باید ها و نبایدهای سفر به ترکیه (قسمت دوم)




 

باید ها و نبایدهای سفر به ترکیه (قسمت دوم)

 

 

حتما باقلوا و چای کمر باریک را تست کنید

 

 

رسم رستوران ها و کافه های ترکی آوردن چای خوش طعم و خوش رنگ در استکان های دلربای کمر باریک است. ترک ها به این سبک چای می خورند. باقلوای ترکی هم که زبانزد عوام و خواص هستند. یکی از بهترین باقلوا فروشی ها می توانید در محله ی سلطان احمد استانبول پیدا کنید. در صورت تمایل پس از اتمام غذا می توانید از گارسون بخواهید تا برای شما چای صرو کند.  بعد از یک دونر کباب چرب این چای می چسبد.

 

 

 

به شهرهای دیگر استانبول هم سفر کنید

 

 

ترکیه فقط استانبول نیست! بلکه کشوری پهناور با نقاط توریستی متعدد است! شهرهای جنوبی ترکیه و هم مرز با دریای اژه مثل بدروم، ازمیر، کاپادوکیا و آنتالیا زیبا و دیدنی هستند. در تابستان خطوط هوایی این مسیرها به رزرو تور ترکیه از مدتی قبل نیاز دارد. برخی افراد شاید از هیاهو  شلوغی شهری استانبول خوششان نیاید و پس از چند روز احساس کمبود فراغت و آرامش کنند. در این شرایط بهترین کار در صورت امکان خرید بلیط هواپیما ازمیر است.

 

 

 

انعام دادن در ترکیه

 

 

سعی کنید در تاکسی، رستوران و هتل انعام بدهید. برخی تاکسی ها خودشان انعام خود را بر میدارند... تیپ دادن یا انعام در همه ی شهرهای ترکیه امری رایج است. پس خسیس نباشید و سر کیسه را شل کنید.

 

 

 

 

 10رستوران های خوشمزه  ترکیه در این لینک

 

 

 

 

با بومی ها سر آتاتورک و فوتبال بحث نکنید

 

 

رگ غیرت ترک ها در برخی مسائل خیلی برآمده می شود. آن ها نسبت به تیم محبوب فوتبال شان و جناب آتاتورک رهبر ملی ترکیه حساسیت بالایی دارند. در اکثر مکان تصویر آتاتورک روی دیوار است. پس حواستان باشد با هر عقیده ای که هستید هنگام بحث آرام و بی طرف باشید.

 

 

 

برخی از کسبه ی ترک طاقت پرسیدن قیمت و خرید نکردن را از جانب توریست ها ندارند. ممکن است با توسل به زور و حتی پایین آوردن قیمت تا یک سوم نرخ اولیه بخواهند جنس را به شما بفروشند. این اتفاق در بازارهای محلی محتمل تر است.

 

 

 

 

بدون اجازه از افراد عکس نگیرید

 

 

اگر حس جهانگردی به شما دست داده و با دیدن هر موجودی اقدام به عکس گرفتن می کنید، در قبال عکس از مردم در ترکیه محتاط باشید. بهتر است ابتدا آن ها را در جریان بگذارید و در صورت کسب اجازه عکاسی کنید. برخی از بومی ها بویژه قدیمی ها حوصله ی توریست های هیجان زده و ماجراجو را ندارند.

 

 

 

 

تور ارزان ترکیه در این لینک 

 

 

 

سنگ های باستانی و فسیل خریداری نکنید

 

 

خرید و فروش اینگونه اقلام و صادرات آنها ممنوع است و در صورت خرید اصل آن به هنگام خروج با مشکل مواجه خواهید شد.

 

 

 

برای رفت و آمد از اتوبوس استفاده کنید

 

 

شاید مدت اقامت در ترکیه و یا بودجه شما پاسخگوی رفت و آمد با تاکسی نباشد. در این شرایط راه جایگزین اتوبوس های شهری است. حتی برای سفرهای بین شهری هم می توانید از اتوبوس استفاده کنید. همین جاست که دانستن زبان ترکی به کارتان می آید.

 

 

 

از رقص سماع دیدن کنید

 

 

هر ساله از تاریخ 16 تا 26 آذرماه روز وفات مولانا مراسم سماع در شهر قونیه ترکیه برگزار می شود. افرادی که تمایل به این مناسک عرفانی و جذاب دارند می توانند بین تاریخ اقدام خرید بلیط هواپیما به قونیه کنند. به غیر از این زمان، در استانبول کافه های سنتی با ساز و آواز و رقص سماع حال و هوای جذابی را برای توریست ها رقم می زنند.

 

 

 

به سنگ چشم نظر/ آبی عادت کنید

 

 

سنگ آبی و به اصطلاح ترکی Nazar Boncugu  در همه جا دیده می شود. بر سر در مغازه ها، آویزان به شاخه ی درختان، لا به لای سنگ فرش خیابان، کار شده روی ظروف و زیور آلات سنگ چشم آبی دیده خواهد شد. ترک ها بر این باورند که این سنگ انرژی های منفی را دور می کند.

 

 

 

پرسه زنی در ترکیه

 

 

استانبول با تمام شلوغی ها، از جذابیتی قدمت دار حرف می زند. مساجد با معماری شگفت انگیز و مناره هایی به بلندای آسمان، انسان به یاد آخرین روز دنیا می اندازد. با یک لباس و کفش راحت از زیر و بم این شهر دیدن کنید. بازار سنتی استانبول علاوه بر اجناس گرانبها دارای معماری بی نظیر شرقی اسلیمی است. به کاپادوکیا سفر کنید و از شکل عجیب صخره ها در حیرت بمانید. به ازمیر و بدروم بروید و در کنار آبی سرمه ای دریای اژه با فرهنگ ترکی- یونانی در شهر غلت بخورید. از کافه گردی لذت ببرید. شاید هیچ لذتی در سفر مثل تماشا نباشد. مگر نه اینکه ما به این جهان برای سفر و تامل در تاریخ و حال انسان ها در جغرافیایی دیگر آمده ایم؟ همین الان رزرو تور ترکیه را در برنامه ی زندگی خود قرار دهید. کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو