شهرهای گیاهخواری دنیا




تورهای اروپا و رستوران‌های گیاهی

تورهای اروپا و رستوران های گیاهخواری

 

 

شهرهای گیاهخواری دنیا

 

این روزها میزان افراد گیاهخوار و عادت غذایی گیاهخواری رو به رشد است تا جایی که رستوران‌های متفاوت و اختصاصی برای vegetarians، تورهای گیاهخواری و حتی شهرهایی که معروف به سرو غذاهای گیاهخواری هستند، یکی پس از دیگری بازار صنعت‌های گردشگری و غذا را پررونق ساخته‌اند. در برخی از تورهای اروپا مسافرانی که به رستوران‌های گیاهخواری تمایل نشان می‌دهند دیده می‌شود. تور ایتالیا، تور اسپانیا و در بسیاری از مقاصد اروپایی این موضوع وجود دارد.

شکل‌گیری عقاید مختلف در نوع خوراک هر انسان نمود پیدا می‌کند، با رونق یوگا و مدیتیشن و همچنین نقض گوشت‌خواری و کشتن حیوانات برای تغذیه، فرهنگ گیاهخواری را بیشتر از قبل کرده است.

شهرهایی مثل سن فرانسیسکو آمریکا، تورین در برنامه تور ایتالیا، بنگلور در هندوستان و لندن در انگلیس و تقریباً تمام شهرهای دنیا غذای گیاهی را در منو غذاهای خود دارند، اما در این میان بعضی از شهرها به‌طور تخصصی در ارائه غذاهای گیاهی منحصربه‌فرد هستند.

با فرهنگ غذایی گیاهخواری از طعم هر نوع سبزیجات و گیاه چه به‌صورت پخته و خام لذت می‌برید، انگار که مثل انسان نخستین طعم طبعی غذاهای موجود در دنیا برای بقا بشر به زمین فرستاده‌شده را تست می‌کنید!

 

 

غذاهای گیاهی در برنامه تورهای اروپا و آسیا

 

گردش در برلین در برنامه تورهای اروپا (Berlin - Germany)

 

برلین برای رستوران‌های گیاهی در اروپا معروف شده است.

رستوران‌ها و کافه‌ها با سرآشپزهایی که سبزیجات را در انواع و مدل‌های مختلف، حرفه‌ای تفت می‌دهند و در کنار آن‌ها سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای محصولات گیاهی و سبزیجات در این مقصد گیاهخواری از هر نظر عالی فرش گسترده است.

 

 

گردش در هوچی مین در برنامه تور ویتنام (Ho Chi Minh City, Vietnam)

 

یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای شمال ویتنام، غذاهای بومی با ماده اولیه واصلی سبزیجات پخته می‌شوند، هوچی مین در میان بخار خوش‌طعم نودل و برنج باقیمت پایین شمارا گیج و مبهوت می‌کند.

معمولاً تورهای آسیای شرقی مانند تور تایلند، تور مالزی و تور بالی در غذاهای گیاهی صاحب‌نام هستند اما خیلی جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر اینکه در کشورهای اروپایی در میان انبوهی متنوع و خوشمزه گیاهی غرق شویم!

 

 

گردش در بوداپست مجارستان در برنامه تورهای اروپا (Budapest, Hungary)

 

خانه رستوران‌ها و کافه‌های گیاهی اینجاست، شهر زیبایی که با غذاهای سبزیجاتی تماشایی‌تر هم شده، در هرجایی از شهر، رستوران‌های گیاهی به چشم می‌خورند.

Falafel Bar و Vegan City از رستوران‌های مهم گیاهی در بوداپست مجارستان هستند.

 

 

گردش در چیانگ مای در برنامه تور تایلند (Chiang Mai, Thailand)

 

دریکی از شهرهای شمالی تایلند، شاهد رستوران و کافه‌های زنجیره‌ای از سرو غذاهای تایلندی، برنج، نودل و جایگزین‌های گوشت و ماهی هستیم. برای سفر به تایلند و استفاده از غذاهای جدید و مناسب گیاهخواران از برنامه تور تایلند می‌توانید به مقاصد بانکوک و پاتایا بروید.

 

 

شهرهای اختصاصی با غذاهای اختصاصی گیاهی

 

گردش در ورشو لهستان در برنامه تورهای اروپا (Warsaw, Poland)

 

شاید کمی دور از ذهن است اما واقعیت دارد، یکی از گیاهی‌ترین شهرهای دنیا، ورشو است. علاوه بر غذاهای سنتی و بی‌نظیر گیاهی لهستانی، انواع مختلف از بهترین خوراک‌های گیاهی ژاپنی، آسیای میانه و ایتالیایی آماده پذیرایی از گردشگر علاقه‌مند به گیاهخواری است.

برای پرواز مستقیم به یکی از مقاصد غذاهای گیاهی دنیا بلیط هواپیما خود را جستجو کنید.

 

 

گردش در پراگ جمهوری چک در برنامه تورهای اروپا (Prague, Czech Republic)

 

این شهر برای فرهنگ تاریخی غنی و Old Town Square شناخته‌شده، در دیزاین و تهیه غذا با سبزیجات هم‌دستی دارد، قطعاً از تست غذا در رستوران محلی Maitrea در قلب شهر با خوشمزه‌ترین برگرهای گیاهی در پراگ لذت خواهید برد. به یاد ما هم باشید!

با کمی جستجو در برنامه تورهای اروپا و خرید بلیط هواپیما پراگ می‌توانید سفر اروپایی زیبایی را داشته باشید.

 

 

گردش در تایپه تایوان در برنامه تورهای آسیایی (Taipei, Taiwan)

 

تایوان و تایلند از امتیاز بالایی در سرو غذاهای گیاهی برخوردارند.

در تایپه تایوان طیف وسیعی از رستوران‌ها باقیمت مناسب، غذاهای تایوانی و چینی را در هر گوشه و کناری از شهر سرو می‌کنند. توفو به‌عنوان غذایی معروف آسیای شرقی با روش‌های مختلف طبخ سبزی‌ جات در صدر جدول کشورهای گیاه‌خواری قرارگرفته است. قبل از رزرو بلیط هواپیما تایلند ویا تایپه در مورد آمار رستوران‌های گیاهی تحقیق نمایید.

 

 

گردش در تورنتو کانادا در برنامه تور کانادا (Toronto, Canada)

 

با رشد جمعیت مهاجر در کانادا و گردهم آمدن ملیت‌های مختلف بیشتر از کشورهای آسیای شرقی و شرق، غذاهای گیاهی و گیاهخواری ترویج پیدا کردند تا جایی که محبوبیت گوشت دام و طیور پایین آمده، فروشگاه‌های زنجیره‌ای Yamchops با توجه به سلیقه جمعیت کانادا و مهاجرین هرگونه گوشت گیاهی و سبزیجات را توزیع می‌کنند.

 

 

گردش در چنای هندوستان در برنامه تور هندوستان (Chennani, India)

 

گیاهخواری در کشور هند به‌عنوان یک آیین شناخته می‌شود و اکثر مردم پیرو این عادت غذایی هستند. Thali, dosas و ادویه کاری تنها بخشی از خوراکی‌های گیاهی هندوستان هستند. شهر چنای هندوستان به‌عنوان یک مقصد خاص برای سرو غذاهای خلاقانه جایگزین گوشت و گیاهی برای سفرهای تمرین مدیتیشن با توجه به سابقه این فعالیت‌ها در این دیار یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرواز مستقیم هند است. خرید بلیط هواپیما دهلی بهترین گزینه برای سفر به هندوستان می‌باشد.

 

منبع: tripzilla



نظرتان را بنویسید







منو