چگونه ویزای ایتالیا بگیریم؟




چگونگی اخذ ویزا ایتالیا

ویزای ایتالیا

 

 

چگونه ویزای ایتالیا بگیریم؟

 

اخذ ویزا ایتالیا برای سفر به ایتالیا کشور چکمه‌ها

 

 کشور ایتالیا با موقعیتی در قلب مدیترانه به‌عنوان هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا با جمعیتی بیش از 60 میلیون نفر و بازمانده‌ای از عظیم‌ترین امپراتوری قدرتمند اروپا، رم، قرارگرفته است. رم باستان 8 برابر بزرگ‌تر از نیویورک امروزی بوده است.

 

 

سفر به ایتالیا

 

خب تقریباً دور از ذهن نیست که این کشور از پدیده توریستی بودن دور نباشد. وجود مکان‌های باستانی و منابع زیبای توریستی، همچنین سواحل زیبا مدیترانه‌ای با وسعت 7600 کیلومترمربع و قلعه‌های سبک گوتیک، مانریست، باروک و نئوکلاسیک با چشم‌انداز رودخانه‌ها، صخره‌ها و پارک‌های ملی انبوه از گونه‌های درختی و گل و گیاه، به ایتالیا قابلیت توریستی بخشیده است.

 

 

گردشگری در ایتالیا

 

با آمارهای به‌دست‌آمده حدود 50 میلیون توریست هرساله این پدیده شگفت‌انگیز توریستی را زیرورو می‌کنند. ناگفته نماند که گردشگری نقش بزرگی را در اقتصاد ایتالیا دارد، به‌طوری‌که بیش از  60 درصد درآمد ایتالیا از گردشگران خود است.

 

 

سفر رؤیایی به ایتالیا با اخذ ویزا شنگن انجام می‌گیرد

 

 

ویزا ایتالیا

 

سفر به ایتالیا برای بعضی‌ها آن‌قدر رؤیایی و دست‌نیافتنی است که گویی در خواب‌ها باید تعبیر شود. هرساله هزاران نفر پشت درب‌های این کشور آرزوی بازدید از رم، ونیز، میلان، بولونیا و دیگر شهرهای جزیره‌ای این کشور را دارند.

 

خب این بدیهی است که برای یک بازدید کوتاه از این کشور دریکی از شهرهای دوست‌داشتنی خود شما به‌عنوان یک توریست باید ویزای شنگن را دریافت کنید. حتی برای ورود بهشهرهای واتیکان و سن مارینو باید با شنگن وارد شوید. از سال 1997 که ایتالیا جزو اتحادیه اروپا شد، ویزای شینگن برای افرادی که جزو اتحادیه اوراسیا و یا اقامت اروپا نیستند از موارد واجب برای ورود به ایتالیا شد.

 

 

با دریافت ویزا شنگن ایتالیا به هر دیاری از اروپا سفر کنید

 

سفر به ایتالیا - ویزا ایتالیا

 

شاید بدانید که دارنده ویزای شینگن اجازه ورود به اکثر کشورهای اروپایی بدون کنترل مرزی را خواهد داشت. اگر اقامت اروپایی دارید و یا جز اتحادیه اوراسیا هستید بدون هیچ محدودیتی و بدون هیچ وابستگی به ویزای شینگن می‌توانید به این کشور سفر کنید، تنها چیزی که شما نیاز دارید بلیط هواپیما یا قطار است.

 

 

نکته ای که بسیار مورد توجه مسافران سفر به کانادا می باشد این است که معمولا اگر مسافری که قصد گرفتن ویزای کانادا را دارد، ویزای شینگن داشته باشد در پروسه اخذ ویزا کانادا احتمال تایید ویزا از سمت سفارت کانادا بیشتر خواهد شد.

 

چه مواردی را مسافر بدون ویزا شنگن باید برای سفر به ایتالیا در نظر بگیرد؟

 

 

علاوه بر ویزای ایتالیا چه چیزی از شما خواسته می‌شود

 

برای ورود به ایتالیا، واتیکان و سن مارینو نیازمند ویزای شنگن هستید و به‌محض ورود به گیت ایتالیا مدارک زیر از شما خواسته می‌شود:

پاسپورت معتبر با حداقل سه ماه اعتبار

ویزا صادرشده از سفارت ایتالیا – ویزا ایتالیا

( پاسپورت بریتانیایی معاف از معیارهای اعتبار و تاریخ صدور هستند)

 

 

شاید از شما بخواهند که

 

مدارک دیگری نظیر دعوت‌نامه توسط میزبان ایتالیایی، داشتن توان مالی کافی برای سفر به ایتالیا و پرداخت هزینه‌ها ممکن است از شما خواسته شود. برای کسب اطلاعات کامل‌تر می‌توانید با شماره کنسولگری ایتالیا در کشور خود تماس بگیرید و با آگاهی بالا از کاری که قصد انجام آن را دارید سفر کنید.

 

 

علاوه بر آن پلیس مرزی هم سؤالاتی را از شما خواهد پرسید:

 

هدف شما از سفر به ایتالیا چیست؟

چه مدت قصد اقامت در ایتالیا را دارید؟

کجا قصد اقامت در ایتالیا را دارید؟

 

 

پلیس مرزی ایتالیا حرف اول و آخر را میزند

 

برای سفر به ایتالیا

 

در نظر داشته باشید که تصمیم نهایی توسط پلیس مرزی برای صدور مجوز ورود به ایتالیا (ویزای ایتالیا) را صادر خواهد کرد. چنانچه پلیس مرزی تائید صلاحیت و بی‌خطر بودن ورود شمارا به ایتالیا صادر کند، بدون هیچ مشکلی موفق به ورود و همچنین دریافت ویزای شینگن خواهید شد. فقط یادتان باشد که پلیس مرزی مهر ورود را در پاسپورت ثبت کند در غیر اینصورت محکوم به جریمه و یا توقیف پاسپورت خواهید شد.



نظرتان را بنویسید







منو