33 موزه دیدنی دنیا کدامند؟ ( قسمت دوم)




 

 

 

33 موزه دیدنی دنیا کدامند؟ ( قسمت دوم)

 

 

موزه ها یکی از عناصر مهم در رونق صنعت گردشگری یک منطقه هستند. یکی از دلایل کاوشگران و افراد علاقمند به تاریخ و فرهنگ یک مرز و بوم، موزه ها هستند. موزه لوور در پاریس به عنوان گنجینه فرانسه به شمار میرود و هر ساله جمعیت زیادی از توریست را به سمت خود فرا میخواند. آیا میدانید بهترین موزه های جهان کدامند؟ این مطلب سام سیر را قبل از سفر بخوانید.

 

 

 

موزه‌های مشهور جهان

 

 

 

موزه باستان شناسی ناپلس- ایتالیا/ National Archeological Museum

 

 

این موزه بی شک یکی از بهترین ها در رونمایی از مصنوعات رم باستان است. عناصری پارک باستان شناسی هرکولانیوم و شهر پمپئی نمونه ای از دیدنی های موجود در این موزه است.

 

 

 

گالری بورگز در رم/  Galleria Borghese

 

 

عمارت بورگز به سبک باروک( نوعی معماری رومی) ساخته شده است. دارای بیست اتاق است که در هر کدام از آنها مجسمه های مرمری هنرمندان مشهوری چون کانوا، برنینی و نقاشی های کورجو و تیتیان قرار دارند. تنها 360 نفر در هر سانس بازدید میتوانند مشغول تماشای موزه باشند، پس به فکر رزرو بلیط از قبل باشید.

 

 

موزه جنگجویان و اسب های سفالی کوین چین

 

در این موزه حدود 8000 مجسمه سفالین در اندازه واقعی و با تجهیزات یک جنگجو چینی به نمایش گذاشته شده است، هیجان انگیز نیست؟! اینجا از سال 1987 جزو قلمرو میراث جهانی یونسکو بوده است.

 

 

خانه مشهورترین مجسمه های جهان در فلورانس ایتالیا

 

 

 

این گالری با عنوان  Galleria dell”Academia منبعی مهم و ارزشمند از آثار مجسمه سازان مشهور جهان به شمار میرود. مجسمه " دیوید" با ارتفاع تقریبی 5 متر هنر دست میکل آنژ نمونه ای از شگفتی های گالریا دل آکادمیا است.

 

 

 

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن/ Victoria & Albert Museum

 

 

سه هزار سال خلاقیت بشر در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن رو به روی دیدگان شما قرار میگیرد. هنر دست انسان شامل سرامیک، مبلمان ،عکاسی، مجسمه سازی، نقره کاری، فلز کاری، جواهرات و نقاشی کلکسیونی از چهار و نیم میلیون اثر هنری را به تصویر میکشد.

 

 

 

موزه آکروپلیس یونان/ Acropolis Museum

 

 

 

سفر به یونان بدون دیدن موزه آکروپلیس کامل نیست. ساختمان شیشه ای و مدرن موزه نزدیک به بقایای تاریخی آکروپلیس قرار گرفته است. هنر یونان باستان مثل ارگ مشهور و مجسمه های با شکوه و خیره کننده و نقش برجسته های آتنا نایک تنها بخشی از جذابیت های اینجاست.

 

 

 

موزه واسا در استکهلم- سوئد / Vasa Museum

 

 

مهم ترین بهانه دیدن این موزه، کشتی جنگی 64 تفنگی غرق شده سوئدی مربوط به قرن هفدهم میلادی است. شکل کشتی شما را به یاد فیلم دزدان دریایی کارائیب با بازی جانی دپ خواهد انداخت.

 

 

 

موزه ملی مردم شناسی مکزیک/ National Museum of Anthropology

 

 

موزه باستان شناسی و مردم شناسی مکزیک در سال 1964 میلادی افتتاح شد. از آثار مهم اینجا میتوان " سنگ خورشید اصلی آزتک" (سنگ تقویم) کشف شده در حریان تعمیرات کلیسا جامع مکزیکی در سال 1790 میتوان نام برد. به نظر شما تماشایی نیست؟

 

 

 

گالری دولتی ترتیاکوف مسکو/ State Tretyakov Gallery

 

 

ترتیاکوف مشهور به موزه پیشرو هنر روسیه در نمایی شگفت انگیز و دلربا بین سالهای 1902 تا 1904 ساخته شد. در گالری های اینجا آثار هنرمندان توانمند روسی مثل نیکیتین، کرامسکوی، کیپرنسکی، ایوانف، پروف، رپین و نقاشی های قرون وسطایی شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

 

 

 

موزه کاخ ملی تایپه- تایوان/ National Palace Museum

 

 

اینجا بزرگترین مجموعه هنر چینی در جهان است. موزه کاخ ملی به طور تقریبی از هفتصد هزار اثر امپراتوری چین باستان مثل نقاشی، برنز و ظروف چینی رونمایی می کند، این اقلام قبلا در شهر ممنوعه پکن بودند که فقط امپراتور حق تماشای آنها را داشت. تاریخ 10000 ساله چین دیدنی است!

 

 

 

موزه ملی چین/ National China Museum

 

 

این موزه پس از لوور مقام دوم را در میزان بالای بازدید کننده دارد. تاریخ چین از یک میلیون سال پیش تا سال 1911 و پایان سلسله چینگ آن چیزی است که در این موزه مشاهده خواهید کرد، سنگین ترین ظروف برنزی جهان و لباس تدفین ابریشمی سلسله " هان" نمونه هایی از آن هستند. همچنین بیش از 500 نقاشی مجموعه خصوصی خاندان "مدیچی" را به نمایش میگذارد.

 

 

چطور ویزای چین بگیریم؟ کلیک کنید

 

 

موزه هنر فیلادلفیا/ Philadelphia Art Museum

 

 

این موزه در مجموعه ای از دویست گالری هنری و تاریخی در شهر فیلادلفیا آمریکا خلاصه شده است. پله های ورودی باشکوهی دارد.  آثار سبک امپرسیونیستی و مدرن هنرمندانی چون پل سزان، سالوادور دالی و هانری دوتولوز لوترگ ( نقاش فرانسوی) در این موزه برای توریست هنر دوست حفظ و نگهداری میشود.

 

 

 

موزه بلودره اتریش/ Österreichische Galerie Belvedere

 

 

این گالری هنری باشکوه به نمایش آثار نقاشی هنرمندان قرن 19 و 20 میلادی میپردازد. نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی موزه چشمگیر و مسحور کننده است. مجموعه نقاشی های "گوستاو کلیمت و تابلوی "بوسه" و " جودیت و سر هولو فرنس " و شاهکارهای معروف " اگون شیله" و " اسکار کوکوشکا" شما را شگفت زده خواهد ساخت.
 

 

 

 

از جاذبه های گردشگری شهر وین اتریش چقدر میدانید؟

 

 

 

موزه هنر بازل در سوییس/ Kunstmuseum in Switzerland

 

 

اینجا گنجینه ای از نقاشی های اساطیر قرون وسطی تا قرن بیستم میلادی است. یکی از قابل تحسین ترین گالری های پیکاسو  و نقاشی " خانواده هلباین " اثر هانس هلباین هنرمند آلمانی را ببینید. در قسمت های دیگر موزه گالری های موقتی از آرتیست های ایرانی اجرا میشود.

 

 

 

موزه اساتید کهن بروکسل در بلژیک/ Old Masters Museum Brussels

 

 

از شاخصه های این موزه به نمایش گذاشتن آثار هنری و نقاشی های قرن 14تا 18 میلادی است. آثار سبک نقاشی " فلاندی" با کارهای هنرمندانی مثل بروگل و روژیر ون در ویدن، آنتونی ون دایک و جاکوب جوردن در موزه اساتید بروکسل به چشم میخورد.

 

 

 

موزه کالوست گلبنکیان پرتغال/ Museu Calouste-Gulbenkian

 

 

این موزه مجموعه ای خصوصی از آثار جهان در اوایل دوران باستان تا قرن بیستم است. در شهر توریستی لیسبون پرتغال قرار دارد. سرامیک، جواهرات ،ظروف شیشه ای، مبلمان، مجسمه ون نقاشی ها عناصری از گذشته هستند که هنوز روح زندگی را در وجود خود حفظ کرده و در موزه کالوست پرتغال سکونت دارند. یکی از جاهای " باید بریم" در تور پرتغال با شرکت خدمات مسافرتی سام سیر  همینجاست.

 

 

آیا با جاذبه های گردشگری، غذا و فرهنگ مردم پرتغال آشنا هستید؟

 

 

 

موزه‌های دیدنی جهان ( قسمت اول) در این لینک

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو