید لذتی بالاتر از تست غذاهای متنوع دنیا نباشد. مسکو هم یکی از همان شهرهایی است که از این قاعده مستثنی نیست. رستوران ها و کافه هایی که به بهترین شیوه غذاهای روسی را سرو می کنند، دل هر رهگذری را می برد. رستوران های معروف مسکو  Streat، Oblomov و Ottepel  و غیره هستند. غذاهای روسی شامل گوشت و سالاد های آمیخته با سیب زمینی و سس های مختلف هستند.

 

 

 

بازار سال نو دوروگومیلوفسکی/ Dorogomilovsky Market Christmas

 

 

این مارکت هم مشابه کرملین در روزهای شلوغ سال نو محصولات بومی و غیر بومی روسیه را به نمایش و فروش می گذارد. همچنین انواع غذاها و شیرینی های روسی مثل پای و استیک ارائه می شود. از پرسه زدن در این بازار و لمس سرمای زمستان روی پوستتان به یاد سام سیر هم باشید.

 

 

 

 

رژه دد موروز در مسکو / Ded Moroz Parade In Moscow

 

 

دد موروز/ Ded Moroz  در روسی به معنای بابا نوئل است. این رویدادی است که شاید یکبار آن هم در تور روسیه در کریسمس اتفاق بیفتد. همه شرکت کنندگان در این مراسم لباس بابا نوئل را می پوشند و در یک صف راه می روند. واقعا که جالب و دوست داشتنی است!

 

 

 

سهیم شدن در شادمانی سفید برفی

 

 

شاید مسکو یکی از معدود شهرهای پیشرفته جهان با برف سنگین زمستانی باشد. تا جایی که به عادات ذهنی بر میگردد، کریسمس در یک زمستان پر برف معنا می پذیرد. بر همین اساس شهرهای روسیه از جمله مسکو بهترین ایده ها مثل ساختن آدم برفی و مجسمه های یخی در طرح های گوناگون و همچنین بازی های برفی چون اسکیت را پیاده سازی میکند.

 

 

 

 

جنگل جادویی میدان Manezhnaya

 

 

در اطراف میدان مانژنایا حدود 300 درخت وجود دارد که این مکان را شبیه به یک جنگل ساخته است. وقتی شیپور کریسمس به صدا در میاید، جشن ها و مراسم های سنتی کریسمس هم در این میدان از همه جای جهان مخاطبین خود را فرا می خواند. جادو را در اینجا احساس کنید!

 

 

 

تئاتر کریسمس بین الملل خیابان Tverskaya

 

 

شما هم از هواداران تئاتر و نمایش هستید؟ یکی از برنامه های ثابت، اجرای نمایش های خیابانی در کریسمس مسکو است، اما این بدان معنا نیست که گوشه خیابان بایستید و نمایش  ببینید، یک سن نمایش از قصه پریان تا داستان های اساطیری با موسیقی مناسب به سبک و سیاق خاص هر اجرا در مقابل دیدگان شما قرار خواهد گرفت. این رویداد های هنری به منظور تفکر در زندگی و گرامیداشت پاکی کریسمس برگزار می گردد.

 

 

 

عاشق تور مسکو با سام سیر در کریسمس شده اید؟ به این لینک بروید!

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو