سفر به مراکش (قسمت اول)




 

 

 

 

 

خانه‌های مراکشی/ منبع/ Pinterest

 

 

 

سفر به مراکش (قسمت اول)

 

 

مراکش یکی از کشورهای قاره آفریقا و از زیباترین مناطق توریستی کویری به شمار میرود. این سرزمین جادویی دارای فرهنگی کهن و با قومیت عرب نشین است. شهرهای رباط، کازابلانکا، فاس و شفشاون از مهم‌ترین مقاصد توریستی مراکش هستند. چای مراکشی، معماری مراکشی، بازار و هیاهوی مراکش و اتمسفر اسرار آمیز بیابان‌ها و رمل‌ها تنها بخشی از جذابیت‌های مراکش هستند. این مقاله منحصر به فرد سام سیر را تا انتها دنبال کنید.

 

 

 

شاید اکثر آدم‌ها با مشاهده تصاویر مراکش، هیجان خاصی به آن نشان ندهند. اما بهتر است از کسی که به این کشور سفر کرده بپرسیم.

خیابان‌ها و کوچه‌های شهر رباط پایتخت مراکش نمونه‌ای اصیل از فرهنگ عرب-آفریقایی است. تلاش حکومت پادشاهی و مستقل مراکش در حفظ میراث فرهنگی و ساختار کهن مراکش کاملا مشهود است. مراکشی‌ها چهره و زیبایی منحصر به فردی دارند که از نگاه آنها هویدا است. سفر به مراکش برای یک ماجراجویی توریستی و شگفت انگیز بی‌نظیر است!

 

 

 

سفر به مراکش مناسب چه کسانی است؟

 

 

اگر اهل معاشرت با بومی‌های عرب آفریقایی، آفرود صحرا، پرسه زدن در کوچه‌های قدیمی و یک شب اقامت در چادرهای بیابانی هستید، حتما به مراکش سفر کنید! شهرهای ساحلی این کشور مثل کازابلانکا یک رویای تسخیرکننده است! به فکر چاق کردن حساب پس انداز خود باشید، تور مراکش رو در برنامه زندگی‌تون قرار بدین..

 

 

 

چند روز در مراکش بمانیم؟

 

 

مدت اقامت در مراکش بستگی به این دارد که قصد بازدید از کدام شهرها را دارید. بالطبع اگر قصد دارین یکجانشین نباشین و چندین شهر رو در تور مراکش ببینین، پیشنهاد سام سیر این هست که حداقل برای 10 روز برنامه ریزی کنین. در راه بودن بین مسیرها و مکان‌های توریستی میتونه زمان‌بر باشه، با اینحال برای کسی که میخواد یک شهر رو ببینه، یک سفر سه روزه تور مراکش کافیه.

 

 

 

 

مکان‌های توریستی شهر رباط

 

 

رباط ( به معنی کاروانسرا) پایتخت مراکش در سال 1956 با اعلام استقلال این کشور از استعمار فرانسه به نقش خود ادامه داد. مثل اکثر نقاط جهان، رباط مرکز امور سیاسی و اداری است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی در بستر اقیانوس اطلس واقع شده و تا کازابلانکا حدود 85 ( کمتر از یکساعت رانندگی)  کیلومتر فاصله دارد. از ساحل و شکوه اقیانوس اطلس در رباط به آرامشی استثنایی برسید، از تماشای زندگی مراکشی و بومی‌ها تجربه کسب کنید، فکر کنم بهانه‌های کاملی برای سفر به مراکش باشند!

 

 

 

 

شهری به نام مراکش/ Marrakech

 

 

 

شهر مراکش پایتخت باستانی کشور بوده است. شاید تمام جذابیت‌های تور مراکش در این شهر نهفته باشد. از طبیعت چشمگیر، آبشار و کوهستان هیجان‌انگیز، کافه و رستوران‌های بومی و لوکس و گالری‌های هنری برای تور افسانه‌ای مراکش کافی نیست؟! وجود ساختمان‌ها به رنگ قرمز/ حمرا دلیل نامگذاری این شهر به Red city  است. بیاید با هم بریم!

 

 

 

تور مراکش  در این لینک

 

 

 

گشت و گذاری در کازابلانکا

 

 

 

فیلم کازابلانکا رو دیده‌اید؟ برخی از مردم فکر میکنند که این شهر پایتخت مراکش است، اما سخت در اشتباهند. اگرچه اهمیت کازابلانکا کمتر از رباط نیست. خیابان‌ها ترکیبی از ساختمان‌های مدرن و قدیمی مراکشی است. کازابلانکا قطب اقتصادی کشور است. مسجد حسن ثانی/ دوم از مشهورترین و بزرگترین بناهای تاریخی-توریستی Casablanca است. معماری چشمگیری دارد و برای افراد با گرایش‌های معنوی جذابیت بیشتری خواهد داشت. قدم زدن در کوچه‌های قدیمی شهر و بازدید بازار قدیمی، بهترین پیشنهادی است که در تور مراکش با ان مواجه خواهید شد. به ساحل اقیانوس اطلس حتما سری بزنید.

 

 

 

 

محله هابوس/ Habous  به سبک معماری اصیل مراکشی در بافت قدیمی کازابلانکا طراحی شده است. اینجا پر از حس و حال ناب بومی است. هنرهای دستی مراکش و سوغات رو از اینجا تهیه کنید.

 

 

 

سفری پر رمز و راز به شهر فاس مراکش

 

 

این شهر زمانی نخستین پایتخت سیاسی مراکش بود. اگر نگاهی به تصاویر شهر فاس/Fez  بیاندازید، متوجه حال و هوای متفاوت آن خواهید شد. یکی از امپراتوری‌های قدیم در این شهر حاکم بوده است. مرکز ادیان و مذاهب است، جایی برای سلوک و عرفان به حساب می آید. هنوز هم شکل سنتی زندگی مراکشی در محله‌های فاس به چشم میخورد( این موضوع در محبوبیت توریستی شهر اهمیت داشته است). خیابان‌ها به شلوغی رباط و کازابلانکا نیستند. شغل اغلب مردم کنده کاری با چوب و فلز کاری است.

 

 

 

شفشاون، شهری با انعکاس آبی

 

 

شاید در اینستاگرام ،تصاویر مدل‌های مختلف روی پله‌ها یا کوچه‌های آبی رنگ دیده باشین. اینجا شفشاون، توریستی‌ترین شهر مراکشه. به مروارید آبی هم معروفه! چرا؟ چون خیلی جذابه. به طور کلی سفر به مراکش، یک تجربه عادی و دم دستی نیست. حالا چه برسه به اینکه خدا بطلبه و به شهر آبی هم سفر کنیم!

 

 

 

شفشاون کجای مراکش است؟

 

 

برای رسیدن به این شهر دیدنی، باید به سمت شمال و ناحیه مدیترانه‌ای مراکش سفر کنیم. از بین کوه‌های ریف و در مسیر جاد‌ه‌ای پیچ در پیچ و کوهستانی رد بشیم تا به مروارید آبی برسیم.

 

 

 

در این لینک ویزا مراکش بگیرید

 

 

 

چطوری به شفشاون سفر کنیم؟

 

 

این شهر به بزرگی رباط و کازابلانکا نیست. اول بلیط هواپیما مراکش رو تهیه کنید و بعد با اتوبوس یا هر وسیله‌ای که شما رو با امنیت نسبی به مقصد برسونه، به سمت شفشاون حرکت کنید. یک سری از توریست‌ها از بندر اسپانیا به شهر طنجه مراکش میان و بعد خودشون رو به شفشاون میرسونن، هیجان انگیز نیست؟! به سلیقه و خاستگاه شما بستگی داره، به طور ملی بین 2 تا 3 روز اقامت در شهر آبی میتونه حس خوب یه سفر متفاوت رو منتقل کنه. پست و استوری یادتون نره! سام سیر رو هم تگ کنید.

 

 

سفر به مراکش( قسمت دوم) در این لینک/ نکاتی که در تور مراکش بای بدانید!



نظرتان را بنویسید







منو