10 مکان توریستی مجارستان ( قسمت اول)




 

 

 

 

10 مکان توریستی مجارستان ( قسمت اول)

 

سفر به مجارستان

 

 

برای سفر به اروپا موارد متعددی پیش روی شماست. بدون در نظر گرفتن محدودیت های ویزا، به هر کجای این قاره که سفر کنید، لطف بزرگی به زندگی خود کرده اید. مجارستان، یکی از کشورهای اروپایی است که با دیدن آن لطف بزرگی به زندگی خود خواهید کرد. این کشور در اروپای مرکزی است و حدود 10 میلیون جمعیت دارد. پایتخت این کشور شهر زیبای پوداپست است. این کشور با اوکراین، اسلواکی، رومانی و صربستان همسایه است. بنابراین فرهنگ مشابه این مناطق در مجارستان مورد انتظار است. برای سفر به مجارستان به ویزا نیاز دارید که با سپردن این کار به سام سیر جای هیچ گونه نگرانی نیست. برای اطلاع از جاذبه های توریستی مجارستان این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

 

درباره ی جاذبه های توریستی مجارستان بدانیم

 

 

 

 

 

 

شهر پوداپست به پاریس شرق اروپا معروف است. معماری بی نظیر این شهر موجب شده تا به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محسوب شود.

 

 

 

  1. کاخ بودا در بوداپست

 

Buda Castle, Budapest

 

 

این بنای تاریخی در قرن هفدهم توسط هجوم عثمانی تخریب شد، تا اینکه در قرن 18 میلادی برای پادشاهی هابسبورگ دوباره بازسازی شد. این کاخ دارای 200 اتاق و از بالا به مناظر شهر مشرف است.

 

 

2- تماشای غروب از رودخانه ی دانوب

 

 

مسیر رود دانوب از شمال تا جنوب مجارستان است و شهر بوداپست را به 2 قسمت تقسیم می کند. اینجا مکانی برای نشستن، پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری، رانندگی و تماشای طلوع و غروب است. مردم مجارستان از گذرگاه رود دانوب برای آرامش و فارغ شدن از نگرانی ها و خستگی های زندگی استفاده می کنند. چشم انداز رود دانوب با پل بلند و ساختمان های مجارستانی دل آدم را می برد.

 

 

 

 

 

 

3- شهر تاریخی آب گرم

 

Historic Spa Towns

 

 

شاید بدانید که مجارستان به چشمه های آب گرم و تاثیر درمانی آن معروف است. این موضوع به زمان رومیان باستان بر می گردد و قدمتی طولانی دارد. یکی از چشمه های آب گرم مجارستان هوز است که با 25 درچه سانتیگراد حرارت به راستی که هیجان انگیز است. آب گرمSzechenyi از سال 1913 تا به الان در حال فعالیت بوده و برای توریست های خارجی و افراد بومی مجارستان یک تفریح جذاب است.

 

 

 

 

 

 

4- کلیسای باسیلیکا

 

 

این معبد مسیحیان کاتولیک یکی از قدیمی ترین مکان های توریستی بوداپست است. چشم انداز به رود دانوب، گنبدی به بلندای 100 متر، نقاشی های دوران رنسانس و سرداب زیرزمینی به سبک مصریان از مواردی هستند که در بازدید از باسیلیکا خواهید دید.

 

 

 

 

 

 

5- بنای مجلس مجارستان، بوداپست

 

Hungarian Parliament Building, Budapest

 

 

تماشای این بنا در حال قایق سواری در رودخانه دانوب به هنگام شب یکی از چشم نواز ترین مناظر است. بازدید از مجلس مجارستان به دلیل قرار گرفتن موزه ی مردم شناسی و جواهرات ملی پیشنهاد می شود. یک تفریح از نوع میراث و فرهنگ یک ملت که در بنایی سیاسی جای گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

قسمت دوم 10 جاذبه ی گردشگری مجارستان را در این لینک بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو