در مسکو چه خبر است؟




 

 

 

 

نمایی از کاخ کرملین

 

 

در مسکو چه خبر است؟

 

 

مسکو/ Moscow  پایتخت کشور پهناور روسیه است. تعامل مدرنیته و ساختمان های نمادین قدیمی یکی از شاخصه های اصلی این شهر است. مسکو از مهم ترین مراکز سیاسی، فرهنگی، مذهبی، تاریخی و آموزشی روسیه است. کاخ کرملین محل استقرار و زندگی رئیس جمهور است، سیستم راه آهن و حفاری مترو مسکو از عمیق ترین ها در جهان است. این شهر از رتبه خوبی در اکثر زمینه ها و توریسم برخوردار است. واحد پولی " روبل " معادل 400 تومان است. هزینه سفر به روسیه با یک مدیریت مالی آرزوی دوری نیست. خب ببینیم در تور مسکو چه فرصت های تماشایی را خواهیم داشت. با سام سیر همراه باشید.

 

 

 

جاذبه های گردشگری مسکو

 

 

کاخ کرملین/ Kremlin Palace

 

این بنای تاریخی متعلق به سال های 1400 میلادی است. زمانی اقامتگاه تزار ها بوده و الان رئیس جمهور و خانواده اش در آن زندگی میکنند. بنای دویست و هفتاد و پنج هزار متر مربع در قالب 700 اتاق باشکوه به نظر نمیرسد؟ برخی قسمت های کرملین برای بازدید عموم آزاد است، البته کلیسای جامع، ساختمان اسلحه خانه و موزه تاج سلطنتی و کالسکه های امپراتوری از جمله نواحی ممنوعه برای بازدید است.

 

 

 

سالن تئاتر بولشوی/ Bolshoi Theater

 

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سالن های نمایش باله و اپرا در جهان " تئاتر بولشوی " است. در سال 1824 افتتاح شد و خانه ظهور هنرهای نمایشی و موسیقایی بوده است . نمایش های کلاسیک مازپا چایکوفسکی و فرانچسکادا ریمینی اثر راخمانینوف از مشهور ترین ها است. طراحی داخلی و اصیل با پرده ها ی مخمل قرمز و لوستر عظیم سه طبقه و رنگی از طلایی یک جشم انداز بی نظیر و رویایی از تئاتر و اپرا ارائه می دهند. جوری که انسان دلش میخواهد هر وقت نمایش ببیند، بلیط هواپیما مسکو رزرو کند.

 

 

میدان سرخ

 

 

قدیمی ترین مرکز خرید روسیه

 

GUM  یکی از مکان های توریستی قدیمی در قالب یک مرکز خرید در مسکو است. قدمت آن به اواخر دهه 1800 میلادی میرسد. ساختمان با استانداردهای تحمل زمستان های سخت روسیه در ظاهری از سنگ گرانیت و مرمر به سبک نئو روسی در زیر یک سقف گنبدی طراحی شده است. خرید از اینجا کمی گران به نظر میرسد، چون بهترین برندهای جهان مثل Gucci  و Manolo Bahnik  به چشم میخورند، اما ارزش تماشا یا ویندو شاپینگ/ window shopping  را دارد. در طبق آخر فود کورتی قرار دارد که غذاهای روسی و بستنی به سبک روسی سرو میکند.

 

 

مقبره لنین

 

آرامگاه لنین رهبر روسی در حوالی میدان سرخ قرار دارد. جسد او مومیایی شده و برای یک کنجکاوی تاریخی جالب خواهد بود. در سال 1924 مراحل ساخت و دیزاین مقبره با توجه به بازدید بالا اجرایی شد.

 

 

 

مرکز خرید GUM

 

 

میدان سرخ /  Red Square

 

شاید یکی از سمبل های مسکو و کشور روسیه بنای میدان سرخ باشد. در اکثر تصاویر صورت های شاد و آرامی را دیده ایم که در پای این گنبدهای رنگارنگ و با نمک ژست یک تجربه را به خود گرفته اند. چرا؟ چون اینجا قلب مسکو است و اطراف آن توسط کاخ کرملین، کلیسای جامع و مقبره لنین احاطه شده است. کلیسای سنت باسیل متغلق به سال 1555 میلادی و معماری بی نظیر ببزانسی و آسیایی از دیگر جاذبه های میدان سرخ است. اینجا پاتوق دست فروشان سوغات روسیه مثل عروسک های ماتریوشکا است. از تماشا و خرید لذت ببرید!

 

 

موزه کیهان شناسی مسکو

 

شاید همه ما بدانیم که روسیه یکی از پایگاه های مهم فضایی دنیا است. بنابراین تدارک و ثبت یک موزه کیهان شناسی پر بیراه نیست. کپسول فضایی یوری گاگارین ( اولین کسی که به فضا سفر کرد)، لباس فضایی شوروی و موشک های دهه 1960 بخشی از عناصر این موزه هستند. یک سینما فیلم های تاریخی سفر به فضا را نمایش میدهد. همچنین یک سالن دو طبقه، نمای داخلی ایستگاه فضایی "میر" را نمایش میدهد. پیشنهاد میکنیم در تور روسیه حتما ساعاتی به بازدید از این موزه اختصاص بدهید.

 

 

 

مترو مسکو/  Moscow Metro

 

ایستگاه مترو مسکو دیدنی است. تابلوهای نقاشی و لوسترهای زیبا اینجا را بیشتر شبیه یک گالری ساخته است. 223 ایستگاه و 12 خط از این مترو عبور میکند. ایستگاه پارک کولتوری با سنگ مرمر و نقش برجسته افراد در حال ورزش طراحی شده است. مترو بین ساعات 5:30 صبح تا 1 بامداد باز است. سعی کنید برای درک بهتر از تکنولوژی یک شهر از مترو آن استفاده کنید.

 

 

 

موزه ملی مسکو

 

این جاذبه توریستی تاریخی از چهار بنای قدیمی در فضای باز ساخته شده است. ملک کولومنسکویه که روزگاری در قرن 14 محل زندگی تابستانی تزار ها بوده یکی از آن ها است. این مجموعه 300 هکتاری قصرهای کوچک چوبی را در خود جای داده است، کلیسای متعلق به 1500 میلادی و سازه های قلعه ای از دیگر مکان های دیدنی موزه دولتی مسکو هستند. باغ های زیبا و رودخانه شرایط مناسبی را برای پیک نیک فراهم کرده اند.

 

 

 

در تور روسیه چه غذایی بخوریم؟ کلیک کنید!

 

 

گالری ترتیاکوف

 

این گالری بزرگترین مجموعه هنری با گردآوری بیش از 180 هزار نقاشی و مجسمه است. پیکره ولادیمیر مادر خدا و نماد بیزانسی باکره و کودک متعلق به 1100 از مهم ترین آن ها است. ترکیب اصلی این موزه از رنگ های قرمز و سفید است. چندین اثر از ایلیا رپین مشهورترین نقاش مشهورترین نقاش رئالیست روسیه در محوطه موزه از شاخصه هایی است که ترتیاکوف را بی بدیل ساخته است.

 

 

 

خیابان آربات / Arbat Street

 

تصور قدم زدن، نوشیدن قهوه و محو شلوغی شدن در یک خیابان قدیمی قرن پانزدهمی بهانه ای کافی برای سفر به روسیه نیست؟! ساختمان ها و رستوران های شیک روسی در آربات جای گرفته اند. چراغ های خیابانی روسی و مجسمه دو شخصیت مهم شاهزاده توراندوت و شاعر مشهور شوروی بولات اوکودژاوا در ایده آل سازی این معبر توریستی بی تاثیر نبوده اند. همچنین خانه شاعر الکساندر پوشکین و پاتوق آنتوان چخوف و لئو تولستوی نویسندگان بنام جهان در این خیابان است!

 

 

 

 

پارک گورکی/ Gorky Park

 

یک تفریح عالی از جنس کلاس های رایگان یوگا و پیاده روی کنار فواره های آب را در پارک گورگی به نام نویسنده مشهور روسی ماکسیم گورکی داشته باشید. لذت های بصری این پارک شامل ماجراجویی طبیعی بین حیواناتی مثل آهو، قرقاول و خرگوش هم میباشد.

 

 

همین الان با یک کلیک تور روسیه را از دست ندهید!



نظرتان را بنویسید







منو