هزینه های زندگی در استرالیا به چه صورت است؟




 

 

تخمین هزینه های زندگی در استرالیا پیش از مهاجرت به این کشور بسیار حائز اهمیت است. هزینه های زندگی در استرالیا به مواردی از جمله تعداد افراد خانواده، محل اقامت، شغل افراد و... بستگی دارد. مخارج زندگی در شهرهای مختلف استرالیا با یکدیگر متفاوت است به طوری که بسیاری از مهاجران این کشور را به عنوان کشوری گران قیمت می شناسند. اگر اطلاعات کافی درمورد هزینه های زندگی در استرالیا ندارید و قصد دارید برای تحصیل، کار و زندگی به این کشور مهاجرت کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شرایط زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

زندگی در کشور استرالیا نسبتا پر هزینه است، زیرا استاندارهای زندگی در این کشور بالا است. در واقع دو شهر سیدنی و ملبورن از نظر هزینه های زندگی جزو گران قیمت ترین شهرهای جهان هستند که میانگین هزینه های اولیه برای شروع زندگی در این شهرها از سایر مناطق استرالیا بیشتر می باشد. شرایط زندگی در سایر شهرهای استرالیا از نظر هزینه های زندگی، به شرح زیر است:

شهر

میانگین هزینه زندگی در ماه

ملبورن

2900 دلار

پرت

1200 دلار

بریزبن

3600 دلار

کانبرا

2500 دلار

هوبارت

2000 دلار 

داروین

2800 دلار

 

هزینه مسکن در استرالیا

هزینه اجاره مسکن در استرالیا نسبت به مناطق مختلف ایالات متحده کمتر است اما همچنان بیشترین هزینه زندگی در استرالیا مربوط به هزینه اجاره مسکن می باشد. در اینجا فهرستی از هزینه های اجاره مسکن در شهرهای مختلف استرالیا را آورده ایم:

نوع آپارتمان

هزینه اجاره مسکن

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

2000 تا 3200 دلار استرالیا

اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

1800 تا 4000 دلار استرالیا

اجاره آپرتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر

حدود 1500 دلار استرالیا

اجاره آپارتمان در سه خوابه در خارج از مرکز شهر

2500 دلار تا 3600 دلار استرالیا

اگر برای کار یا تحصیل به استرالیا مهاجرت کنید، می توانید از Home Sharing استفاده کنید. این نوع اجاره مسکن به ویژه برای افراد مجرد گزینه مناسبی است و معمولا هزینه ای حدود 600 تا 1200 دلار استرالیا در ماه باید بپردازید. منظور از Home Sharing اجاره یک اتاق برای سکونت است به طوری که قسمت های مختلف خانه از جمله سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک است. با انتخاب تور استرالیا میتوانید از این کشور دیدن کنید و از نزدیک موارد گفته شده را بررسی نمایید.

هزینه مواد غذایی در استرالیا

بخش عمده ای از هزینه های زندگی مربوط به خرید اقلام خوراکی و مواد غذایی است. هزینه خوراکی و نوشیدنی در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت است، به طوری که هزینه های مواد غذایی در مرازک شهر و شهرهای گران قیمت از جمله سیدنی و ملبورن به مراتب از دیگر شهرها گران تر می باشد. در جدول زیر برخی هزینه های مواد غذایی در استرالیا را بررسی می کنیم.

مواد غذایی

هزینه برحسب دلار استرالیا

یک قرص نان سفید 

3.02 دلار

یک کیلو گرم برنج سفید

2.80 دلار

یک شانه تخم مرغ (12 عدد)

5.07 دلار

شیر 1 لیتری

1.48 دلار

آب معدنی 1.5 لیتری

2.21 دلار

یک کیلو گرم گوشت قرمز

18.24 دلار

یک کیلو گرم سینه مرغ

11.51 دلار

یک کیلو گرم موز

3.62 دلار

یک کیلو گرم پرتقال

3.90 دلار

یک کیلو گرم سیب زمینی

3.29 دلار

یک کیلو گرم پیاز

2.74 دلار

یک کیلو گرم گوجه فرنگی

6.73 دلار

علاوه بر هزینه های فوق، هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت برای هر نفر نیز حدود 19 دلار استرالیا است. 

هزینه حمل و نقل در استرالیا

با توجه به این که کشور استرالیا بسیار وسیع و گسترده است، برای جابجایی در این شهر باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود. استرالیا دارای سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی می باشد و برای جابجایی در شهر می توان از اتوبوس، قطار و تاکسی استفاده کرد. برخی هزینه های مرتبط با حمل و نقل در استرالیا عبارتند از:

نوع سیستم حمل و نقل

حدود هزینه

بلیط یک طرفه مترو

5 دلار 

تراموا

2 دلار

بلیط یک روز مترو (نا محدود)

7.9 دلار

بلیط یک هفته مترو (نا محدود)

63.20 دلار

بلیط اتوبوس فاصله 3 کیلومتری

2.15 دلار

تاکسی مسافت 1 کیلومتری

2.17 دلار

بنزین 1 گالن

50 دلار

 

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا برای افرادی که موفق به اخذ اقامت کشور استرالیا شده اند همواره رایگان است. سایر دانش آموزان یا دانشجویان بین المللی در استرالیا باید مبلغی را برای تحصیل در استرالیا بپردازند. همچنین دانشجویانی که توانسته اند بورسیه تحصیلی دانشگاه های استرالیا را اخذ کنند، از پرداخت شهریه معاف هستند. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در کشور استرالیا به شرح زیر است:

مقطع تحصیلی

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا

7800 تا 30000 دلار استرالیا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

15000 تا 30000 دلار استرالیا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

14000 تا 37000 دلار استرالیا

هزینه تحصیل در مقطع دکترا

14000 تا 35000 دلار استرالیا 

هزینه کلاس زبان انگلیسی در استرالیا

1000 تا 1200 دلار ماهانه

 

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در استرالیا

کشور استرالیا دارای سیستم مراقبت بهداستی بسیار کارآمدی است، به طوری که خدمات بهداشتی و درمانی در استرالیا به دو گروه خدمات خصوصی و عمومی تقسیم بندی می شود. تمام شهروندان استرالیا و افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده اند، با پرداخت مالیات می توانند از خدمات درمانی عمومی و رایگان در استرالیا استفاده کنند. سیستم بهداشتی و درمانی استرالیا در بخش خصوصی مربوط به خدمات دندانپزشکی، پزشک متخصص، فیزیوتراپی و... است که برای استفاده از این خدمات باید هزینه پرداخت شود. همچنین برای بررسی بیشتر تمامی این موارد میتوانید با خرید بلیط تور استرالیا به این کشور سفر کرده و از نزدیک شرایط را بسنجید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی هزینه های زندگی در استرالیا پرداختیم. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، لازم است بدانید سیدنی بعد از ملبورن و به ترتیب کانبرا، هوبارت، بریزبن و برث گران قیمت ترین شهرهای استرالیا از نظر هزینه های زندگی هستند. اگر می خواهید با پرداخت هزینه کمتر در کشور استرالیا زندگی کنید و همچنین نگرانی بابت افزایش قیمت اجاره مسکن نداشته باشید، شهرهای آدلاید، پرت و داروین گزینه های مناسبی برای زندگی در استرالیا هستند.

 



نظرتان را بنویسید







منو