خرید بلیط هواپیما اینترنتی و سؤالات متداول درباره آن




خرید بلیط هواپیما اینترنتی

خرید بلیط هواپیما اینترنتی

 

 

خرید بلیط هواپیما اینترنتی و سؤالات متداول درباره آن

 

امروزه مسافران می‌توانند در منزل و بدون نیاز به حضور در محل موردنظر کارهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند. خرید بلیط هواپیما نیز مستثنی از این قضیه نیست. کمی تفاوت در قوانین خرید حضوری و آنلاین وجود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. در خرید بلیط هواپیما به‌صورت سیستمی شما قادر نخواهید بود که نام خود را تغییر دهید. در صورت لزوم باید بلیط هواپیما قبلی لغو شده و بلیط هواپیما دیگری صادر شود.

 

بلیط هواپیما چارتری این‌گونه نیست و می‌توان پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داد. لازم به ذکر است که هر ایرلاینی قوانین مخصوص به خود را دارد. شما باید پیش از خرید بلیط هواپیما ایرلاین مربوطه را به‌درستی انتخاب کنید. در این مقاله با سام سیر همراه باشید تا به بررسی سؤالات متداول در خصوص خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی بپردازیم.

 

 

آیا می‌توانم پس از تکمیل فرآیند خرید بلیط هواپیما مشخصات واردشده را تغییر دهم؟

 

این قابلیت می‌تواند در انواع بلیط های هواپیما مختلف باشد. همان‌گونه که گفته شد این امکان در بلیط سیستمی وجود ندارد. در خرید بلیط هواپیما چارتری این کار را بنابر قوانین مربوط به چارتر کننده میسر خواهد کرد. اما به‌طور کل اکثر ایرلاین ها پس از تکمیل فرآیند خرید بلیط هواپیما دراین‌باره موافقت نخواهند کرد. بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما دقت بیشتری به خرج دهید تا نیازی به تغییر مشخصات یا واگذاری نباشد.

 

 

 آیا امکان مشاهده مشخصات واردشده در خرید بلیط هواپیما وجود دارد؟

 

پس‌ازاینکه روند خرید بلیط هواپیما کامل شد، می‌توانید با کلیک بر روی دانلود فایلتان را دریافت کرده و آن را مشاهده کنید. علاوه بر آن می‌توانید از طریق نسخه‌ای که به ایمیل شما فرستاده‌شده است، به اطلاعات واردشده دسترسی داشته باشید. گزینه‌ی دیگری نیز وجود دارد و آن هم تماس با پشتیبانی است. نیازی به نگرانی نیست.

 

 

چطور می‌توانم  بلیط هواپیما خود را پس از تکمیل فرآیند در اختیار داشته باشم؟

 

شما می‌توانید به بلیط هواپیمای خود هم از طریق دانلود و هم نسخه الکترونیکی دسترسی داشته باشید.

 

 

اگر پس از تکمیل فرآیند خرید بلیط تأییدیه‌ای از طریق ایمیل برای من فرستاده نشد، چه‌کار کنم؟

 

اگر پس از بررسی بخش‌های Junk، Spam، Promotion نتوانستید ایمیل مربوطه را ببینید، با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. گروه پشتیبانی این مشکل را برایتان برطرف کرده و در صورت لزوم مجدداً ارسال خواهند کرد. علاوه بر آن امکان ورود به بخش آرشیو بلیط های خریداری‌شده وجود دارد. اگر از طریق نام کاربری مراحل را انجام داده باشید، به بخش پنل کاربری رفته و بلیط خود را در بخش آرشیو دیده و سپس چاپ کنید.

 

 

آیا لازم است بلیط هواپیما چاپ‌شده‌ی خود را همراه داشته باشم؟

 

در پرواز داخلی نیازی به همراه داشتن بلیط هواپیما به‌صورت چاپ‌شده نیست. تنها کاری که باید انجام دهید به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی می‌باشد. با نشان دادن کارت شناسایی کارت پرواز شما صادر خواهد شد. توصیه می‌شود شماره‌ی ارجاع PNR را درگوشی خود داشته باشید. می‌توانید از اطلاعات خود هنگام خرید بلیط هواپیما اسکرین شات بگیرید. درصورتی‌که قصد کنسل کردن پرواز خود را دارید به همراه داشتن برگه‌ی چاپ‌شده الزامی است.

 

 

 اگر تکمیل‌شده فرآیند خرید بلیط هواپیما را پرینت بگیرم، از دید ایرلاین مربوطه دارای اعتبار خواهد بود یا خیر.

 

ازنظر ایرلاین مربوطه این بلیط دارای ارزش بوده و معتبر است.

 

 

به همراه داشتن کارت شناسایی در پرواز داخلی لازم خواهد بود؟

 

همان‌طور که در پرواز خارجی مدارک شناسایی را باید همراه داشته باشید؛ در پرواز داخلی نیز به همین صورت خواهد بود. مدارکی از قبیل: شناسنامه/ کارت ملی/ پاسپورت/ گذرنامه معتبر می‌باشد.

 

 

برای اینکه بتوانم خرید بلیط هواپیما را در منزل انجام دهم به چه مدارکی نیاز خواهم داشت؟

 

اولین قدم برای خرید بلیط هواپیما، دسترسی به اینترنت است. هنگامی‌که قصد واردکردن اطلاعات خود نظیر نام/نام خانوادگی، شماره‌ی کارت ملی و ... را دارید این نکته را در نظر داشته باشید که اطلاعاتتان باید دقیقه مانند گذرنامه باشد.

 

 

شرایطی که ایرلاین ها برای پرواز خارجی در نظر می‌گیرند به چه صورت است؟

 

هنگامی‌که مسافران قصد خرید بلیط هواپیما را دارند باید پاسپورت آن‌ها دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد. بی‌توجهی نسبت به این قضیه عواقبی خواهد داشت که تنها مسافر در قبالش مسئول است. مسافران همچنین به‌منظور دریافت ویزای کشور مقصد، باید خرید بلیط هواپیما بازگشت را نیز انجام دهند. در صورت عدم رعایت ممکن است مسافر نتواند سوار بر هواپیما شود.

 

 

مراحل کنسلی و استرداد بلیط هواپیما چگونه انجام می‌شود؟

 

این قوانین ممکن است در هر ایرلاینی متفاوت باشد اما به‌طور کل تا 24 ساعت پیش از شروع پرواز باید در خصوص کنسلی به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شود. گاهی اوقات نیز مسافران تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند سفر خود را کنسل کنند. این موضوع بسته به چارترکننده متفاوت است. سپس باد اطلاعاتتان را به‌طور کامل به ایرلاین مربوطه فرستاده و درخواست کنسلی خود را اعلام کنید. پس از تکمیل کار بخشی از هزینه‌ای که پیش‌تر برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کردید، کم شده و مابقی به‌حساب فرد متقاضی واریز خواهد شد.

 

اگر تأخیری در پرواز داخلی و پرواز خارجی صورت بگیرد، مسافران می‌توانند اقدام به کنسلی طبق قوانین ایرلاین مربوطه کنند. لازم به ذکر است که این مورد در خصوص تأخیرهای کمتر از دو ساعت می‌باشد. اگر این تأخیر بنابر دلایل مختلف مانند نقص فنی بیش از دو ساعت باشد، پرواز به‌طور کل کنسل خواهد شد. در هر مرحله می‌توانید درخواست خود را از طریق پشتیبانی پیگیری کنید.

 

 

 No Show یعنی چه ؟

 

منظور مسافری است که برای پرواز خود حضور نیابد. اگر مسافر خرید بلیط هواپیما خود را به‌صورت سیستمی انجام داده باشد، در صورت عدم حضور برای پرواز بخشی از هزینه به وی بازخواهد گشت. اما در بلیط هواپیما چارتری متأسفانه بلیط هواپیما سوخت شده و هزینه‌ای به فرد متقاضی داده نخواهد شد. از موارد دیگر No Show می‌توان به مسافرانی اشاره کرد که در بیست‌وچهار ساعت مانده به زمان پرواز اقدام به باطل کردن بلیط هواپیما کنند.

 

 

آیا قیمت یلیط هواپیما برای تمام افراد به یک صورت است؟

 

هنگام خرید بلیط هواپیما از نوع چارتری با دو نرخ مواجه خواهید شد. یکی برای نوزادان زیر دو سال و دیگری بالاتر از آن. نوزادان زیر دوسال احتیاجی به صندلی نخواهند داشت و بالاتر از دو سال هم بزرگسال محسوب می‌شود.

 

هنگام خرید بلیط هواپیما از نوع سیستمی با سه نرخ مواجه خواهید شد. نوزاد زیر دو سال، 12-2 سال(کودک) و بالای 12 سال هم بزرگسال محسوب می‌شود. نوزادان صندلی به‌صورت جداگانه نخواهند داشت.

تمامی پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی صورت می‌گیرد.

 

 

بررسی زمان حضور در فرودگاه پیش از پرواز داخلی و پرواز خارجی

 

در پرواز داخلی حداقل زمانی که شما لازم دارید تا در فرودگاه حضور یابید، یک ساعت است. در پرواز خارجی توصیه می‌شود حدود سه ساعت زودتر خود را به فرودگاه برسانید. با این کار می‌توانید تمامی مراحل را در کمال آرامش سپری کرده و عجولانه رفتار نکنید. کانتر مربوطه تنها تا قبل از 40 دقیقه‌ی آخر تا شروع پرواز بازخواهد بود.



نظرتان را بنویسید







منو