معرفی شهر های عمان




معرفی شهر های عمان

کشور عمان یکی از کشور هایی است که شهر های پیشرفت زیادی کرده است. یکی از عواملی که سبب رشد شهر های این شهر شده ساخت و ساز سرعتی بوده است. البته مواردی مثل درآمد بالا تر و صادرات نفت بیشتر نیز را نمی توان نادیده گرفت. این کشور بسیار رشد زیادی کرده و شما می توانید از لقب پایتخت این کشور این نتیجه را واضح تر ببینید. مسقط پایتخت عمان ملقب به سوئیس آسیا است. وضعیت کار در عمان به این گونه است که با رشد بسیار سریع این کشور وضعیت نیروی کار آن ضعیف شده و همین باعث شده که مهاجران از طریق کار راحت تر بتوانند مهاجرت کنند. در ادامه به بهترین شهر های عمان و جزئیات آن می پردازیم.


شهر مسقط ، پایتخت عمان

پایتخت عمان شهر مسقط است. این شهر از تمام جنبه ها برای عمان بسیار مهم محسوب می شود. حکومت این کشور مشروطه است و حاکمیت آن بدست حاکم قابوس بن سعید است. از بزرگ ترین شهر ها این حاکمیت است و در آن هشتصد هزار نفر زندگی می کنند. این حاکمیت در وسط استان مسقط قرار دارد. مسقط نام این شهر سه معنا دارد:

  1. محل سقوط

  2. پهلو گرفتن کشتی یا انداختن لنگر

  3. بوی تند

هر کدام از این معنا ها به زبان خاصی است. معنای اول در زبان عربی است و معنای دوم  کشف نویسندگان یونانی در مفهوم‌ دریانوردی است و معنای سوم از کلمه مشکت که در فارسی استفاده می شود سرچشمه گرفته است.

 

شهر صلاله عمان

یکی دیگر از بهترین شهر های عمان شهر صلاله است که برای کسانی که تور عمان را انتخاب می کنند بسیار پرطرفدار است. بعضی ها به این شهر ولایت صلاله نیز می گویند و این شهر در وسط استان ظفار قرار گرفته است. این شهر یک بندر نیز است و جنوب آن یک جنگل و ساحل و شمال آن یک بخش کوهستانی خشک دارد. البته این بندر نیز از خواسته های ارتش آمریکا است و ارتش آمریکا برای داشتن این بندر و بندر دقم توافقنامه ای امضا کرده است.  

حتما نام نیروگاه ری سوت را شنیده اید. این نیروگاه تقریبا بیست سال قبل به دست برند مپنا بنیان گذاری و احداث شد. این شهر دومین شهر بزرگ عمان است که بعد از مسقط محسوب می شود. جمعیت این شهر حدود سیصد و پنجاه هزار نفر است. این شهر برای افرادی که در عمان زندگی می کنند بسیار حائز اهمیت است و این اهمیت به سبب  این است که محل تولد سلطان قابوس بن سعید در این شهر است و هم چنین ایشان در اینجا زندگی می کنند.

 

شهر سیب عمان

شهر دیگری که بسیار در عمان مشهور است شهر سیب است. این شهر در منطقه غربی شهر مسقط قرار دارد و اغلب آن را با عنوان دهکده ای برای ماهیگیری یاد می کنند. این شهر منطقه گردشگری پر طرفداری است زیرا یکی از بهترین ساحل های عمان را در بر دارد. اگر شما وسیله ای می خواهید برای خودتان یا سوغاتی از این شهر زیبا بخرید موارد زیر را به شما توصیه می کنیم.

  • ماهی

  • سبزیجات

  • جواهرات 

  • تنباکو

  • حلوا عمانی

 یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر عالی غذا های منحصر به فرد آن است. از غذا های معروف این شهر می توان دو غذای ماهی کباب شده و ماشکیک که از ماهی مرکب تهیه می شود را نام برد. البته تنها رستوران های این شهر غذا های عالی ندارند بلکه سواحل این شهر خوراکی ها و غذا های شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار می دهند. 

شهر صحار عمان

یکی دیگر از شهر های عمان که مهم و عالی است، شهر صحار در نزدیکی جزیره ساوادی است. این شهر ملقب به بهشت غواصی است. از دلایلی معروف بودن این شهر می توان بودن خانه ملوانان احمد بن مجید و سندباد را نام برد. همچنین داشتن ذخایر زیاد مس در آنجا بی تاثیر نبوده است. زمانی که از صنعتی ترین شهر عمان صحبت می شود حتما نام این شهر به میدان می آید.  پس می توان به طور کل دلایل شهرت این شهر را در چند مورد زیر خلاصه کرد. 

  • سواحل شگفت انگیز

  • قلعه سوهار

  • خانه های افراد برجسته

  • ذخایر مس زیاد

  • صنعت بالا

از دیگر نام های این شهر می توان شهرک عمانه را نیز نام برد. برخی از گزارشات نیز ادعا دارند که نام کشور عمان از این شهر برگرفته شده است. یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر داشتن قلعه معروفی همچون قلعه سوهار است. این قلعه یکی از مهم ترین قلعه های کشور است و در قرن سیزده و چهارده میلادی ساخته شده است و در این قلعه سلاطین سلسله آل بو سعید زندگی می کردند.

 

شهر نزوا عمان 

یکی دیگر از شهر های معروف و پرطرفدار عمان شهر نزوا است. این شهر در کوه پایه های حجر قرار گرفته است. از دلایل شهرت این شهر می توان پایتخت بودن آن را نام برد. زیرا این شهر در قرن شش و هفت پایتخت عمان بوده است و به سبب همین مشهور است. بعد از شهر مسقط این شهر برترین شهر توریستی شناخته شده و افراد مسلمان‌ از این شهر بسیار تعریف می کنند به همین دلیل این شهر یکی از نخستین شهر های فرهنگ اسلامی در عمان به شمار می رود و در تور عمان میتوانید از این شهر دیدن کنید. فاصله این شهر تا مسقط دو ساعت است اما در خارج از شهر مسقط قرار گرفته است. قلعه نزوا به دلایل زیر معروف است. 

  1. منظره های زیبا در سطح شهر

  2. اتفاقات بزرگ و جذابی که در حین بمب گذاری سال هزار و نهصد و پنجاه اتفاق افتاد. 

  3. تحمل این قلعه در برابر ان اتفاقات 

  4. فلق دریس

این دلایل سبب شد که این قلعه تبدیل به قلعه ای پرطرفدار و جذاب شود. فلق دریس یک سیستم است که یکی از آن پنج فلق هم چنان فعال است. این فلق یک آبیاری بوده است که از سال ۵۰۰ میلادی فعال است. رفتن به شهر و استفاده از جاذبه های گردشگری آن برای هر توریستی ضروری است. از بازار های محبوب این شهر بازار سوق بز و نزوا است و اگر می خواهید وسیله ای خاطره انگیز برای خود از این شهر یعنی یکی از بهترین شهر های عمان تهیه کنید خنجر اصل عمانی پیشنهاد می شود. این خنجر را با نام خنجر خمیده نیز می نامند و از این خنجر مردان عمانی در مراسم هایشان برای زیر شال هایشان استفاده می کنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو