عجایب کشور قطر از دید توریست ها




 

 

یکی از مشهورترین و بزرگترین دروازه ‌های ترانزیت مسافران در جهان قطر محسوب می‌شود که ریشه در غرب آسیا دارد. لحظات شاد و تجملات زندگی را در جاهای دیدنی و تفریحی قطر مشاهده کنید. مهمان‌نوازی در این کشور شهرت جهانی دارد و یکی از دلایل اصلی است که توریست ها برای تعطیلات از عجایب کشور قطر دیدن می‌کنند. شما می توانید با خرید بلیط قطر یا رزرو آن همراه و همسفر ما در تور قطر باشید و از دیدنی ها و عجایب کشور قطر دیدن کنید. 

C:\Users\aa\Desktop\634.jpg

قلعه الزباره

یکی از مکان‌های گردشگری قطر، قلعه الزباره است. از این قلعه در قدیم به ‌عنوان یک دژ مستحکم در برابر دشمنان استفاده می‌کردند. همچنین دولت قطر به‌ عنوان موزه از قلعه الزباره استفاده می‌کند و روزانه توریست های زیادی به این موزه رفت ‌و آمد می‌‎کنند. این قلعه یک قلعه تاریخی و بزرگترین مرکز باستان‌ شناسی درکشور قطر است. چیزی که در قلعه الزباره عجیب است، ساخت سقف آن با گل‌ های فشرده می‌باشد

قلعه الزباره در شهر متروکه الزباره ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های تجاری قطر در دهه 18 و 19 بوده است. تاجرانی که در این شهر تجارت می‌کردند از چین یا انگلستان بودند. مروارید بزرگ‌ترین کالایی بود که در این شهر تاجران خریداری می کردند. این شهر در حال حاضر هیچ ساکنی ندارد و متروکه است. سالانه گردشگران بسیاری برای آشنایی با معماری اصیل اسلامی برای دیدن این شهر می‌روند..

آواز خواندن تپه ‌های شنی

آواز خواندن تپه‌ های شنی یکی از عجایب کشور قطر است. به این تپه‌ های شنی، شن های پارس یا سوت زن هم می گویند. این تپه ها که صدای آواز از آن ها به گوش می رسد، در واقع این صداها، عبور باد از میان شن ها است که باعث ایجاد این صدا می شد.

وقتی که شن‌ ها همه روی تپه جمع می شوند و توسط باد به اطراف پخش می شوند، این پراکنده شدن ناگهانی شن‌ها به دور و اطراف همراه با تولید صدا اتفاق می افتد. هر دانه‌ی شن مقداری اصطحکاک دارد که شاید در برخی از دانه ‌ها این مقدار به اندازه‌ کافی نرسد و این اصطحکاک یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار این صدا است.

موزه هنرهای اسلامی

در قطر بزرگترین موزه هنرهای اسلامی به مساحت 45 هزار متر مربع ساخته شده است. این موزه کامل ‌ترین مجموعه‌ آثار اسلامی و طراحی فوق‌العاده منحصر به فرد در سراسر جهان است و به خوبی توانسته فرهنگ و تاریخچه اسلامی را به بازدیدکنندگان نمایش دهد.

موزه هنرهای اسلامی در ابعاد 7 کیلومتر ساخته شده و از نظر معماری بسیار چشم نواز است. این ویژگی ها باعث شده است تا افراد زیادی حتی کسانی که علاقه چندانی به تاریخ  ندارند، علاقه پیدا کنند تا از این موزه بازدید نمایند. این معماری به شکلی است که نقش های منحنی وار و هندسی در آن دیده می شود. این فرم ها با طرح های اسلامی که در آن به کار رفته زیبایی خاصی به خود گرفته است.

موزه شیخ فیصل آل ثانی

یکی از عجایب کشور قطر، موزه شیخ فیصل آل ثانی است. این موزه پنج سالن دارد و دارای عتیقه‌ جات خاص می باشد. ماشین‌ های قدیمی، عتیقه‌ ها و حیات وحش کمیاب از نمونه های مورد توجه در این موزه هستند که همه می توانند از آن ها بازدید کنند.

یکی از جاهای دیدنی و موزه‌های شگفت‌انگیز دوحه قطر است. این مجموعه را شیخ فیصل آل ثانی از ۱۰ سالگی خود جمع آوری کرده و برای نگهداری آن‌ها یک قلعه ساخته است. چیزهایی را که طی سفرهای خود به دست آورده مانند منسوجات، بسته‌ های قدیمی سیگار، کتاب ‌های مذهبی قدیمی و حتی بمب ‌های عثمانی قرن ۱۸ را در آن جا نگهداری می‌کند.

C:\Users\aa\Desktop\78.jpg

محبوب ‌ترین تفریح شاهین بازی

یکی از عجایب کشور قطر شاهین بازی است که در هیچ کجای جهان مانند آن وجود ندارد. شاهین در قطر سمبل شجاعت، اراده و آزادی می باشد و داشتن شاهین نماد معتبری برای کشور قطر می‌باشد. شاهین‌ بازی یعنی از یک پرنده شکاری آموزش‌دیده، برای شکار حیوانات وحشی استفاده می کنند و در این کشور قرن ‌هاست که جزء سنت دیرینه می باشد.

قهوه با طعم هل

شکل قهوه در قطر با دیگر نقاط جهان متفاوت است. در فنجان‌ های کوچک و بدون دسته و مهمتر از همه این که قهوه با طعم هل سرو می‌شود. از دیگر عجایب کشور قطر قهوه با طعم هل است که در قابلمه درست می‌شود.

کیفیت تهیه قهوه عربی با زغال، از آن جهت که حرارت آن به صورت پیوسته و یکسان باشد می تواند طعم بهتری داشته باشد.

انواع ادویه هایی که در قهوه عربی موجود است آن را با آنتی اکسیدان هایی که از بیماری و عفونت جلوگیری می کند غنی می سازد.

در قطر درخت وجود ندارد

یکی دیگر از عجایب کشور قطر نداشتن درخت و جنگل است. در قطر هیچ درختی وجود ندارد.

شتر دوانی در قطر

زمان آن رسیده تا یکی دیگر از حقایق جالب و عجایب کشور قطر را به شما معرفی کنیم. شتر دوانی یکی از ورزش‌ های مورد علاقه مردم محلی است. در سال های قبل شتردوانی از جمله بازی های مردم قطر بوده که آن ها از بچه ها استفاده می کردند.

روزی به این نتیجه رسیدند که این کار خیلی خطرناک است و به این دلیل الان از ربات ها به جای بچه ها استفاده می کنند.

اکنون  مسابقات شتردوانی با ربات در قطر وجود دارد.

در تور قطر شما می توانید همراه عزیزانتان سفر کنید تا از همه عجایب کشور قطر و جاذبه های دیدنی این کشور دیدن فرمائید و لذت ببرید.

صحرا در کنار دریا

تا حالا پیش آمده صحرا را در کنار دریا دیده‌ باشید. از آن جایی که قطر در بین کویر است باعث شده صحنه ای شگفت انگیز در این ناحیه رقم بخورد و آن برخورد صحرا در کنار دریا است. بسیار جالب و در عین حال از عجایب کشور قطر است.

یکی از معدود مکان‌ها در جهان خور العدید است که در آن صحرا به دریا می‎‌رسد. در این کشور در حالی که تپه‌ های ماسه‌ای وسیع به چشم می خورد اما منظره‌ای بی نظیر برای دیدن هستند. البته دیدن تپه های ماسه ای هم به نوبه خود جالب است.

حیوان ملی  قطر به نام اوریکس عربی 

حیوان ملی قطر به نام اوریکس عربی است و این حیوان زیبا توسط باغ وحش‌ها و ذخایر مختلف در دهه 1970 از انقراض نجات یافت. این حیوان بزکوهی با شاخ بلند و مستقیم و دم منگوله‌ای است. به هر کجای قطر که سفر کنید، حتما تصاویری از این حیوان در نقاط مختلف شهر می بینید. از نظر توریست ها واقعا این حیوان زیبایی خاصی دارد. لوگو شرکت هواپیمایی قطر طرح و عکس اوریکس است.

طولانی‌ترین مسیر دوچرخه سواری در قطر

رکورد جهانی گینس را برای داشتن طولانی‌ترین مسیر دوچرخه سواری مداوم در جهان را پیست دوچرخه سواری المپیک در دوحه قطر دارد. این پیست زیبا در سال 2020 تکمیل شد و طول این پیست دوچرخه سواری تقریبا 33 کیلومتر است. مسیر دوچرخه سواری المپیک دارای انواع مسیرهای مستقیم، زیرگذر و روگذر است و همین طور شما می توانید شاهد چندین نیمکت برای استراحت باشید. قطر کشور گنجینه‌ های پنهان و عجایب زیادی است و با انتخاب تور قطر عجایب کشور قطر را از نزدیک کشف کنید.



نظرتان را بنویسید







منو