نکاتی درباره سفرهای تابستانی با کودکان




نکاتی درباره سفرهای تابستانی با کودکان و خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما برای کودکان

 

 

نکاتی درباره سفرهای تابستانی با کودکان

 

برای پرواز خارجی طولانی مدت و خرید بلیط هواپیما چه کنیم؟

 

در هنگام سفرهای تابستانی با خانواده و کودکان تا سن 6 سال، رعایت یک سری نکات ضروری است. این مسئله در سفرهای جاده‌ای مهم‌تر می‌شود، به‌ویژه اگر سفر طولانی‌مدت باشد. معمولاً در برنامه سفرهای طولانی خرید بلیط هواپیما و انتخاب ایرلاین و صندلی بسیار مهم است.

 

 

سفرهای جاده‌ای

 

کودکان در مسیرهای طولانی خیلی زود خسته می‌شوند. سعی کنید از غذاهای سبک برای بهانه‌گیری کودک استفاده کنید. آوردن یک سری اسباب‌بازی‌های مناسب، موزیک، فیلم و کتاب‌های رنگ‌آمیزی برای ماشین و سرگرم کردن کودک در ماشین و مسیرهای طولانی ضروری است. برنامه سفر خود را مرور کنید و به کودک توضیح دهید که کجا توقف دارید و چه زمانی قصد غذا خوردن دارید.

 

برای کودکان بالای 4 سال یک سری غذای سبک مثل ساندویچ‌های سبک تهیه کنید. حواستان باشد ساندویچ‌ها در گلوی کودک در ماشین در حال حرکت گیر نکند و در صورت لزوم حتماً توقف کنید و خودتان مسئولیت نظارت بر غذای کودک را به عهده بگیرید.

 

حتماً بخوانید: خرید بلیط هواپیما برای کودکان

 

 

غذاهای سبک و سالم را در ظرف یخ نگه‌دارید

 

خوراکی‌هایی مثل:

 

ماست کم‌چرب، تکه‌های پنیر فلفل دلمه‌ای، خیار و دیگر میوه‌ها و سبزیجات راحت

 پوره سیب، میوه تازه و خشک، ذرت، ساندویچ کره بادام‌زمینی، کراکر جو، شیر پاکتی کم‌چرب، آب‌میوه صد در صد طبیعی

 

فراموش نکنید که از ابزار سبک و دستمال‌کاغذی مرطوب استفاده کنید.

 

سعی کنید برای غذای کودک خود خلاقیت داشته باشید. در وعده‌ها از ساندویچ‌های مغذی و مشابه رستوران‌های موردعلاقه آن‌ها تهیه کنید. در این حالت هم زیادی به خرج نیفتید و هم غذای سالم با خیال راحت به کودک داده‌اید. نوشیدنی‌هایی مثل آب یا شیر به آن‌ها بدهید. به رستورانی بروید که از سبزیجات و میوه‌ها هم استفاده می‌کند. در غیر این صورت بهتر است از غذای سردی که همراه خوددارید استفاده کنید.

 

 

سفر ساحلی با کودک

 

وقتی در ساحل آفتاب گرفته‌اید حواستان به نوشیدن آب و خوراندن آن به کودک خود باشید. گرمای هوا و تابش نور خورشید باعث خشکی و تشنگی می‌شود و کودک سرگرم به بازی اصلاً برایش مهم نیست که آب بخورد. از غذاهای موجود در یخچال خود استفاده کنید. غذای سبک و سالم و کم‌چرب در سفر بخورید، تغییرات آب و هوایی و غذای چرب ممکن است باعث اختلالات گوارشی کودکان می‌شود.

 

 

سفر دریایی با کودک

 

معمولاً در سفر با کشتی تفریحی شاهد غذاهای متنوع برای پذیرایی هستیم. فرزند خود را آگاه کنید از اینکه در هرجایی هر غذایی را نباید تست کند. به‌ویژه در مواقعی که تغییرات آب و هوایی و مشکلات ناشی از سفر دریایی در حالت عادی و حتی اگر هیچ غذایی نخوریم هم باعث مشکلات گوارشی و تهوع می‌شود. مسمومیت‌های غذایی در سفر را جدی بگیرید. چه در سفر زمینی، سفر دریایی و چه در سفر با هواپیما.

به این نکته نیز توجه کنید که خرید بلیط هاپیما و انتخاب صندلی مناسب برای کودکان در سفرهای هوایی بسیار مهم است.

 

حتماً بخوانید: خرید بلیط هواپیما همراه با نوزادان

 

 

غذای کودک در پرواز خارجی طولانی مدت

 

قبل از پرواز خارجی خانواده و کودک خود را از فرهنگ کشور مقصد مطلع کنید. در بسیاری از وب‌سایت‌ها یا صفحات اینستاگرام می‌توانیم انواع غذاهای مرسوم در یک منطقه را بررسی کنیم. انتخاب بلیط هواپیما برای پرواز خارجی طولانی مدت بسیار مهم است. مخصوصاً به انتخاب ایرلاین مناسب و تعداد توقف پرواز خود در زمان خرید بلیط هواپیما دقت لازم را داشته باشید.

 

 

نحوه برخورد با فامیل و دوستان در سفر

 

ممکن است در حین سفر فامیل یا دوستی که در منزل آن‌ها اقامت دارید یا هم‌سفر هستید بخواهند به کودک شما خوراکی را از سفره خود بدهند، خیلی جدی و مهربان یک "نه" قشنگ بگویید و اگر خیلی اصرار دارند که به کودک شما خوش بگذرد می‌توانند آن‌ها برای گشت‌وگذار بیرون ببرند. مخصوصاً در طول پرواز خارجی طولانی مدت به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که طبق برنامه‌ریزی قبلی خود به کودکتان غذا بدهید تا مشکلی در طول سفر برایتان به وجود نیاید.

 

 

درنتیجه

 

تنها کودکان نیستند که باید نسبت به غذای آن‌ها حساس باشید، خود شما هم به‌عنوان یک فرد بالغ در سفر نباید هر غذایی را امتحان کنید به‌ویژه اگر معده حساسی را دارید. سعی کنید از غذاهای گوشتی پخته‌شده و سبزیجات تازه استفاده کنید. نسبت به آب‌معدنی هوشیار باشید، بعضی از آب‌معدنی‌ها تقلبی هستند و چند بار پر و خالی‌شده‌اند. در صورت امکان آب را قبل از استفاده بجوشانید.

 

 

انتخاب رستوران در سفر

 

در هنگام انتخاب رستوران از مراکز شلوغ بیشتر استقبال کنید چون مواد غذایی به دلیل پرمخاطبی رستوران به‌طور روزانه شارژ می‌شوند. قصد نداریم شما را توریستی بسیار پاستوریزه بار بیاوریم، اما برای سفری بدون دردسر گوارشی که ممکن است کام شما را در سفر تلخ کند لازم است کمی حواستان به غذایی که می‌خورید باشد.

 

 

ازاین‌رو...

 

یکی از مزایای سفر امن با تورهای اروپا ویا آژانس مسافرتی معتبر غذا است. وقتی کسی به‌جایی زیاد سفرکرده باشد از چم‌وخم و ریز و درشت مقصد آگاه است می‌داند کجا چه غذای سالمی را بخورد. تورهای خارجی معتبر و ایرلاین های معروف دنیا ضامن غذا و بهداشت مسافر در حین سفر خواهند بود.

 

اگر دنبال حس خوب و امنیت در طول سفر و تور مسافرتی خود هستید، به قیمت بلیط هواپیما هم توجه کنید، چون ممکن است تورهای اروپا با قیمت کمی بیشتر وجود داشته باشد اما کیفیت غذا و بهداشت و ایمنی این تورها از درجه بالاتری برخوردار باشد. پس همه جوانب را در زمان انتخاب تورهای خارجی و خرید بلیط هواپیما خارجی در نظر بگیرید.



نظرتان را بنویسید







منو