مهاجرت به مالزی




مهاجرت به مالزی

مهاجرت به مالزی

 

 

مهاجرت به مالزی

 

شاید دغدغه بسیاری از ما مهاجرت به بهترین جای دنیا و یا حداقل بهتر از شرایط موجود است. افراد به دلایل مختلف و نهایت جستجوی زندگی بهتر در شرایط و جوی که باب طبع آن‌هاست به مهاجرت دست می‌زنند. اگر در هر کشور امکانات و شرایط زندگی در سطح استاندارد کشورهای توسعه‌یافته باشد، کمتر کسی حاضر به ترک خانواده و دیار خود می‌شود.

 

 

چرا به مالزی مهاجرت کنیم؟

 

در میان کشورهای مهاجرپذیر دنیا، مالزی از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار است. مالزی همواره پذیرای مهاجرین خود در قالب مالیات پایین و هزینه نسبتاً پایین زندگی در مقایسه با سنگاپور و هنگ‌کنگ است. کشوری در جنوب آسیا با موقعیت و تاریخچه طولانی از مستعمرگی و مهاجرت است. اولین مهاجرین اروپا به مالزی، پرتغالی‌ها بودند، به دنبال آن، هلندی‌ها و نهایت بریتانیا به مالزی آمدند.

 

 

قبل از مهاجرت به مالزی بدانید

 

ایمن سازی خود در مالزی

 

مالزی به‌عنوان کشوری امن برای مهاجرین محسوب می‌شود، این دلیل بر عدم مشاوره با افراد متخصص در امور مهاجرتی در خود نیست.

مهاجرت به مالزی ملزم به آمادگی از خطرات تروریسم و بچه دزدی است. این به معنی نیست که بخواهیم دل شمارا برای مهاجرت به مالزی خالی کنیم، حقایقی است که باید نسبت به آن‌ها مطلع باشیم.

مهاجر و مسافر مالزی باید نسبت به آب‌تنی در رودخانه‌ها، دریاچه ها و آبشارها احتیاط کنند. بیماری های مناطق استوایی و گرم سیر مثل مالاریا و تب دنگی از موارد بیماری در مالزی هستند. حواستان نسبت به گزند پشه مالاریا باشد.

 

 

راه حل اینجاست

 

اگر بیشتر از یک ماه قصد اقامت در مالزی رادارید، بهتر است اقداماتی را جهت ایمن‌سازی بدن خود در برابر بیماری‌هایی مثل هاری، حصبه، هپاتیت Aو B، دیفتری، وبا و آنسفالیت ژاپنی باشید، از استاندارد بودن واکسیناسیون هم مطمئن بشوید.

زمان خرید بلیط هواپیما مالزی در مورد شرایط واکسیناسیون نیز اطلاعات لازم را کسب کنید تا در طول سفر خود از لحاظ بیماری به مشکل نخورید.

 

 

شبه جزیره مالزی و شرایط جوی

 

مالزی شامل دو ناحیه می‌شود که توسط دریای جنوب چین از هم جداشده‌اند. مالزی غربی و شبه‌جزیره مالزی به ترتیب شامل 2 ایالت و یک قلمرو فدرال و 11 ایالت و 2 قلمرو فدرال است. تمام این ایالت‌ها قوانین و سیاست‌های مهاجرتی خاص خود را دنبال می‌کنند.

هر 2 ناحیه ویژگی‌های جغرافیایی مشابهی رادارند، مثل دشت‌های ساحلی تا تپه‌ها و کوهستان‌ها، آب‌وهوا هر 2 منطقه استوایی و کمی معتدل با توجه به اقیانوس‌های اطراف است.

 

مالزی تحت حکومت مشروطه سلطنتی فدرال اداره می‌شود. حکومت به‌صورت موروثی هر 5 سال یک‌بار به پادشاه دیگر می‌رسد.

 

 

اخذ ویزای مالزی

 

شرایط ویزا در مهاجرت به مالزی

 

اگر برای سفر توریستی یا تجاری به مالزی سفر می‌کنید، نیازی به دریافت ویزا مالزی با اقامت حداکثر سه ماه ندارید. کشورهای اروپایی، آمریکایی و عضو منافع مشترک به‌غیراز افغانستان، اسرائیل، سیبری و مونته‌نگرو شامل این قانون هستند.

تقریباً تمام ملیت‌ها بی‌نیاز از ویزای مالزی هستند، کشورهای استرالیا، هنگ‌کنگ، ژاپن، ایلت متحده، کره جنوبی، ترکیه، آمریکا و دیگر کشورها به‌غیراز افغانستان، سیبری، اسرائیل و مونته‌نگرو به‌راحتی و بدون ویزا امکان اقامت سه‌ماهه در مالزی رادارند.

 

 

چطور برای ویزای مالزی اقدام کنیم؟

 

هدف شما از اقامت در مالزی، نوع درخواست شما برای ویزا را با رفرنس و بدون رفرنس مشخص می‌کند.

ویزا رفرنس دار برای افرادی با اهداف شغلی صادر می‌شود.

ویزا بدون رفرنس به‌طورمعمول برای دلایل عمومی صادر می‌شود.

 

 

مدارک موردنیاز اخذ ویزای مالزی رفرنس دار

 

پاسپورت و کپی

2 عدد کپی از فرم درخواست ویزا

2 عدد عکس پاسپورتی

بلیط برگشت به همراه 2 عدد کپی

مدارکی جهت تائید استقلال مالی

دعوت‌نامه (در صورت نیاز)

هزینه ویزا

 

متقاضیان ویزا رفرنس دار ملزم به دریافت تأییدیه از سازمان مهاجرت هستند. به خاطر داشته باشید که با این تأییدیه حق ورود به شهرهایSabah  وSarawake  در غرب مالزی را نخواهید داشت.

 

 

حمل‌ونقل عمومی در شهرهای بزرگ مالزی

 

مالزی زیرساخت حمل‌ونقل نسبتاً رو به رشدی دارد، خط ریلی تقریباً به همه نقاط مالزی در دسترس است درحالی‌که مناطق روستایی به رسیدگی بهتری در این زمینه احتیاج دارند.

 

بهترین هزینه‌های سفر در مالزی خرید بلیط هواپیما هواپیما یا بلیط اتوبوس هستند.

فرودگاهSepang  کوالالامپور حدود 51 کیلومتر فاصله تا شهر دارد. فرودگاهی که همه‌روزه رفت‌وآمدهای مکرری را از پروازهای بی‌وقفه بین‌المللی را دارد.

پروازهای داخلی در مالزی رایج هستند، اما در فصل‌هایی که آب‌وهوا در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد و یا در فصل تعطیلات خرید بلیط هواپیما به دلیل رزروهای از پیش انجام‌شده، سفر با هواپیما را سخت خواهد کرد.

در این شرایط بهترین وسیله سفر، اتوبوس است! سفر با اتوبوس راحت، مدرن و با سیستم تهویه مناسب در مسیرهای طولانی است.

اگر خواهان سفر با وسیله‌ای اختصاصی و البته با هزینه بیشتر هستید، تاکسی‌های بین‌شهری با تعرفه به‌روز تاکسی‌متر پیشنهاد می‌شود.

 

 

مهاجرت به مالزی - کوالالامپور

 

مرکزی بزرگ و مهاجرپذیر که هرساله جمعیتی از جهان را به‌سوی خود فرامی‌خواند. کوالالامپور سریع‌ترین سیستم مترو پلی دنیا را ازلحاظ اقتصادی و جمعیت دارد و مقر مهم فرهنگی، مالی و اقتصادی است که توجه همه را به‌عنوان قطب اقتصادی مالی به خود جلب کرده است.

در کوالالامپور از کیفیت زندگی در سطح بالایی برخوردار هستید، بااینکه تقریباً هزینه‌ها پایین نیستند، در مقایسه با رقیب‌های همیشگی خود در سنگاپور و هنگ‌کنگ، استاندارد کیفیت زندگی متوسط و هزینه زندگی کمتری دارد.

 

 

مهاجرت به مالزی - شهر جوهور بهرو (Johor Bahra)

 

در جنوبی‌ترین نقطه مالزی، شهر جوهور بهرو، قطب تجاری و صنعتی مالزی قرارگرفته است. جوهور بهرو شهرت بازرگانی خود را از ارتباط تجاری و منطقه‌ای خود با سنگاپور که توسط یک پل به هم وصل شده‌اند، دارد. این شهر نه‌تنها ازلحاظ تجاری با سنگاپور در ارتباط است بلکه همسایه توریست پذیری است که در کل محل مناسبی را برای توریست‌های به دنبال کسب‌وکار و انجام معاملات تجاری است.

 

 

مهاجرت به مالزی - پنانگ

 

به شهر پنانگ پایتخت شهر جورج می‌رسیم، این شهر محل بندری، مالزی است و نقطه مهمی برای تولید محصولات پلاستیکی و کشاورزی ست. به‌طور اصلی جمعیت این منطقه را نژاد چینی که با مالایی‌ها وصلت کرده‌اند را تشکیل می‌دهند.

با توجه به کسب‌وکارهای خارجی در پنانگ، درصد ساکنین خارجی این منطقه بالاست، شهری پر از شور زندگی که جزو میراثUNESCO  یونسکو در سال 2008 شد.

 

 

فرهنگ مردم در مالزی

 

مالزی به دلیل جای دادن نژادهای مختلف، فرهنگ‌های متفاوتی را هم در درون خود دارد. قبایل اصیل مالایی، چینی و هندی در شکل‌دهی فرهنگ مالزی دست داشته‌اند. تأثیرات به سزای فرهنگ ایرانی، انگلیسی و عربی در فرهنگ پراکنده مالایی دیده می‌شود.

جمعیت این کشور حدود 31 میلیون نفر است، حدود 61 درصد از جمعیت اصیل مالایی را تشکیل می‌دهد.

 

 

زبان در مالزی

 

در مالزی گوناگونی زبان را به‌وضوح می‌بینیم، حدود 112 زبان بومی و 22 زبان غیربومی در مالزی به کار گرفته می‌شود.

مالایی زبان رسمی مالزی و انگلیسی گسترده‌ترین زبان صحبت در مالزی است. زبان‌های چینی، پنجابی، تایلند هم در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اکثریت جمعیت مالزی را مسلمان‌ها تشکیل می‌دهند، پیروان بودا، مسیحیت و هندو هم مقام‌های بعد از دین اسلام را در این کشور دارند.

گوناگونی مذاهب در مالزی زمینه را برای برگزاری مراسم آئینی و فستیوال‌های مختلف ایجاد کرده است. فستیوال‌های سکولار مثل Hari Merdeka، روز استقلال و روز کارگر، سال نو اسلامی، مراسم ماه محرم، سال نو چینی‌ها و مراسم Diwall  هندو از آن جمله جالب‌ها هستند.

 

 

غذا در مالزی

 

به دلیل وسعت در فرهنگ‌های مختلف، غذاهای مالایی، چینی، هندی و تایلندی منو رستوران‌های مالزی را لیست کرده‌اند. برنج غذای اصلی در مالزی است. 70 درصد از کشت برنج به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه صادر می‌شود. فلفل قرمز از ادویه‌های ضروری است که در همه غذاها استفاده می‌شود. میگو هم از موارد ثابت در غذاهای مالایی است. تقریباً تمام نارگیل موجود در کشور صرف مواد اولیه غذا می‌شود. سویا سس در اکثر غذاهای پخته و نمک‌سود شده به کار می‌رود.

انواع مختلف گوشت گاو، طیور و گوسفند به‌عنوان گوشت حلال توسط جمعیت مسلمان استفاده می‌شود.

 

 

ورزش محبوب در مالزی

 

از ورزش‌های محبوب در مالزی، بولینگ، فوتبال، بدمینتون، اسکواش، هاکی روی چمن است.

WEU ورزش سنتی است که با پرواز کایت انجام می‌شود، کایت در این بازی به‌وسیله بامبو تا فاصله 500 متری از سطح زمین پرواز می‌کند.

Sepak takro  یا Kick vollybal، رقص اژدها، مسابقه قایق‌سواری اژدها از دیگر بازی‌ها سنتی هستند، مالزی منطقه ساحلی وسیعی دارد، ورزش‌های آبی هم از دیگر گزینه‌های محبوب ورزشی است.

 

 

سبک زندگی در جامعه مالایی

 

با توجه به اینکه مردان سلطه بیشتری را نسبت به زنان دارند و این در جامعه مدرن مالزی کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما باگذشت هر دهه، بیش از قبل زنان به نیروی کار وارد می‌شوند. درحالی‌که اکثر زنان درگذشته نزدیک در مشاغل کشاورزی مشغول بوده‌اند، اما زن امروز در رشته‌های مختلف از مراقبت و سلامتی، فناوری اطلاعات گرفته تا کسب‌وکار و آشپزی و پرورش کودک درحالی‌که فعالیت جدی هستند. بااین‌حال زمان می‌برد که جامعه سنتی مالزی قبول کند که وظیفه زن تنها انجام کارهای خانه‌داری نیست.

رسوم ازدواج با توجه به مسائل نژادی در مالزی متفاوت است. تمام جوامع مذهبی به‌غیراز اسلام هیچ محدودیتی در ازدواج ندارند. اگر یک مالایی مسلمان با فردی غیرمسلمان ازدواج کند در معرض تحریم‌های دولتی قرار می‌گیرد. با مسلمان شدن فرد غیرمسلمان تحریم‌ها برداشته می‌شوند.

 

 

آیا مالزی جای خوبی برای مهاجرت است؟

 

نکاتی در این مقاله ارائه شد یک تصویر کلی از وضعیت مالزی است. شما باید بدانید که به یکی از کشورهای استوایی و پرجمعیت در میان فرهنگ های مختلف با انواع رنگ و بو آسیای شرقی مهاجرت میکنید. امتیاز مالزی برای مهاجرت در رتبه نسبتا خوبی قرار دارد. و بعد از گذشت یک دوره جهت اشنایی و خو گرفتن با منطقه، زندگی نسبتا راحتی را برای خود در این کشور رقم خواهید زد. نگرانی بی جهت را از خود دور کنید. آگاهانه تصمیم بگیرید و برای مهاجرت خود از صادقانه ترین مشاوره ها کمک بگیرید.

 

منبع: internations



نظرتان را بنویسید







منو