33 موزه دیدنی دنیا کدامند؟(قسمت اول)




 

 

 

 

33 موزه دیدنی دنیا کدامند؟(قسمت اول)

 

 

موزه ها یکی از عناصر مهم در رونق صنعت گردشگری یک منطقه هستند. یکی از دلایل کاوشگران و افراد علاقمند به تاریخ و فرهنگ یک مرز و بوم، موزه ها هستند. موزه لوور در پاریس به عنوان گنجینه فرانسه به شمار میرود و هر ساله جمعیت زیادی از توریست را به سمت خود فرا میخواند. آیا میدانید بهترین موزه های جهان کدامند؟ این مطلب سام سیر را قبل از سفر بخوانید.

 

 

 

نگاهی به موزه های مشهور جهان

 

 

موزه لوور پاریس/ Louvre Museum

 

 

لوور از نظر کارشناسان بهترین موزه هنری جهان با پرده برداری از 38000 هزار اثر است. شاهکار لئوناردو داوینچی " مونالیزا" نمونه ای از آنها است. هفتاد و یک کار مهم از هنرمندان مشهور تاریخ در لوور جای گرفته است.

 

 

موزه هنر متروپولیتن امریکا/ MET

 

 

بیش از دو میلیون اثر هنری شامل نقاشی های اروپایی و بقایای تاریخی مصری در این موزه قرار دارد. اینجا یکی از بزرگترین کلکسیونرهای جهان است.

 

 

 

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ/ Hermitage Museum

 

 

اعتبار این موزه به سال 1764 برمیگردد که در مجموعه کاخ های هرمیتاژ سن پترزبورگ روسیه واقع شده است. شما میتوانید مجسمه های مشهور میکل آنژ و آنتونیو کانوا، نقاشی های لئورنادو داوینچی، ساعت طلای جیمز کاکس( جواهر ساز انگلیسی قرن شانزدهم) اشاره کرد.

 

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر درباره کاخ هرمیتاژ به این لینک بروید

 

 

 

موزه واتیکان رم/ Musei Vaticani

 

 

شاید یکی از باشکوه ترین موزه های تاریخ مذهب در جهان " واتیکان" باشد. " مدرسه آتن" و " مدفن" اثر رافائل ،سقف بی نظیر و تماشایی موزه، پله های مارپیچ و کلیسای سیستین، پکیج کاملی از جذابیت های بصری است.

 

 

 

موزه دگلی اوفیتزی فلورانس ایتالیا/ Degli Uffizi

 

 

این موزه مرکز عظیم مرمت و نگهداری از نقاشی های اصیل ایتالیا است. به ثبت جهانی یونسکو رسیده و در سال 156 توسط جوجیو وازاری ( نقاش، معمار و تاریخ شناس ایتالیایی) در شهر فلورانس ایتالیا بنا شد.

 

 

 

موزه ارسی پاریس/ Musée d'Orsay, Paris

 

 

نقاشی های سبک امپرسیونیست و پست امپرسیونیست ( سبک دریافت نگری) اروپا در موزه ارسی نگهداری میشود. آثار ونسان ون گوگ، پیر آگوست رنه وار و ادوار مانه نمونه هایی از شاهکارهای ارسی است. موقعیت مکانی این موزه در محل راه آهن سابق پاریس است. بنای موزه به زیبایی بازسازی شده و از سال 1900 تا الان مشغول به کار است.

 

 

 

موزه بریتانیا در لندن/ British Museum in London

 

 

موزه جهانی تاریخ و مردم شناسی لندن هم یکی از مکان های بی نظیر دنیا است. موزه در سال 1753 تاسیس شد و حدود 7 میلیون عنصر تاریخی را به نمایش میگذارد. ظاهرا بازدید از موزه رایگان است. تیله های افسانه ای الگین، اسب عظیم الجثه هالیکارناسوس، سنگ روزتا با شهرت جهانی، ماسک ساتون هو، شطرنج زنان لوئیس و مجسمه ایستر تنها بخشی از دیدنی های موزه هستند.

 

 

چقدر لندن را میشناسید؟ لندن گردی در این لینک

 

 

موزه دل پرادو مادرید اسپانیا/ Museo del Prado

 

 

یکی از بزرگترین موزه های هنری جهان با نمایش 1500 آثار " دل پرادو " است. در سفر به مادرید از این موزه دیدن کنید ،نقاشی های هنرمندان اسپانیایی مثل گویا، ال گرکو، ولاسکز و دا ریبرا نمونه ای از مستر پیس/ Masterpiece  / شاهکارها هستند.

 

 

 

موزه ملی هنر- لندن/ National Gallery

 

 

این موزه آثار هنری و نقاشی های قرن 13 تا 19 میلادی را به نمایش میگذارد. در میدان ترافلگار و قلب لندن قرار دارد. کارهای هنرمندان برجسته تاریخ مثل ون ایک، ولاسکز، روبنس، کاراواجو، برونزیتو، ون گوگ، داوینچی، سورات و هلباین جوان میتوان اشاره کرد.

 

 

 

موزه کهن مصر/ Egyptian Museum

 

 

 این موزه تاریخ کهن مصر و فراعنه را نشان میدهد. اینجا بزرگترین گنجینه مصنوعات مصر باستان است. گالری معروف "توت عنخ آمون" یکی از آنهاست. چطور به مصر سفر کنیم؟ کلیک کنید.

 

 

 

موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا/ Guggenheim Museum Bilabao

 

 

سعی کنید در تور اسپانیا حتما از این موزه با نمای پلاتین دیدن کنید. طراحی نسبتا مدرن و اجرای موزه گوگنهایم به دست فرانک گری معمار مشهور کانادایی- امریکایی در سال 1997 انجام شده است. این موزه معاصر مجموعه ای از آثار هنری قرن بیستم را نمایش میدهد.

 

 

 

موزه آثار مدرن آمریکا/ Museum Of Modern Art

 

 

این موزه در مرکز شهر منتهن آمریکا واقع شده و آثار هنری سبک مدرن و معاصر را به تصویر میکشد. شاهکارهای ونگوک ( تابلو شب پرستاره)، پیکاسو، سیگناک ( پرتره Felix)، شاگال ( من و دهکده) و هانری روسو ( کولی خفته ) از مشهورترین نمونه کارهای موجود در این گالری هستند.

 

 

 

 موزه ونگوک در آمستردام- هلند/ Van Gogh Museum

 

 

ونسان ونگوک یکی از برجسته ترین هنرمندان نقاش هلندی در جهان است،  این موزه بیشتر اختصاص به آثار هنری ونگوک( شامل 200 نقاشی) است و در سال 1973 افتتاح شده است.

 

 

 

موسسه و موزه هنر شیکاگو/ Art Institute Of Chicago

 

 

محتوای این موزه شامل 5000 آثار امپرسیونیستی و پست امپرسیونیست میباشد. در امریکای شمالی یکی از برجسته ترین موزه ها و موسسات هنری است. حتما از اینجا بازدید کنید.

 

 

چطور به آمریکا سفر کنیم؟

 

 

 

 

موزه خارق العاده پرگامون برلین/ Pergamon Museum in Berlin

 

 

این موزه در جزیره هنری تاریخی برلین در کشور آلمان واقع شده است. در سفر به آلمان حتما از "پرگامون" دیدن کنید. بازسازی و ساخت سمبلیک بناها و مکان های تاریخی مهم چیزی است که در این موزه مشاهده میکنید. محراب عظیم مرمری پرگامون، دروازه غول پیکر آبی ایشتار، دروازه بازار میلتوس و کاخ اموی مشاته تنها نمونه ای از جذابیت عظیم اینجاست.

 

 

 

گالری فرهنگی برلین / Kultur Forum

 

 

اگر علاقه مند به تماشای گالری های هنری آن هم از نوع نقاشی هستید، حتما به گالری فرهنگی برلین و نمایش آثار بین قرن 13 تا 18 میلادی سر بزنید.

 

 

جذابیت های توریستی آلمان کدامند؟

 

 

موزه باستان شناسی یونان/ National Archeological Museum

 

 

ساختمان موزه متعلق به قرن نوزدهم میلادی است. همین برای جذابیت یک مکان کافی نیست؟! اینجا مجموعه ای از آثار باستانی و کلاسیک یونان است. اولین کامپیوتر آنالوگ مربوط به 100 سال قبل از میلاد مسیح و ماسک طلایی آگاممنون مرتبط به سال 1500 قبل از میلاد تنها بخشی از شگفتی های این موزه هستند.

 

 

33 موزه دیدنی دنیا کدامند؟ ( قسمت دوم)



نظرتان را بنویسید







منو