بایدها و نباید های سفر به ترکیه (قسمت اول)




 

بایدها و نباید های سفر به ترکیه (قسمت اول)

 

 

برای هر کشوری رعایت آداب و رسوم و قوانین از سمت توریست ها مهم است. برخی افراد بدون آگاهی از باید ها و نباید های سفر به ترکیه به این کشور سفر می کنند. نتیجه ی این عدم آگاهی، ممکن در ایجاد سو تفاهم بین گردشگر و بومیان باشد. بنابراین لازم است که قبل از سفر مطالعه ی کوتاهی روی این گونه مقالات داشته باشید. ترکیه یکی از پر رفت و آمد ترین مقاصد گردشگری است. همه روزه خرید آنلاین بلیط هواپیما به ترکیه و رزرو تور ترکیه به طور مستمر از سایت ها و آژانس های مسافرتی انجام می شود. موقعیت توریستی این کشور، معادل واحد پولی مناسب و عدم نیاز به ویزا موجب شده تا ایرانی ها راحت تر سفر خارجی داشته باشند. استانبول پایتخت ترکیه در حال حاضر خانه ی دوم مهاجرین از سراسر دنیا بویژه کشورهای جهان سوم است.

 

 

 

مکان های توریستی ترکیه نه تنها در استانبول بلکه در دیگر شهرها مثل بدروم، آنتالیا، کوش آداسی و ازمیر به جذب گردشگر مشغول هستند. وان، آدانا و آنالیا هم از دیگر نقاط توریستی هستند.

 

 

 

 

جاذبه های گردشگری ترکیه در این لینک
 

 

 

 

در سفر به ترکیه به این نکات دقت کنید:

 

 

لباس مناسب بپوشید

 

 

در نظر داشته باشید که یک کشور با درصد بالایی از جمعیت مسلمان در حال سفر هستید. هنوز هم برای ترک ها درک بی حجابی کامل و برهنه گی ملموس نیست. بنابراین تا جایی که امکان دارد از پوشیدن شرت های کوتاه و لباس های باز خودداری کنید. در غیر این صورت با سیل عظیمی از نگاه و توجه مواجه خواهید شد. 

 

 

 

موقع خرید چانه بزنید

 

 

پیشنهاد می کنیم سریعا با قیمت اولیه که فروشنده ترکیه می گوید خرید نکنید. چه در بازار سنتی و چه در معامله با دستفروش ها سعی کنید چانه بزنید و تخفیف بگیرید. حتی ممکن است برخی از فروشنده ها در ترکیه ممکن است کولی بازی هم دربیاورند، توجه نکنید. اگر خواهان جنس هستید با قیمت توافقی بخرید.

 

 

 

ببلیط ارزان ترکیه در این لینک

 

 

حتما حمام ترکی را امتحان کنید

 

 

یکی از جاذبه ها و سنت های تفریحی حمام ترکی است. شکل ظاهری این حمام ها شبیه حمام سلطنتی دوران عثمانی است. با کاسه های برنجی از حوضچه های مرمری روی تن خود آب می ریزید و بعد فردی حسابی شما را با کف و صابون مخصوص شستشو می دهد. در صورت تمایل بعد از حمام یک ماساژ آرامش بخش هم کامل کننده ی این ماجراست

 

 

 

یک کوچولو زبان ترکی یاد بگیرید

 

 

اگر یک کم به یادگیری زبان ترکی قبل سفر دل بدهید بد نیست. زبان خیلی پیچیده ای نیست. حتی با چند روز اقامت در ترکیه و معاشرت با افراد بومی یک سری جملات را هم می توانید یاد بگیرید. فقط باید هوش و سنجش خود را به کار بیاندازید. دانستن زیان کشور مقصد به ثبت یک سفر حرفه ای کمک می کند و همچنین افراد محلی احساس غریبه گی کمتری با شما خواهند کرد.

 

 

 

مکالمات ضروری ترکیه ای:

 

گونایدن = روز بخیر

مِرحِبا= سلام

اِوت= بله

هایار= نه

تشکر اِدِریم= ممنونم

ناسیلسین = حالت چطوره؟

بِن ترک دِیلیم، ایران لی ایم = من ترک نیستم، ایرانی هستم

لطفا فی یاتِ دوشور وِ بانا، ایندرم وِر = لطفا قیمت را پایین بیاورید و به تخفیف بدهید

مترو نِردِ = مترو کجاست؟

لطف بیر تاکسی آرایین = لطفا یک تاکسی خبر کنید

گولَ گولَ = خدانگهدار

 

 

 

تور قیمت منایب ترکبه در این لینک

 

 

 

حتما از غذاهای بومی ترکیه بخورید

 

 

غذای اصلی ترک ها در کباب با گوشت قرمز و چرخ شده خلاصه شده اند. دونر کباب یا کباب ترکی اصلی ترین و معروف ترین است. از دیگر خوراک های خوش طعم می توان به اسکندر کباب در کنار سینی مزه مثل بورانی بادنجان، سالاد سبزیجات و حمص اشاره کرد. البته باید طعم متفاوت کباب ترکی را در نان های گرد و حجیم بپسندید

 

 

 

بایدها و نبایدهای سفر به ترکیه (قسمت دوم)



نظرتان را بنویسید







منو