آب و هوای عمان در زمستان چگونه است؟




 

 

عمان کشوری است که در آنجا شما می توانید علاوه بر مشاهده اماکن تاریخی زیبا، طبیعت گردی را به  شکلی بسیار خاص در آن تجربه کنید. در کشور عمان قدم به قدم مناظر و طبیعت زیبا است و به طور معمول عمان می تواند همه توریست ها را شیفته خودش کند. اگر شما نیز می خواهید بدانید که چرا بهترین فصل جهت سفر به کشور عمان برای مشاهده زیبایی های بی نظیر این مکان فصل زمستان است و همچنین شرایط آب و هوای  عمان در زمستان چگونه می باشد، بهتر است با ما همراه باشید.


فصل زمستان در عمان 

در فصل زمستان که از ماه دسامبر شروع شده و تا ماه مارس ادامه دارد، به هیچ عنوان از بارش برف در کشور عمان خبری نیست. ولی از نظر بارش باران میتوان گفت بارش هایی پراکنده، باعث به وجود آمدن هوایی  خنک و بسیار دلپذیر برای گردشگران می شود که برای آنان خاطرات دلچسبی را در تور عمان رقم می زند.

در واقع می توان گفت فصل زمستان پس از فصل پاییز مناسب ترین زمان جهت سفر به کشور عمان می باشد. البته باید بگوییم که نرخ پرواز در این فصل به دلیل مطلوب بودن آب و هوای عمان در زمستان تقریبا گران تر از تابستان بوده و همچنین این کشور شلوغ تر می شود. نکته دیگر اینکه استفاده از تفریحات آبی در زمستان در این کشور تقریباً غیرممکن است.

 

میزان بارندگی زمستان در کشور عمان

کشور عمان به دلیل شرایط جغرافیایی خود میزان بارندگی بسیار کمی را تجربه می کند که آن میزان کم هم به صورت باران است و برف به ندرت پدیدار می شود.

 

  • میزان بارش برف در زمستان

در قسمت های کوهستانی عمان البته هر چند سال یک بار بارش برف خیلی کمی را تجربه می کنند. ارتفاعات کوهستانی کشور عمان در فصل زمستان، یعنی ماه های دسامبر و ژانویه و فوریه، از لایه نازکی از برف پوشیده می شوند. در واقع این در حالی است که سواحل عمان که واقع در شمال این کشور هستند، معمولا حتی باران هم ندارند و به خصوص در تابستان بسیار گرم می شوند. در واقع آب و هوای عمان در زمستان بسیار مطلوب است.

 

  • میزان بارش باران در زمستان

در کشور عمان به طور سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلی لیتر بارندگی وجود دارد که این بارندگی به طور معمول بین ماه دسامبر تا ماه آوریل می باشد. البته شما فقط در حد چند ماه در این کشور می توانید شاهد بارش باران باشید. زیرا در فصل های تابستان با وجود هوای بسیار گرم در کشور عمان دمای هوای آن گاهی به 49 درجه سانتیگراد نیز می رسد. بارندگی کم به دلیل موقعیت جغرافیایی است که کشور عمان دارد. به صورت کلی میزان میانگین بارش سالانه عمان بیشتر مربوط به ماه ژانویه است که بارندگی بیشتری در این ماه  اتفاق می افتد.


ویژگی آب و هوایی و جغرافیایی در کشور عمان

شما باید قبل از سفر تفریحی و یا مهاجرت به کشور عمان درباره شرایط آب و هوایی این کشور زیبا اطلاعاتی به دست آورید تا با توجه به آن بتوانید بهترین تصمیم را برای سفر با تور عمان بگیرید.

 

  • عمان کشوری گرم و خشک

عمان کشوری عربی می باشد که در شبه جزیره عربستان و در جنوب غربی قاره آسیا واقع شده است. پایتخت کشور عمان شهر مسقط نام دارد و این شهر توریستی ترین و معروف ترین شهر در میان علاقه مندان به تور عمان می باشد. عمان نیز مانند دیگر کشورهای خاورمیانه، از تابستان های گرم و طولانی برخوردار می باشد که در واقع میزان بارندگی در آن خیلی کم می باشد و همچنین از آب و هوای خشک و گرم نیز بهره مند است. البته در فصل زمستان به میزان کمی از دمای هوای آن کم می شود. در حقیقت می توان گفت آب و هوای عمان شبیه دیگر کشور های حاشیه خلیج فارس است و تابستان دمای هوا به ۳۰ الی ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد. 

 

  • طوفان و گردو خاک در عمان

 در کشور عمان و به خصوص شهر مسقط ، پایتخت این کشور بادهایی در ماه های تابستان می وزد و این بادها گرد و خاک به همراه دارد که بیشترین وقت وزیدن این بادها در زمان صبح است که رخ میدهد. در حقیقت طوفان گرد و غبار پدیده ای می باشد که در ماه های تابستان به ندرت شهر مسقط را تحت تاثیر قرار می دهد. وزیدن بادهای غربی، فصل زمستان را به بسیاری از نواحی عمان مانند مسقط ، از شمال آفریقا یا دریای مدیترانه می رسانند. وزیدن این بادهای غربی، آب و هوای عمان در زمستان را دلپذیر می کند.

 

  • آب و هوای نواحی جنوبی

 نواحی جنوب عمان که در ناحیه کوهستانی قرار دارند، دارای آب و هوای استوایی بوده و به خصوص از اواخر ماه ژوئن تا به اواخر ماه سپتامبر بعضی اوقات بارش فصلی دارند. علت این باران ها همان بادهایی هستن که از طرف اقیانوس هند به طرف عمان می آیند و دمای هوای عمان رو گاهی خنک و مرطوب می کنند.

 بخش های جنوبی کشور عمان همان طور که در بالا گفته شد خنک تر از ناحیه شمالی این کشور هستند. مثلا دمای هوای در نواحی جنوبی عمان بین 20 الی 30 درجه سانتیگراد است که در مقایسه با نواحی شمال این کشور خیلی خنک تر است.

 

 

موقعیت جغرافیای عمان

عمان از طرف شمال به تنگه هرمز، از طرف شرق به دریای عرب، از طرف جنوب به کشور یمن و از طرف غرب به کشور امارات متحده عربی راه دارد. موقعیت جغرافیایی کشور عمان با مساحت ۳۰۹ کیلومتر مربع به عنوان سومین کشور بزرگ پس از کشور عربستان و یمن در منطقه می باشد. شنزار بیابانی قسمت مرکزی عمان را با وسعت فراوانی در بر دارد و در دو سمت این بیابان دو ناحیه کوهستانی به چشم می خورد.

 

تاثیرات آب و هوایی عمان روی اقتصاد این کشور

کشور تقریبا متوسط رو به پایینی مثل گرجستان به خاطر داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نیز آثار باستانی بسیار، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این در حالی است که عمان به دلیل آب و هوای بسیار گرم هر ساله در فصل تابستان تعداد کمی توریست دارد و از لحاظ توریست و گردشگری قابل مقایسه با کشورهای توریستی نمی باشد. البته کمبود توریست در فصل پاییز و زمستان جبران شده و در این فصول کشور عمان و به خصوص شهر مسقط شلوغ می باشد.

 به صورت کلی بعضی گردشگران کشوری خوش آب و هوا در کنار تمدن غنی را برای گردش ترجیح می دهند. هر ساله در فصول خوش آب و هوا،  ارز و ثروت زیادی از طریق توریست ها وارد کشور عمان می شود. گردشگری علاوه بر درآمد زایی، برای دولت عمان و برای مردم این کشور سودآور بوده و موجب به وجود آمدن فرصت های شغلی بسیاری نیز می شود.



نظرتان را بنویسید







منو