نکاتی در مورد داشتن برنامه سفر




برنامه سفر

 

برنامه سفر

 

 

نکاتی در مورد داشتن برنامه سفر جذاب

 

آیا تابه‌حال برنامه سفر نوشتید؟ برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کردید؟ اصلاً برنامه سفر چیست؟

 

راستش را بخواهید سفر در همه حال و در هر شرایطی می‌تواند آرامش‌بخش باشد. اگر در نیمه‌شب یا وسط ظهر یا هر وقت حس کردید که باید دل به دریا بزنید و تمام بایدها و نبایدها را رها کنید و خط قرمزی روی خط قرمزهای خود بکشید، سفر کنید. به‌جایی بروید که هیچ‌وقت نبوده‌اید، زندگی چیست جز درک لحظات ناب، به درون خود بروید، روح شما به کجا فراخوانده می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که سفر یک‌روزه در کنار رودخانه و گوش دادن به صدای روان آب باشد یا سفری چندروزه به دورترین نقطه ممکن، همان‌جایی که در خواب‌های خود می‌بینید.

 

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه چیز سفر را سفر می‌کند

 

بهانه نیاورید

 

ما قبلاً درباره هزینه‌های سفر ارزان و پس‌انداز برای سفر صحبت کرده‌ایم. کسی که جویای راه باشد و برای جسم و روح خود ارزش قائل باشد یکی از هدف‌های خود را سفر به مکان موردعلاقه خود قرار می‌دهد. باانگیزه کار می‌کند تا آخر فصل به یک سفر چندروزه برود، نمی‌توانید باور کنید که پس از بازگشت از سفر چه حس و حالی خواهید داشت. به دنیای خود با انتخاب‌های ارزشمند، بها بدهید. برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. همیشه داشتن یک برنامه سفر به شما کمک خواهد کرد.

 

 

وقتی پس‌اندازتان به سقف مخارج سفر خیال‌انگیز خود رسید

 

پله بعدی برنامه‌ریزی درست برای سفر است، یادتان نرود که برای پس‌انداز کلی زمان و انرژی صرف کرده‌اید پس گنج خود را بیهوده از دست ندهید ، برنامه‌ریزی کنید که مقصد کجاست؟ چه جاهایی در مقصد برای بازدید مهم هستند؟ چه غذاهایی در مقصد مناسب شما هستند؟ آیا فصل مناسبی برای این سفر است؟ چه زمانی برای رزرو بلیط هواپیما مناسب است؟ کجا برای رزرو هتل و اقامت مناسب است؟ بازدید از یک مکان چه قدر زمان می‌گیرد؟ و خیلی سؤالات دیگر که به ذهنتان می‌رسد. همه این‌ها را می‌توان در برنامه سفر خود بگنجانید.

 

 

برنامه‌ریز سفر خودتان باشید

 

مقصد خود را مشخص کنید که آیا به دریا سفر می‌کنید یا به خشکی یا درمیان کوهستان و یا در جنگل‌های انبوه در میان درختان، کامل هدف خود را روی ثبت یک سفر به‌یادماندنی متمرکز کنید. نگران مخارج سفر هم نباشید. راحت بگیرید، راهکار همیشه برای کاهش هزینه‌ها هست. اگر برای مقصد موردنظر خود هیچ‌گونه تجربه و اطلاعاتی ندارید، باکمی جستجو در فضای آنلاین می‌توانید برنامه سفر های آماده را پیدا کنید.

 

 

چه قدر زمان برای سفر دارید؟

 

یک هفته یا سه هفته؟ در سفرهای کمتر از دو هفته وقت خود را روی بازدید از مناطقی که برایتان اولویت دارند بگذارید و رفت‌وآمد بیهوده در مقصد نداشته باشید. سفرهای سه یا چهارهفته‌ای مناسب برای سر کشی به هر نقطه‌ی بکری است. قبل از سفر برنامه زمانی خود را کامل مشخص کنید و با بررسی جوانب، برنامه سفر خود را بنویسید و همراه داشته باشید. در این صورت وقت خود را در سفر هدر نخواهید داد.

 

 

در برنامه سفر خود مشخص کنید که با چه کسی همسفر هستید

 

دوست، خانواده، عشق یا تنهایی، همسفران شما و میزان یکی بودن علاقه‌مندی‌ها در سفر رابطه‌ی مستقیم به ماندگار بودن آن در خاطر شما خواهد شد. قبل از سفر گروهی یا دونفره درباره‌ی برنامه سفر و تصمیمات خود تصمیم بگیرید و اجازه ندهید یک نفر فقط به گروه برنامه بدهد. رابطه تعاملی با همسفر خود را در طول سفر حفظ کنید. اگر قرار است سفر گروهی داشته باشید برنامه سفر خود را با مشورت گروه بنویسید.

 

 

مقصدی را انتخاب کنید که علاقه‌مندی‌های شما در آنجاست

 

تعیین کنید که برای چه تفریحاتی می‌خواهید سفر کنید. برای ماجراجویی و آرامش، آب‌تنی و کوه‌نوردی، تفریحات تابستانی یا زمستانی، گشت‌وگذار در شهر و ییلاق، سفرهای جاده‌ای و آف رود، شرکت در فستیوال‌ها و آشنایی با رسم و رسوم مختلف، خرید و تست غذاهای خاص و بین‌المللی قصد عزیمت و خرید بلیط هواپیما را دارید.

دوست دارید روی ساحل و زیر آفتاب بالی دراز بکشید و کتاب بخوانید و یا اینکه در صحرا میان قبایل بادیه‌نشین به سافاری کلاسیک بروید یا در موزه‌های میلان در تاریخ، گشت‌وگذاری داشته باشید.

اطرافیان از شما قطعاً سؤال می‌کنند که برای چه به بوتان سفر می‌کنید! باید دلیل و هدف قانع‌کننده‌ای برای سفر بیاورید.

 

 

در برنامه سفر لحظه حرکت خود را به‌درستی تعیین کنید

 

نسبت به فصل‌های مناسب و شلوغی یک مسیر اطلاعات کسب کنید. اگر ازلحاظ مالی مشکل جدی ندارید عجله نکنید و در بهترین فصل ممکن سفر کنید، در غیر این صورت برای سفر با هواپیما منتظر آفرهای ویژه خرید بلیط هواپیما و قیمت مناسب برای رزرو هتل باشید.

 

 

بلیط هواپیما را رزرو کنید

 

بعدازاینکه که زمان را مشخص کردید از وب‌سایت‌های رزرو پرواز به‌صورت آنلاین و یا حضوری می‌توانید از ایرلاین های مختلف پرواز موردنظر خود را تهیه کنید. قبل از هر کاری از تصمیم خود مطمئن باشید. امروزه وب‌سایت‌های متعددی درزمینهٔ رزرو بلیط هواپیما خارجی و داخلی هستند. سام سیر یکی از آن‌هاست.

 

 

محل اقامت خود را نسبت به ...

 

مدت اقامت خود در سفر انتخاب کنید. برای سفرهای بلندمدت از آپارتمان یا سوییت‌های اجاره‌ای استفاده کنید از مزایای این حرکت آشپزخانه و اتاق مجزا و تقسیم اتاق‌خواب‌ها و هزینه اجاره آپارتمان با همسفر خود است. از سایت‌های معتبر  AirBnBوBooking  استفاده کنید و نگران کنسلی اتاق و عدم استرداد نباشید. اکثر وب‌سایت پیشنهاد‌های خوبی را مثل اجاره اتاق، آپارتمان و هتل‌های لوکس در مقصد موردنظر به شما خواهند داد.

 

 

وضعیت ترانسپورت خود را در لندن با خرید کارت...

 

Oyster Card  برای حمل‌ونقل عمومی خود تعیین کنید و اگر به استرالیا سفر می‌کنید از Opal Card استفاده کنید. برای کرایه ماشین از وب‌سایت‌های اجاره اتومبیل از قبل اقدام کنید تا در مقصد به مشکل نخورید و کلاه بزرگی بر سرتان نرود. حتماً این موارد را در برنامه سفر خود یادداشت کنید. بهتر است که از نوع ترانسپورت در شور مقصد مطلع شوید و از کم‌هزینه‌ترین استفاده کنید. برای اقامت‌های دو یا سه هفته و ذخیره پول خود بهتر است که از وسایط حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و به هر گوشه و کنار شهر مقصد سرک بکشید.

 

 

تکلیف خودتان را با مکان‌های دیدنی مقصد خود تعیین کنید

 

برای ماهیگیری سفر می‌کنید یا آشپزی در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، برای عکاسی از ساختمان‌های گوتیکی کلن سفر می‌کنید یا....

فهرستی از جاهای دیدنی مثل پارک‌ها، رستوران‌ها و نوع غذاها، مناطق گردشگری و مکان‌های توریستی رایگان و کارهای لازم به انجام را تهیه کنید و در برنامه سفر خود یادداشت کنید.

اولویت‌بندی کنید که در روزهای اقامت اول کجا را ببینید و چه کاری انجام بدهید.

بعضی از مکان‌های دیدنی مثل پل بندر سیدنی قابل رزرو از قبل هستند، وقت گران‌بهای خود را برای ایستادن در صف بلیط هدر ندهید.

 

 

قبل از سفر اطلاعات ویزا و گذرنامه خود را چک کنید

 

اگر تابه‌حال سفر خارجی نداشته‌اید قبل از هرکاری نسبت به پاسپورت خود و یا تمدید آن و داشتن اعتبار 6 ماهه اقدام کنید. از قوانین صدور ویزا مقصد موردنظر مطلع باشید که برنامه‌ی سفر رؤیایی شما عقب نیفتد.

 

 

اگر مسافر شهرهای خیلی بهداشتی نیستید...

 

حتماً از واکسن برای در امان بودن از ویروس‌های مختلف استفاده کنید. حتی سفر به شهرهای تمیز هم ممکن است منجر تغییرات در بدن ما شود. شاید بدن ما در تغییرات آب و هوایی واکنش خاصی نشان بدهد و مثلاً سیستم گوارش ما به هم بخورد. اصلاً بعید نیست شما ویروسی در بدن داشته باشید که به شهر مقصد سرایت کند، قبل از سفر حتماً نسبت به چک آپ سلامتی خود حساسیت خرج دهید. مقداری دارو و لوازم بهداشتی ضروری به همراه داشته باشید. یکی از مزیت‌های داشتن برنامه‌ریزی و یک چک لیست برنامه سفر این است که همه جوانب را بررسی می‌کنید و تا جای ممکن اتفاقات سفر خود را قابل پیش‌بینی می‌کنید.

 

 

مجهز به سیستم الکترونیکی و اینترنت باشید

 

دغدغه‌ی بسیاری از بلاگرها در سفرهای جاده‌ای عدم دسترسی به اینترنت است. در مواقعی که دسترسی کم است می‌توانید از سیم‌کارت‌های داخلی و اینترنت وای فای استفاده کنید.

سعی کنید از یک  international travel plug adaptor  برای شارژ لپ‌تاپ و گوشی خود استفاده کنید.

 

 

در برنامه سفر خود میزان هزینه برای هر چیزی را تخمین بزنید

 

شما در برنامه سفر باید توانایی پیش‌بینی قیمت‌ها و اینکه در روز اول چه قدر پول خرج می‌کنید را داشته باشید. در هرروز بخشی از پولتان را از دید خود پنهان کنید و آن را برای مواقع غیرقابل‌پیش‌بینی قرار دهید.

 

 

به هر صرافی اعتماد نکنید

 

از مراکز مبادله پول معتبر برای تبدیل پول استفاده کنید. هزینه سفر خود را می‌توانید در قالب کارت‌های اعتباری، مسافرتی و پول نقد استفاده کنید. Debit Card  از مناسب‌ترین ابزار نقل‌وانتقال پول در سفر هستند.

Master Card یا  logo Cardهم از این نمونه هستند.

 

 

تا اینجای سفر در این محتوا خوش گذشت؟

 

حالا سفر به پایان رسیده، چقدر خوشحال هستید؟ چقدر از برنامه سفر خود راضی هستید؟ چه نکاتی را باید کم‌وزیاد کنید؟ برنامه‌ی بعدی سفر خود را برای کی رقم می‌زنید؟ این بار بلیط هواپیما را از کجا تهیه می‌کنند؟ کرایه آپارتمان با دیگر مسافران بهتر بود یا هاستل یا رزرو هتل؟ سفرنامه خود را کی می‌نویسید؟

زمان را از دست ندهید، از همین‌الان خود را در بهترین جای دنیا که شما را صدا میزند ببینید!

ما تمام سعی خود را کردیم تا به شما یادآوری کنیم که مهم‌ترین نکته برای شروع هر کاری برنامه‌ریزی است. برای داشتن یک سفر خوب و پرهیجان و بدون استرس، نوشتن برنامه سفر بسیار سودمند است.

آیا تابه‌حال برنامه سفر نوشتید؟ برای سفر به چه شهری برنامه سفر داشتید؟ چقدر از این برنامه‌ریزی را رعایت کردید؟



نظرتان را بنویسید







منو