چه وسایلی اجازه‌ ورود به هواپیما را دارند؟




چه وسایلی اجازه‌ ورود به هواپیما را زمان پرواز خارجی و پرواز داخلی دارند

چه وسایلی در پرواز خارجی و پرواز داخلی می توان همراه برد

 

 

چه وسایلی اجازه‌ ورود به هواپیما را دارند؟

 

جمع‌کردن وسایل سفر برای مسافرتی که از طریق هواپیما انجام می‌شود کمی محدودیت دارد و یک سری قوانین خاصی برای حمل بار وجود دارد. همه‌ی افرادی که قرار است سفر هوایی داشته باشند بایستی بدانند که چه وسایلی را مجاز هستند با خود ببرند تا در فرودگاه مجبور نباشند وسایل ساک خود را به خاطر یک عدد بطری آب‌معدنی کوچک بیرون بریزند تا مسئولان امنیتی آن‌ها را برسی کنند. قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید بلیط هواپیما  کنید حتماً در این مورد اطلاعات کسب کنید.

به‌منظور خرید بلیط هواپیما همیشه این امکان را دارید تا به‌وسیله وب‌سایت‌هایی مانند سام سیر، بلیط ارزان هواپیما به مقصدی که قصد دارید به آن سفر کنید تهیه کنید.

 

 

وسایل مجاز در پرواز خارجی یا داخلی

 

وسایل مجازی که افراد می‌توانند با خود به هواپیما بیاورند به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

 

مایعات و وسایل الکترونیکی

مایعات و غذاها

 

 

فقط در شرایط خاص می‌توانید مایعات با خود به داخل هواپیما ببرید. طبق یکی از قانون‌ها، همراه داشتن اکثر مایعات مانند ژل‌ها درصورتی‌که ظرف آن 100 گرمی یا کمتر باشد و تمام آن‌ها در کیسه‌ای تمیز، متوسط و زیپ‌دار باشد، با خود در داخل هواپیما مجاز است. هر مسافر فقط می‌تواند یک کیسه با خود به داخل هواپیما ببرد. این قانون برای مایعاتی است که فرد داخل کیف‌دستی‌اش قرار داده، مایعات داخل بار قوانینش به این اندازه محدودیت ندارد. قبل از خرید بلیط هواپیما به این موارد توجه کنید.

 

 

چه وسایلی را مجبوریم به بخش بار بفرستیم؟

 

در پایین لیستی از مایعاتی و خوراکی‌ها نوشته‌شده که اگر زمان سوارشدن به پرواز خارجی یا داخلی خود، وزن آن‌ها بیشتر از 100 گرم باشند بایستی به انبار هواپیما انتقال پیدا کند:

خوراکی‌هایی مثل مربا، کره، پنیر، لوازم‌آرایش (ریمل)، کرم‌ صورت و لوسین‌، ژل‌ مو و شامپو، ژله، انواع سس، اودکلن، روغن و سرکه، عطر، آب، سوپ.

به این نکته توجه کنید که در هنگام خرید بلیط هواپیما کسی این اطلاعات را به شما به‌طور دقیق نمی‌گوید پس شما باید درباره‌ی این موارد جستجو کنید و اطلاعات کسب کنید.

 

 

چه وسایلی قبل از پرواز خارجی نیاز به بازرسی دارد؟

 

اگر کادویی به همراه دارید آن را بسته‌بندی نکنید زیرا که برای بازرسی دقیق‌تر، حراست فرودگاه آن را باز می‌کند. لیستی از وسایلی که بایستی بازرسی شوند را در پایین برای شما شرح دادیم لطفاً برای سریع‌تر بازرسی شدن آن‌ها را از قبل آماده کنید:

 

شیر خشک، شیر مادر یا آبمیوه برای کودک، همه‌ی داروهای دارای نسخه و بی نسخه (قطره‌ی چشم، سرم سالین)، مایعات غذایی برای مسافران بیمار یا معلول،  مایعات احیاء و پشتیبان حیات (محصولات خونی)، لوازم پزشکی یا آرایشی (پروتز سینه، لباس‌زیر، پوسته‌های ژلی)، وسایل یخ‌زده‌ای هم که زمان بازرسی جامد باشند، وسایلی که اجازه ورود به داخل هواپیما را ندارند، مایعات مشتعل، رنگ‌های آئروسل، اسپری رنگ، باتری‌های اسیدی، مایع سفیدکننده، کپسول‌های آتش‌نشانی و مخزن‌های فشرده‌ی گاز، کلر برای استخر و جکوزی‌، تربانتین و تینر، مایع فندک، گازولین، سوخت‌ها، بسته غذا، اسپرهای دفاع از خود.( همه‌ی این وسایل هم برای پرواز داخلی و هم برای پرواز خارجی صدق می‌کند)

 

 

زمان پرواز خارجی با وسایل الکترونیکی چه کنیم؟

 

شما هم می‌توانید لپ‌تاپ یا آی پد، تپلت یا گوشی موبایلتان را به داخل هواپیما ببرید هم در انبار بگذارید. در انبار هواپیما، وسایل خیلی امنیت ندارد و ممکن است دزدی شود بهتر است که با خود به داخل ببرید یا آن را در کیفی قفل‌دار در همان انبار بگذارید. توجه کنید که حراست فرودگاه لپ تاب را بازرسی می‌کند پس بهتر است که آن را در کیفی جدا که به‌راحتی قابل‌دسترسی است قرار دهید. این مسئله برای دوربین عکاسی نیز همین‌طور است. به این مسائل قبل از خرید بلیط هواپیما توجه کنید.

 

اگر وسایل الکترونیکی کوچک دارید که می‌خواهید به داخل هواپیما نبرید مثل ام‌پی‌تری پلیر و کنسول‌های بازی دستی، آن‌ها را در کیف‌دستی نگذارید ولی اگر قرار است با خود به داخل هواپیما ببرید حتماً از خدمه هواپیما بپرسید که می‌توانید از آن‌ها در هواپیما استفاده کنید.

 

باتری‌های لیتیومی جدا، نباید وارد انبار هواپیما شود بایستی با خود به داخل هواپیما ببرید. در صورتی می‌توانید وارد انبار کنید که در داخل دوربین‌های دیجیتال باشد. حتماً پیش از خرید بلیط هواپیما به این نکات توجه کنید.

 

 

وسایل‌ تحویل داده‌شده به انبار قبل از پرواز خارجی

 

در ادامه لیستی از وسایلی که نمی‌توانید با خود به هواپیما ببرید و حتماً باید وارد انبار شود را برای شما شرح دادیم:

 

وسایل بُرنده مثل تیزبُر، یخ خردکن، ساطور، تیغ اصلاح، شمشیر و چاقو‌ها، وسایل ورزشی مثل چوب‌های گلف، چوب اسکی، باتوم و چوب بیلیارد، سلاح‌های گرم مثل مهمات، تفنگ بادی، سلاح، منورانداز، تفنگ، اسلحه‌ی کپی‌شده، اسلحه‌های ساچمه‌ای، قسمت‌های تشکیل‌دهنده‌ی اسلحه، وسایل سنگین مثل تبر، سیخونک دام، چکش، مته، اره، وسایلی با درازای هفت اینچ و بیشتر، وسایل دفاع شخصی مثل باتوم، چماق، پنجه‌بوکس، شوریکن، باتوم پاسبان، جنگ‌افزار .( همه‌ی این وسایل هم برای پرواز داخلی و هم برای پرواز خارجی صدق می‌کند.)

 

 

لیستی از وسایلی که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان به داخل هواپیما ( چه انبار چه داخل کابین) برد:

 

باروت، ترقه، دینامیت، مواد منفجره‌ی پلاستیکی، بمب، شعله‌، وسایل منفجره‌ی کپی شده، شعله‌های گازی، فندک‌های شعله‌ای، کبریت‌هایی که تحت هر شرایطی روشن می‌شوند، کلر برای استخر و جکوزی، کیسه‌ هوای اتومبیل، سموم، وسایل رادیواکتیو، فاسدکننده، وسایل آهن‌ربایی، مواد آلی، وسایل عفونی. (همه‌ی این وسایل هم برای پرواز داخلی و هم برای پرواز خارجی صدق می‌کند)

 

 

جمع‌بندی کنیم؟

 

وسایلی که شما همراه دارید معمولاً شامل سه دسته کلی می‌شود: وسایلی که نمی‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید، وسایلی که فقط به قسمت بار هواپیما می‌توانید بفرستید و وسایلی که می‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید. پس قبل از خرید بلیط هواپیما حتماً در مورد بار و چمدان خود و وسایل موجود در آن اطمینان حاصل کنید.



نظرتان را بنویسید







منو