باید ها و نباید های سفر به مالزی




 

 

باید ها و نباید های سفر به مالزی

 

 

تور مالزی یکی از پر رفت و آمد ترین ها است. شاید باورتان نشود که روزانه چندین رزرو تور مالزی در سام سیر داریم. چرا؟ چون بدون نیاز به ویزا به مدت 14 روز افراد با پاسپورت ایرانی احازه اقامت دارند. بهترین زمان سفر به مالزی بین ماه های بهمن تا شهریور است. مالزی و مهم ترین شهر آن کوالالامپور مدرن و زیبا است. قطعا از این سفر لذت خواهید برد. اما قبل از جو گیر شدن و  خرید آنلاین بلیط هواپیما مالزی باید ها و نباید های سفر به مالزی را بخوانید. تنها 2 دقیقه وقت کافی ست.

 

 

 

با زنان مسلمان دست ندهید

 

 

هنگام مواجه شدن با یک خانم مسلمان دست ندهید، این خانم اگر خودش تمایل داشته باشد با شما درست می دهد چه مسلمان باشد چه نباشد. این یک آداب کلی است. اما در مالزی این قضیه بی احترامی به اعتقادات آن ها تلقی می شود و احساس ناراحتی خواهند کرد.

 

 

 

در مکان های مذهبی لباس پوشیده بپوشید

 

 

 

اسلام دین رسمی مالزی است. بی حجاب و با حجاب، بودایی و مسلمان همگی در کنار هم با صلح و صفا زندگی می کنند. اما همان طور که لب ساحل با شرت  و مایو می رویم، برای رفتن به مساجد و معابد هم باید لباس مناسب و پوشیده بپوشیم. پس این نکته را در سفر به مالزی رعایت کنید.

 

 

 

 

خرید بلیط ارزان هواپیما به مالزی

 

 

 

فقط لب ساحل مایو بپوشید

 

 

برخی توریست ها نادانسته با مایو در خیابان های کوالالامپور پایتخت مالزی قدم می زنند. این حرکت در این کشور پسندیده نیست. پس بعد از خوابیدن لب آب و تفریحات آبی لباس بپوشید و برای تست یک غذای بی نظیر مالایی در کوچه و خیابان آزادانه پرسه بزنید.

 

 

 

در مکان های عمومی خیلی رمانتیک رفتار نکنید

 

 

باز هم می گویم که در یک کشور آسیایی با اکثریت جمعیت مسلمان هستید. در یک چنین جامعه ای بوسیدن و بغل کردن معشوق رایج نیست. اینجا پاریس نیست. باید کمی محافظه کار تر باشید.

 

 

 

 

قبل از ورود به خانه ی مالایی ها کفش را در بیاورید

 

 

درست مثل قوانین ژاپنی ها برای ورود به منازل مالزیایی ها یا مالایی ها باید کفش های خود را در بیاورید. این کار موجب همراه کردن کثیفی های کف خیابان به خانه می شود. مثلا گربه ای که اجابت مزاج کرده یا آب دهان یک انسان!

 

 

 

باید ها و نباید های سفر به ژآپن را نمی دانید؟ به این لینک بروید!

 

 

 

از انگشت اشاره برای نشان دادن کسی استفاده نکنید

 

 

این کار بی ادبی محض شناخته می شود. درست است که انگشت اشاره است اما برای اشاره به دور یا افراد از آن استفاده نمی شود. حتی از نزدیک هم نباید با انگشت اشاره به افراد اشاره کنید.

 

 

 

 

با خود مواد مخدر به مالزی حمل نکنید

 

 

این کار موجب نگون بختی مادام العمر شما خواهد شد. سعی کنید قبل از سفر اعتیاد را ترک کرده و پاک به مالزی سفر کنید.

 

پس از نوشیدن مقادیر زیادی الکل در خیابان نباشید. اگر زیادی روی مغز اثر گذاشته باشد، سریعا یک تاکسی گرفته و به هتل بروید تا بازداشت نشدید.

 

 

 

 

سر مالایی ها را لمس نکنید

 

 

 

اگر مهربانی تان گل کرد و به رسم بیشتر فرهنگ ها خواستید سر کسی یا بچه ای را نوازش کنید، به طور جدی عرض می کنم که این کار را نکنید! این رفتار در فرهنگ مالزی به منزله ی بی محلی به ناحیه ی مقدس سر است.

 

 

 

لازم نیست به همه انعام دهید

 

 

از آنجایی که مالایی ها انسان هایی دارای مناعت طبع هستند، بنابراین انعام دادن به تاکسی و دربان هتل و گارسون نه انتظار می رود و نه امر پسندیده ای است.

 

 

 

سعی کنید از برنامه ی Grab  رفت و آمد در مالزی استفاده کنید. برخی از تاکسی ها از تاکسیمتر استفاده نمی کنند و کاری بر خلاف شان مالایی ها انجام می دهند. کرایه را گران حساب می کنند!

 

 

 

تور مالزی با سام سیر

 

برای سفر به مالزی به ویزا نیاز ندارید و با خرید آنلاین بلیط هواپیما یا رزرو تور مالزی، چند روزی را خوش بگذرانید. مالزی کشوری با جذابیت های طبیعی، ساختمان های مدرن، قوانین منظم و آیین های جذاب است. با سام سیر و تورهای دور دنیا همراه باشید

 

 



نظرتان را بنویسید







منو