در برنامه تور بالی چه بپوشیم




پوشش و لباس در برنامه تور بالی

تور بالی و خرید بلیط هواپیما بالی

 

 

در برنامه تور بالی چه بپوشیم

 

یکی از جذاب‌ترین مناطق ساحلی دنیا، بالی در کشور اندونزی است. تور بالی همه‌روزه مسافرین را از همه جای دنیا جابه‌جا می‌کنند، بالی مقصدی تمام‌عیار برای اروپایی‌ها و توریست‌هایی است که از مناطق سردسیر می‌آیند.

در اروپای شمالی گردشگران برای تعطیلات خود تمایل بیشتری به رزرو تور بالی و خرید بلیط هواپیما و پرواز مستقیم به این منطقه را بدون هیچ تردیدی قبل از هر کاری انجام می‌دهند.

 

 

از زیبایی‌های بالی چه بگوییم که در کلام نمی‌گنجد!

 

آبی بیکران با ترکیبی از نقره‌ای که گاهی پر‌عمق و گاهی کم‌عمق چشم هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌سازد. تور بالی همه‌چیزهای خوب و آرامش‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. سفری معنوی با طبیعتی خالص و زلال، ساحل آرام که توریست شنا بلد را به آب‌تنی در میان مواج ملایم خود دعوت می‌کند. معابدی که درون جنگل‌های انبوه و مخوف بالی جای گرفته‌اند.

به‌راستی بالی یکی از بکرترین مناطق توریستی دنیاست.

 

اگر برای بار اول تور بالی را انتخاب می‌کنید باید نکاتی را در مورد نحوه پوشش خاطرنشان کنیم

 

 

در برنامه سفر بالی و تور بالی دقت کنید

 

فصل گرمسیری و استوایی (Tropical weather)

 

گرم است! گرم! سواحلی که خورشید بر آن‌ها بوسه زده، جنگل‌های انبوه و قلعه‌های آتش‌فشانی ترکیب جالبی است! بستگی به هدف و علاقه‌مندی‌های شما در سفر دارد که چه مدل لباس‌هایی را برای پوشش انتخاب کنید؛ اما در حالت کلی، بالی گرم است، از لباس‌هایی استفاده کنید که بتوانید در صورت احساس گرما برای راحتی بیشتر از آن‌ها کم کنید.

 

هرساله حدود 4 میلیون بازدیدکننده به بالی سفر می‌کنند! باوجود سنت‌های عجیب و محکم مردم بالی، فرهنگ آن‌ها توسط توریست‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد!

 

هیچ قانون سختی برای سفر در بالی نیست، به‌غیراز بازدید از مکان‌های مذهبی که مرسوم به پوشش بیشتری نسبت به پوشش کنار ساحل است. بااینکه آب‌وهوا در بیشتر اوقات گرم است. با توجه به موقعیت کوهستانی و ساحلی آن، اختلاف آب‌وهوا وجود دارد.

پس اگر تور بالی را برای تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید، به ظاهر و لباس‌های خود اهمیت دهید و به پوشش خود توجه لازم را داشته باشید.

 

 

در برنامه سفر بالی و تور بالی دقت کنید

 

فصل خشک و مرطوب

 

بالی در جنوب خط استوا قرار دارد. آب‌وهوا کاملاً استوایی و در تمام سال شرجی است که در سواحل جنوبی خنک‌تر می‌شود. تنها 2 فصل در بالی وجود دارد: خشک و بارانی

 

فصل بارانی معمولاً از اکتبر تا اواسط ماه مارس است، در طول فصل بارانی دمای هوا هنوز گرم است، در منطقه Munduk و Bedugul کمی سردتر از مکان‌های دیگر Bali است. باد تقریباً شدید و بارش متوالی در بعدازظهر بعضی از روزها در ساحل این مناطق در جریان است.

برنامه تور بالی در فصل بارانی مستلزم پوشیدن لباس‌های نازک چندلایه‌ای روی‌هم و پانچو برای در امان ماندن از خیسی باران است.

 

با اتمام فصل بارانی در اواخر ماه مارس هوا صاف، تمیز و آسمان آبی در ورای ساحل، آفتابی می‌شود. خورشید بی‌نهایت داغ است، عصرها به‌ویژه در مناطق مرتفع، دمای هوا بهتر می‌شود، اگر اسکوتر سوار هستید کمی هم مکن است یخ بزنید. از لباس‌های روشن و آزاد برای محافظت از پوست خود از آفتاب در هنگام اسکوتر سواری استفاده کنید.

 

 

نواحی مهم بازدید و گردش در تور بالی

 

Southern Coast

 

از محبوب‌ترین مقاصد در تور بالی، Kuta، Seminyak، Canggu و Bukit با سواحل زیبا و رؤیایی هستند. در صورت اقامت دریکی از این مکان‌ها تکلیف شما برای پوشش مشخص است، یک تاپ و شلوارک یا تی‌شرت، در کل لباس‌های سبک بپوشید، برای موج‌سواری از یک تاپ تنک یا تی‌شرت روی مایو استفاده کنید تا آفتاب‌سوختگی بعداً حال شمارا از سفر دل‌انگیز خود در تور بالی نگیرد!

 

 

Northern highlands

 

نواحی مرتفع شامل Ubud، Kintamani و Muduk برای علاقه‌مندان به مناطق کوهستانی و جنگلی هستند، اشتباه نکنید! اینجا هم هوا گرم و استوایی است با این تفاوت که در نزدیکی‌های عصر هوا خنک‌تر از پایین است. برای کوه‌نوردی سبک بر کوه‌های آتش‌فشانی از کفش مخصوص راحت و سوئیت شرت و یا یک گرم‌کن استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید که تنها بلیط هواپیما و رزرو تور بالی مهم نیست، مهم تر از آن این است که باور داشته باشید مسافر بالی هستید!

 

 

برای بازدید از معابد و مکان‌های مقدس در تور بالی

 

مثل هر جای مقدس دیگری ملزم به رعایت قوانینی هستیم، از لباس آستین‌بلند استفاده کنید و سعی کنید نیمه برهنه نباشید. زن و مرد در معابد بالی باید از Kain یا Sarong  (پارچه‌ای که دور کمر میپچند و شبیه دامن می‌شود) استفاده کنید.

 

 

حضور در جشن‌ها مراسم‌های ملی مذهبی در بالی

 

خانم‌ها معمولاً لباس سنتی گلدوزی شده Kebeya می‌پوشند و مردها هم موظف به بستن Kan به رنگ سیاه یا قهوه‌ای، یک تی‌شرت ساده و کلاهی سنتی به نام Udeng هستند.

 

 

اسکوتر بازی در بالی (Driving a Scooter)

 

شاید تعجب کنید! مردم در بالی بالباس‌های گشاد و شلوارهای بلند اسکوتر بازی می‌کنند! خب حق‌دارند، هوا گرم و سوزان است. اگر می‌خواهید از نور آفتاب بسوزید از لباس‌هایی مثل تاپ و شلوارک استفاده کنید، کلاه ایمنی حتماً بپوشید، برای مسیرهای طولانی اسکوتر بازی کفش راحتی و لباس آستین‌بلند بپوشید و برای در امان بودن از شن و غبار شالی را به دور دهان خود ببندید.

 

 

مسافر تور بالی شوید

 

تور بالی منتظر شماست، مجهز و مطمئن سفر کنید، نسبت به‌جایی که بلیط هواپیما آن منطقه را در دست دارید، مطلع باشید. از بایدها و نبایدها و قوانین خاص یک منطقه مطلع باشید. اگر مشتاق سفر به یک مکان حیرت‌انگیز و گذراندن چند روزی در آرامش به‌دوراز محیط شلوغ شهری هستید، به بالی سفر کنید!



نظرتان را بنویسید







منو