بدون دانستن این ریزه‌کاری‌ها بلیط خارجی نخرید




بدون دانستن این ریزه‌کاری‌ها بلیط خارجی نخرید

خرید بلیط هواپیما از سام سیر

 

 

بدون دانستن این ریزه‌کاری‌ها بلیط خارجی نخرید

 

همه ما هنگام رزرو یا خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی و خارجی با توصیه‌هایی روبه‌رو شده‌ایم که ممکن است نادیده گرفته باشیم. در کنار این توصیه‌ها الزاماتی نیز هست که بهتر است آن‌ها را رعایت کرده و پشت گوش نیندازیم. در صورت بی‌توجهی باید منتظر عواقب آن‌ها نیز باشیم. مسافران باید آگاه باشند که در صورت پیروی نکردن از این الزامات ممکن است اختلالاتی در سفر شما پیش آید که شما مجبور به بازگشت شوید.

 

به‌طورکلی چه کارهایی را لازم است انجام بدهیم و اولین گام برای سفر و خرید بلیط خارجی هواپیما چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم شما را با این نکات آشنا کنیم تا با خیال آسوده و بدون دغدغه خرید بلیط هواپیما خود را انجام داده و سفر خود را آغاز کنید.

 

 

اولین قدم گذرنامه و مهلت اعتبار آن است

 

همان‌گونه که می‌دانید یکی از الزامات سفر داشتن پاسپورت یا گذرنامه است. شما بدون داشتن آن حتی نمی‌توانید یک‌قدم آن‌طرف مرز بگذارید. شایان‌ذکر است که گذرنامه شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. این اعتبار مربوط به پس از بازگشت شما می‌باشد. یعنی شش ماه پس از تاریخی که برای بازگشت شما ثبت‌شده است. در غیر این صورت در روند خرید بلیط هواپیما مشکل به وجود خواهد آمد.

 

خرید بلیط خارجی از سام سیر

 

باید تکلیف‌ خود را با ویزا روشن کنید

 

یکی از کارهایی که قبل از خرید بلیط خارجی باید انجام دهید این است که ویزای خود را به‌دقت بررسی کنید. مشخصات درج‌شده در ویزا و همین‌طور مدت اقامت شما بسیار مهم است و باید همخوانی داشته باشد. اطلاعات درج‌شده در پاسپورت و ویزای شما باید به یک صورت باشد. برخی از کشورها ویزا را در مقصد و برخی دیگر در فرودگاه مقصد صادر می‌کنند. کشورهایی مانند مالزی و ترکیه هیچ‌گونه ویزایی از شهروندان ایرانی درخواست نخواهند کرد. لازمه خرید بلیط هواپیما درست رعایت کردن قوانین کشور مقصد می‌باشد.

 

 

بدون خرید بلیط هواپیما از ویزا خبری نیست

 

یکی از مواردی که شما ملزم به انجام آن هستید خرید بلیط خارجی رفت و برگشت می‌باشد. بدون آن کنسولگری‌های کشورها ویزایی برای شما صادر نخواهند کرد. سؤالی که ذهن بسیاری از مسافران را درگیر می‌کند این است که در صورت صادر نشدن ویزا هزینه بلیط هواپیما چه می‌شود؟ آیا با جریمه همراه خواهد بود؟ باید بدانید که شما با در دست داشتن ریجکت کنسولگری می‌توانید پنج روز پیش از زمان پرواز به ایرلاین مربوطه مراجعه کرده و هزینه بلیط خارجی خود را پس بگیرید.

 

خرید بلیط ارزان هواپیما از سام سیر

 

برخی ایرلاین‌ها تمام هزینه را بازمی‌گردانند. برخی دیگر تنها با کسر مبلغ ناچیزی باقی را به‌حساب شخص متقاضی واریز می‌کنند. نکته مهم این است که بجای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از گزینه رزرو معتبر بلیط خارجی استفاده کنید که موردقبول کنسولگری‌ها می‌باشد.

 

 

ویزای ترانزیت را فراموش نکنید

 

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید ویزای ترانزیت می‌باشد. این ویزا بدین منظور است که شما در شهر واسطه هواپیمای خود را تغییر دهید. اگر شما بلیط هواپیما تهران به کانادا را خرید کرده‌اید، در ابتدا در شهر واسطه‌ای مانند وین، کی‌یف، لندن، فرانکفورت و ... فرود آمده و با هواپیمای دیگری به‌سوی مقصد خود مثلاً تورنتو روانه می‌شوید. برای انجام این مراحل گاهی نیاز به داشتن ویزای ترانزیت الزامی می‌باشد. در غیر این صورت از همان ابتدای کار شما بازگردانده خواهید شد.

 

کشورهای عضو شنگن تنها در دو صورت درخواست ویزای ترانزیت نخواهند داشت. اگر مسافر Green Card آمریکا/ PR کانادا/اجازه اقامت به‌صورت نامحدود در ژاپن را داشته و یا از این سه کشور نامبرده قصد رفتن به ایران را داشته باشد. انگلیس و ایرلند باوجودآنکه جزء پیمان شنگن نمی‌باشند، تنها در صورتی از مسافران ایرانی درخواستی در خصوص با ویزای ترانزیت نخواهند داشت که مقصد نهایی آن‌ها آمریکا و کانادا باشد. برای خرید بلیط هواپیما و رفتن به سایر کشورها داشتن ویزای ترانزیت ضروری است.

 

برای جستجوی بلیط ارزان هواپیما در مسیرهای خارجی مانند کانادا و استرالیا می‌توانید از قسمت پرواز خارجی سایت سام سیر استفاده کنید. به‌طور مثال روی بلیط خارجی در سایت سام سیر به‌صورت پیش‌فرض بین 5 تا 7 درصد تخفیف وجود دارد مخصوصاً روی قیمت بلیط هواپیما کانادا این تخفیف محسوس است.



نظرتان را بنویسید







منو