مقایسه دمای هوای عمان در فصل های مختلف




مقایسه دمای هوای عمان در فصل های مختلف

عمان از کشورهایی می باشد که در نزدیک خط استوا قرار گرفته است. طبق شاخصه سرزمین های نزدیک خط استوا، این کشور از اردیبهشت تا اوایل مهر بسیار گرم است ولی از مهر تا اردیبهشت ماه سال بعد، هوای معتدل تری را در کشور عمان شاهد هستیم. کشورهایی که از نظر محیطی در بیشتر اوقات سال، آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد دارند، در مقایسه با سایر کشورها کمتر مهاجر پذیرند. توریست ها نیز با توجه به اطلاعات دمای هوای عمان، در بهترین فصل آب و هوایی به این کشور سفر می کنند.


آب و هوای کشور عمان

  • مهم است بدانید آب و هوای عمان در فصل های تابستان بسیار گرم بوده و بسیار شبیه به جنوب ایران است ولی در فصل زمستان این آب و هوا معتدل و بسیار مطبوع می باشد.

  • از نکات دیگر مربوط به آب و هوای عمان این است که این کشور جزء کشورهای کم آب بوده اما به دلیل سیاست های بسیار خوب عمان در این زمینه و همچنین سرمایه گذاری در زمینه تصفیه آب دریا، این کشور توانسته است این مشکل را کاملا حل کند.

  • باید بدانید که کشور عمان در کنار دریا قرار گرفته است. به همین دلیل در فصل زمستان هوا بسیار خنک تر و معتدل تر به نظر می آید.

 

مقایسه دمای هوا در فصول مختلف در عمان

  • فصل بهار در عمان

مارس تا ژوئن

کشور عمان در فصل بهار دارای آب و هوای معتدل می باشد و بهترین زمان سفر به کشور عمان برای شنا کردن داخل دریا و نیز استفاده از تفریحات و ورزش های آبی همین فصل است. در این فصل دمای هوا در عمان به 30 درجه سانتیگراد نیز می رسد. نرخ تور عمان در فصل بهار به دلیل استقبال زیاد مسافرین به جهت مناسب بودن شرایط آب و هوایی گرانتر از تابستان می باشد. پس اگر به فکر این هستید که سفری ارزان و مقرون به صرفه داشته باشید، باید فصل تابستان را انتخاب کنید.

 

  • فصل تابستان در عمان

ژوئن تا سپتامبر

در فصل تابستان دمای هوای عمان بالای 45 درجه سانتیگراد را تجربه می کند. به دلیل تابش زیاد نور خورشید و روزهای طولانی، فصل تابستان از نظر شرایط آب و هوایی وقت مناسبی برای سفر نمی باشد. البته از نظر هزینه ای بسیار مقرون به صرفه است. به این دلیل نرخ تور این کشور در تابستان نسبت به پاییز، بهار و زمستان کاهش شدیدی پیدا می کند.

 

  • فصل پایـیـز در عمان

سپتامبر تا دسامبر

در پاییز به دلیل بارش ملایم باران، در مسقط آب و هوایی دلچسب را تجربه خواهید کرد. به این دلیل تعداد گردشگران و توریست ها در این فصل رشد بسیار زیادی پیدا می کند و این امر باعث می شود نرخ تور عمان افزایش پیدا کند. علاوه براین فصل پاییز جهت استفاده از تفریحات آبی مناسب است.

  • زمستان در عمان

دسامبر تا مارس

در فصل زمستان از بارش برف در عمان اصلا خبری نیست. ولی بارش های پراکنده باران، برای گردشگران هوای خنکی را رقم میزند. فصل زمستان پس از پاییز مناسب ترین زمان جهت سفر به عمان است. نرخ پرواز در فصل زمستان نسبتاً گرانتر از تابستان است و نیز استفاده از تفریحات آبی غیرممکن می باشد.



بهترین زمان سفر به عمان 

سفر به عمان در فصل های پاییز و زمستان در مقایسه با فصول دیگر، محبوبیت بیشتری دارد و این کشور در این ۲ فصل نیز از همیشه شلوغ تر است. علت این است که در این فصل ها دمای هوا عمان در طول روز معتدل شده و توریست ها می توانند بدون گرمای هوا در این شهر تفریح کنند. البته شب های عمان در فصل زمستان کمی سرد می شود، ولی سرمای آن بسیار دلچسب است و معمولا توریست ها را اذیت نمی کند. 

نکته جالب دیگر که درباره پاییز و زمستان عمان وجود دارد، این می باشد که در این فصل ها یا باران خیلی کمی می بارد یا که اصلا بارانی نمی بارد. این مساله باعث می شود که توریست های عمان در زمستان نگران بارش باران نیز نباشند. در دو فصل خنک سال خوبی سفر به این کشور این است که دمای هوای عمان در همه مناطق آن خوب است و شما می توانید، از قسمت های مختلف عمان با خیال راحت بازدید کنید. فصل زمستان بهترین فصل جهت سفر به شهر دیدنی مسقط است. به خصوص اینکه در حوالی کریسمس، جشنواره جالبی نیز در شهر مسقط برگزار می شود که بر جذابیت این شهر دوست داشتنی می افزاید.



ویژگی های جغرافیایی آب و هوایی در عمان

  • هوای کشور عمان در فصل تابستان بسیار گرم، اما در زمستان و نیز در میانه کوهها یا همان مناطق کوهستانی معتدل تر به نظر می رسد.

  •  كشور عمان از کشورهای بسیار کم آب محسوب شده و میانگین مقدار بارندگی سالانه در عمان 100 تا 500 میلیمتر در سال هست.

  •  آب و هوای کشور عمان در بخش بیابانی گرم و در امتداد دریا در فصل تابستان گرم و مرطوب و در فصل زمستان معتدل و کمی خنک است.

  • با توجه به این نکته عمان کشوری گرمسیری است، آب و هوای آن حتی در فصل زمستان آفتابی می باشد. دمای هوای عمان در زمستان از 17 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر می باشد و دما در تابستان به 40 یا 45 درجه هم می‎‌رسه.

  • مرطوب ترین و پربارش ترین ماه سال در این کشور، ماه فوریه با میانگین مقدار بارش 30 میلیمتر باران می باشد. مسافرانی که می خواهند در سواحل این کشور شنا کنند، باید بدانند که بهترین ماه جهت شنا و انواع تفریحات آبی در دریای عمان ماه ژوئن می باشد. در این ماه میانگین دما و درجه حرارت دریا 30 درجه سانتیگراد است.

  • در کل کشور عمان دارای آب و هوای گرم و خشک است و تابستان های طولانی و خیلی گرم و زمستان های کوتاه دارد. گاهی در تابستان های این کشور به خصوص در شهر مسقط، دمای هوا به 49 درجه نیز می رسد. 

  • بهترین زمان برای گشت و گذار در کشور عمان و شهر مسقط از ماه دسامبر تا ماه مارس است، زیرا فقط در این مدت درجه حرارت دلپذیر و متوسط می باشد و میتوانید با انتخاب تور عمان، سفری جذاب را تجربه کنید. در شهر مسقط بین ماه مارس و ماه اکتبر، دمای متوسط هوا بین 31 درجه سانتیگراد الی 38 درجه سانتیگراد می باشد و سفر در این زمان بسیار خسته کننده است.

  • در تابستان مسقط معمولا باد شمالی وزیدن گرفته و باعث به وجود آمدن گرد و خاک زیادی می شود. البته این بادها معمولا در صبح آغاز شده و در شب کمتر می شوند. طوفان شدید گرد و خاک، پدیده ای است که در ماه تابستان به ندرت مسقط را تحت تاثیر قرار می دهد. بادهای غربی، فصل زمستان را به بسیاری از مناطق عمان مانند مسقط، از شما آفریقا یا دریای مدیترانه می رساند.


 



نظرتان را بنویسید







منو